گردشگری

دانستنیهایی درباره پل گلدن گیت، پلی برای پایان دادن به زندگی!! (+تصاویر)

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

پل گلدن گیت, پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو, عکس های پل گلدن گیت

پل گلدن گیت

 

 هزینه ساخت پل گلدن گیت معادل 35 میلیون دلار بود؛ اما این پل زودتر از زمان مقرر با بودجه کمتری ساخته شد. دهانه‌ی پل معلق گلدن گیت طولانی‌ترین دهانه در بین پل‌های سراسر جهان است.

پل گلدن گیت (Golden Gate Bridge) یا دروازه‌ی طلایی، پلی معلق در دهانه‌ی شمالی شبه جزیره‌ی سانفرانسیسکو و بر روی اقیانوس آرام است که این شهر را به مارین کانتی متصل می‌کند.
پل گلدن گیت که از نظر زیبایی ‌و معماری در نوع خود منحصر به ‌فرد است، بیشترین گردشگرها را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند.

 

تاریخچه پل گلدن گیت

پل گلدن گیت در واقع میراث عصر مناقشه، اختلاف و درگیری است. گلدن گیت در دهه‌ای ساخته شد که هنوز رکود اقتصادی آمریکا در آن احساس می‌شد.

 

ایده ساخت پل گلدن گیت برای اولین بار در سال ۱۹۱۶ توسط جوزف اشتراوس مطرح شد که می‌توان با هزینه‌ای در حدود ۳۰ میلیون دلار پل معلقی را ساخت و در سال ۱۹۲۱ طرح نهایی خود را برای گرفتن تاییدیه به شهروندان و مسئولین ارائه کرد.

 

در نوامبر ۱۹۳۰ شش شهرستان از شمال کالیفرنیا از جمله مارین کانتی و سان فرانسیسکو نیز به نفع این طرح رای دادند و سرانجام در ۱۲ نوامبر در ساعت ۳ بعد از ظهر ساخت این پل به تصویب دولت رسید و مردم مارین کانتی با بستن فروشگاه ها و تعطیلی کارهای خود این واقعه را جشن گرفتند. ساخت رسمی پل گلدن گیت در تاریخ ۵ ژانویه ی ۱۹۳۳ آغاز شد و چهار سال و نیم نیز به طول انجامید.

 

پل گلدن گیت, پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو, تصاویر پل گلدن گیت

پل گلدن گیت بر روی تنگه گلدن گیت زده شده است

 

پیش از پایان مراحل ساخت پروژه عظیم پل گلدن گیت در سال 1937 همگان احداث آن را غیرممکن می دانستند، بویژه آن که در زمان ساخت این پل مه غلیظ و بادهایی با سرعت 60 مایل، عملیات احداث را با مشکل مواجه کرده بودند. همین امر سبب شده تا بسیاری این پل را غیرقابل ساخت بدانند.

 

به رغم این شرایط جوی و طبیعی وحشتناک پل گلدن گیت طی چهار سال و اندی ساخته شد. در این مدت نسبتاً طولانی 35 میلیون دلار صرف احداث این پل شد. طی دوران ساخت این پل حوادث دلخراشی نیز اتفاق افتاد که از جمله آنها می توان به مرگ 11 نفر از کارگران اشاره کرد.

 

اطلاعاتی جالب درباره پل گلدن گیت

♦ پل گلدن گیت، رکورد اولین مکان برای خودکشی در جهان را به خود اختصاص داده است!

 

♦ به طور میانگین، هر دو هفته یک نفر از پل گلدن گیت، خود را به پایین پرت می‌کند؛ اما فقط 2 درصد از این اقدام نه چندان جالب جان سالم به در می‌برند. حتی یک مرد برای خوش گذراندن از این پل به پایین پریده است!

 

♦ دهانه‌ی پل معلق گلدن گیت طولانی‌ترین دهانه در بین پل‌های سراسر جهان است و فاصله‌ی آن بیش از ۴۲۰۰ فوت می‌باشد. ساخت پل گلدن گیت در سال ۱۹۳۷ به پایان رسید و در حال حاضر نماد به رسمیت شناخته شده و بین المللی سان فرانسیسکو و ایالت کالیفرنیا است.

 

پل گلدن گیت, پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو, تصاویر پل گلدن گیت

پل گلدن گیت طولانی‌ترین پل معلق دنیا به حساب می‌آمد

 

پل گلدن گیت, تاریخچه پل گلدن گیت, تصاویر پل گلدن گیت

 عکس های پل گلدن گیت

 

♦ رنگ پل گلدن گیت با مشاوره‌ی یکی از معمارهایش به نام ایرونیگ مورو نارنجی مایل به قرمز انتخاب شده است، چون با رنگ‌های محیط ترکیب نم‌یشود و در مه نیز می‌توان بخوبی آن را تشخیص داد.

♦ طول پل گلدن گیت ۱٫۷ مایل است و در طول روز بطور متوسط ۱۸۰۰ وسیله‌ی نقلیه از روی آن عبور می‌کند. پل گلدن گیت شامل شش باند برای عبور (آزاد راه) است و در دو طرف آن پیاده روهای زیبایی وجود دارد که توسط عابرین پیاده و دوچرخه سواران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

♦ حداکثر سرعت مجاز برای رانندگی بر روی پل گلدن گیت در اول اکتبر ۱۹۸۳ از ۸۹ کیلومتر در ساعت به ۷۲ کیلومتر در ساعت کاهش پیدا کرد. پیاده‌روی شرقی در طول روز و پیاده رو غربی فقط در بعد از ظهرها و تعطیلات آخر هفته برای عبور دوچرخه سواران و عابرین پیاده باز می‌شود. گردشگران می‌توانند با پیاده روی و یا با دوچرخه بر روی این پل تجربه‌ای غیر قابل وصف را داشته باشند.

 

پل گلدن گیت, تاریخچه پل گلدن گیت, تصاویر پل گلدن گیت

 عکس های پل گلدن گیت

 

♦ این پل از نظر زیبایی‌شناسی و معماری در نوع خود منحصر به فرد است. در ماه ژوئن سال 2001 انجمن مهندسان عمران آمریکا چند بنا را با نام «بناهای هزاره» معرفی کردند. این بناها عبارت بودند از کانال پاناما، ساختمان ایمپایراستیت و پل گلدن گیت.

 

پل گلدن گیت, تاریخچه پل گلدن گیت, تصاویر پل گلدن گیت

 تصاویر پل گلدن گیت، از شاهکارهای معماری جهان

 

♦ یک بار یک فرد برای خودکشی به بالای این پل رفت اما قبل از پریدن، یک نامه نوشت و گفت که اگر کسی من را موقع راه رفتن در بالای این پل ببیند و لبخندی به من بزد، نخواهم پرید!

♦ پیش از اینکه این پل ساخته شود، مردم از قایق‌های کوچک برای سفر بین این دو منطقه استفاده می‌کردند.

♦ تعداد میخ‌های استفاده شده در پل گلدن گیت حدود 1.200.000 هزار میخ تخمین زده شده است.

 

گردآوری: بخش گردشگری  

 

منابع:

toranji.ir

7ww.ir

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا