آرایش و زیبایی

اشتباهات آرایشی هنگام سایه زدن

سایه ی چشم

سایه چشم یکی از پر تنوع ترین لوازم آرایشی است که بسته به نوع آرایش تغییر پذیر است‎

 

سایه چشم یکی از پر تنوع ترین لوازم آرایشی است که بسته به نوع آرایش تغییر پذیر است و هنگام استفاده از آن می توان با خلاقیت بیشتر ترکیب رنگ های زیبایی را به کار برد. سایه چشم اگر درست کشیده شود ویژگی های خوب صورت را بهتر و زیباتر نشان می دهد. کشیدن سایه کار زیاد سختی نیست فقط کافی است این اشتباهات را تکرار نکنید.

 

استفاده از برس های ارزان 

ابزار کشیدن سایه به اندازه ابزار درست کردن مو اهمیت دارد. هنگام خرید برس سایه هیچوقت یک برس معمولی نخرید بلکه ست برس سایه بخرید. ست برس سایه شامل برس های ترکیب کننده و زاویه داری است که برس های معمولی ویژگی های آن ها را ندارد. با برس جنس خوب ترکیب سایه راحت تر است. خیلی ها با به کار بردن رنگ های بیشتر می خواهند سایه زیباتری بکشند اما پیشنهاد من این است که به جای رنگ های بیشتر باید یاد بگیرند که چگونه سایه ها را خوب با هم ترکیب کنند.

 

پس بهتر است برای ترکیب از برس های موی طبیعی استفاده کنید و در آخر از یک برس تمیز برای محو کردن لبه های سایه استفاده کنید. بعضی ها از گوش پاک کن استفاده می کنند تا مجبور نباشند پول زیادی برای این کار هزینه کنند. اما گوش پاک کن فقط برای پاک کردن سایه های اضافی مناسب است. هیچوقت از انگشت برای کشیدن سایه استفاده نکنید. این کار هم غیربهداشتی است و هم بیشتر سایه روی دست می ماند.

 

آرایش چشم

ابزار کشیدن سایه به اندازه ابزار درست کردن مو اهمیت دارد‎

 

فراموش کردن پرایمر 

یکی از اشتباهاتی که بیشتر خانم ها مرتکب می شوند این است که قبل از سایه هیچ چیزی به پلک ها نمی زنند. مثل پرایمر. سایه چشم چه پودری باشد چه مایع برای ثابت ماندن روی پلک به پرایمر نیاز دارد. در غیر اینصورت ممکن است سایه پخش یا کاملا پاک شود.

 

استفاده از فونداسیون قبل از سایه 

اگر علاقه زیادی به سایه چشم پودری دارید در ابتدا حس خوبی دارید اما بعد از زمان کوتاهی سایه زیر چشم ها می ریزد مثل چشم های راکون و دوباره باید برای مرتب کردن آرایش وقت بگذارید. خوشبختانه راهی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد و آن هم این است که ابتدا پرایمر، سایه، خط چشم و ریمل بزنید و بعد کرم فونداسیون و کانسیلر استفاده کنید.

  

عدم توجه به لیبل روی سایه 

هنگام خرید سایه به مواد تشکیل دهنده روی لیبل آن دقت کنید. متخصصان زیبایی استفاده از سایه هایی که حاوی پودر تالک هستند را منع می کنند چون باعث بیماری های سرطانی می شود. درست است که مقدار کم آن آسیب چندانی به پوست نمی رساند اما این حق شماست که بدانید چه چیزی به پوست تان می زنید.

 

منبع: بدونیم

 


منبع:
http://www.beytoote.com/attire/face-attire/cosmetic6-mistakes-shading.html

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا