آشپزی

طرز تهیه خوراک سوسیس تند و شیرین فینگرفود

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش آشپزی همراه باشید :

 

پخت خوراک سوسیس تند و شیرین,مواد لازم برای پخت خوراک سوسیس تند و شیرین

طرز تهیه خوراک سوسیس تند و شیرین یک فینگرفود خوشمزه

 

انواع سوسیس و غذاهایی که با آن تهیه می شوند از آن دسته غذاهایی هستند که چه برای مهمانی  و چه برای جمع کوچک خانواده درست شوند تا آخر خورده می شوند و محبوبیت زیادی دارند. از پیش غذا گرفته تا انواع فینگرفود را می توان با سوسیس درست کرد. این خوراکی لذیذ قابلیت ترکیب شدن با مواد، سبزیجات، ادویه جات و طعم های زیادی را دارد و به روش های مختلفی طبخ و سرو می‌شود. یکی از شیوه های طبخ آن تهیه یک سس خوشمزه و ترکیب آن با سوسیس است. برای تهیه غذایی که می خواهیم معرفی کنیم، ابتدا سس آن را که درست می کنیم و در حالی که سس می پزد سوسیس ها را خرد می کنیم و در آرام پز می ریزیم و در آخر با هم مخلوط می کنیم.

 

مواد لازم برای خوراک سوسیس تند و شیرین :

روغن زیتون  ۱ قاشق چایخوری 
سیر رنده یا له شده   نصف قاشق غذاخوری
 سس کچاپ تند ۱/۵ فنجان 
 مربای آلبالو ۱/۵ فنجان 
پودر فلفل قرمز تند نصف قاشق غذاخوری
سوسیس پخته و خرد شده ۹۰۰ گرم

 

طرز تهیه سوسیس تند و شیرین:

برای درست کردن سس ابتدا مقداری سیر را در ماهیتابه تفت دهید و به آن سس کچاپ تند و مربای آلبالو را اضافه کنید و ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط هم بزنید. اگر در این مرحله مربا کامل حل نشد، در آرام پز حل خواهد شد. در حالی که سس می پزد، سوسیس ها را در اندازه های ۱/۵ سانتی متری خرد کنید و در آرام پز بریزید.

 

در یک ماهیتابه کوچک مقداری روغن زیتون بریزید و روی حرارت متوسط گرم کنید. وقتی روغن گرم شد، به آن سیر را که له یا رنده کرده‌اید اضافه کنید و ۳۰ ثانیه تفت دهید. سپس سس تندی را که درست کرده‌اید به آن ها اضافه کنید.

 

سوسیس ها را داخل آرام پز بریزید. به مخلوط سس ادویه اضافه کنید، هم بزنید و روی سوسیس ها بریزید. در آرام پز را بگذارید بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت بپزند تا سس کمی قل قل کند. بعد از گذشت یک ساعت مخلوط را هم بزنید. این غذا علاوه بر طعم تند و شیرینی که از فلفل قرمز و مربا می‌گیرد، ظاهر بسیار اشتها بر انگیزی نیز دارد.

 

منبع : kalleh.com

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آشپزی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا