دسر،شیرینی،مربا،نوشیدنی

با سس گاناش شکلاتی کیک‌ها را تزئین کنید

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش شیرینی پزی همراه باشید :

وب سایت سوران: امروزه کرم های بسیار زیادی وجود دارند که برای طعم دار کردن و همچنین پوشش و زیبایی کیک ها به کار برده میشن. کرم های خامه ای، کره ای، پنیری و کرم های پر طرفدار شکلاتی. گاناش یا گَنِش ها، یکی از همین انواع کرم های شکلاتی هستند که از ترکیب خامه و شکلات درست میشه. امروز با هم طرزتهیه گاناش رو می بینیم تا ان شاءالله در تهیه کیک ها و شیرینی هامون در آینده ازش استفاده کنیم.

 

مواد اولیه :

  • خامه 200 میلی لیتر
  • شکلات چیپسی یا شکلات تخته ای خرد شده 125 گرم
  • کره (در دمای اتاق) 40 گرم
 

طرز تهیه سس گاناش شکلاتی

طرز تهیه گاناش شکلاتی:

 

1-اگر شکلات شما تخته ای است آن را با چاقوی تیز به صورت قطعات خیلی کوچک خرد کنید یا با استفاده از رنده (متوسط) رنده کنید. کره را هم تکه تکه کنید و کنار بگذارید.

 

طرز تهیه سس گاناش شکلاتی

2-خامه را در شیر جوشی بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید. بگذارید کاملاً داغ شود. درست قبل از این که خامه شروع به بخار شدن کند آن را از روی حرارت بردارید و روی شکلات چیپسی (یا شکلات خرد شده) بریزید. بگذارید 5 دقیقه در همین حالت بماند سپس هم بزنید تا شکلات کاملاً در خامه حل و مخلوط یکدست شود.

 

طرز تهیه سس گاناش شکلاتی

3-در این مرحله کره خرد شده که به دمای اتاق رسیده است را اضافه کنید. هم بزنید تا کره در مخلوط به خوبی حل شود.

 

طرز تهیه سس گاناش شکلاتی

4- برای ریختن روی کیک 10 دقیقه صبر کنید و برای مالیدن روی کیک حدود 30 دقیقه صبر کنید.

نکته ها:

به هیچ وجه از کره ی سردی که تازه از یخچال خارج کرده اید استفاده نکنید. چون باعث میشود حل شدن آن زمان زیادی طول بکشد و حتی ممکن است موجب شود گاناش بافت تکه تکه پیدا کند. پس حتماً اجازه بدهید کره از قبل بیرون بماند و به دمای اتاق برسد. اما اگر فراموش کردید و مرتکب این اشتباه شدید برای یکدست شدن گاناش کمی دیگر خامه داغ (قاشق قاشق) اضافه کنید تا بافت یکنواخت حاصل شود.

 

طرز تهیه سس گاناش شکلاتی

اگر میخواهید گاناش شکلات را طوری روی کیک بریزید که به نظر برسد مایع در حال ریختن از سطح کیک است باید به غلظت گاناش موقع ریختن روی کیک توجه داشته باشید. اگر بلافاصله و وقتی گاناش خیلی داغ و رقیق است آن را روی کیک بریزید، قطره ها تا پای کیک میرسند و در ضمن ضخامت لایه گاناش شکلاتی خیلی کم میشود. پس باید گاناش نه آنقدر سفت شده باشد که قابل ریختن نباشد و نه خیلی شل باشد. معمولاً بعد از 10 دقیقه (از زمان ریختن خامه داغ) این حالت ایجاد میشود. که البته این بستگی به نسبت خامه و شکلات و همچنین دمای محیط دارد.

 

طرز تهیه سس گاناش شکلاتی

روش دیگر استفاده از گاناش روی کیک این است که بگذارید کاملاً خنک شود و به دمای اتاق برسد (30 دقیقه). در این صورت گاناش به صورت یک خمیر قابل مالیدن در می آید که میتوانید آن را مانند خامه فرم گرفته روی کیک یا بین لایه های آن بمالید.


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/657802/با-سس-گاناش-شکلاتی-کیک‌ها-را-تزئین-کنید

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای شیرینی پزی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا