گردشگری

مکانهای دیدنی شهر لیون فرانسه

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

لیون,شهر لیون فرانسه,دیدنیهای لیون فرانسه

شهر لیون فرانسه

 

جاذبه های گردشگری لیون فرانسه
لیون سومین شهر بزرگ کشور فرانسه است و یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگرانی است که این کشور را برای سفر انتخاب می کنند. تاسیس شهر لیون به بیش از ۲۰۰۰ سال پیش باز می گردد. جاذبه های شهر لیون شامل موزه های مختلف، معماری های زیبا و فرهنگ و رسوم مردم آن می شود. مردم آن با پیشینه های متفاوت در این شهر گرد هم آمده اند و تضاد جالبی را به نمایش گذاشت اند.

تور اسکوتر برقی | Gyropode Segway Tour

 

لیون,تور اسکوتر برقی در شهر لیون,شهر لیون فرانسه

مکانهای دیدنی شهر لیون فرانسه

 

اگر از راه رفتن های طولانی خسته می شوید اما می خواهید که در خیابان ها گردش کنید و به تماشای جاذبه های شهر لیون بپردازید یک گزینه جالب در پیش روی شما قرار دارد، شرکت کردن در تور اسکوتر برقی!

 

راهی هیجان انگیز برای کشف گوشه و کنار شهر همراه با خستگی کمتر. این تور برای همه قابل استفاده است و در آن گردشگران را به بازدید از برخی از مشهورترین جاذبه های فضای باز می برند. در حین این اسکوتر سواری می توانید از نواحی تاریخی شهر، سازه های با شکوه، میدان Sathonay، ناحیه قدیمی شبه جزیره Vieux، رودخانه و بسیاری دیگر از جاذبه های فرهنگی دیدن کنید.

راهنماهای تور کاملا آگاه و مطلع از این منطقه هستند. تنها عاملی که نیازدارید هوای خوب است تا بتوانید به بهترین نحو ممکن در لیون به گشت و گذار بپردازید.

موزه هنرهای زیبا | Musée Des Beaux-Arts

 

لیون,شهر لیون فرانسه,دیدنیهای لیون فرانسه

  درهای موزه هنرهای زیبای لیون در سال ۱۸۰۳ بر روی عموم مردم گشوده شد

 

موزه هنرهای زیبای لیون، یکی از بزرگ‌ ترین موزه‌ های هنری اروپا است و میزبان آثار باستانی مصر تا آثار مدرن است. این مجموعه از قرن هفدهم در ساختمانی خارق ‌العاده جای گرفته است. محوطه این مجموعه زیبا پر از مجسمه‌ های آنتیک است و با اینکه در قلب شهر است، محیطی بسیار آرام و دور از هیاهو دارد. درهای موزه در سال ۱۸۰۳ بر روی عموم مردم گشوده شد. (اگرچه ساختمان موزه در سال ۱۹۹۸ بازسازی شد) هدف از تاسیس موزه نگهداری و به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان فرانسوی و بین المللی بود.

 

در موزه ۷۰ اتاق مجزا وجود دارد که در آن ها اشیا عتبقه، آثار هنری، مجسمه، هنرهای مدرن، قطعه های قرون وسطایی نگهداری می شود و در برخی از آن ها نیز نمایشگا های موقت برپا می شود که در آن ها بعضی از معتبرترین هنرها یا آثار هنری از سراسر جهان به نمایش در می آیند.
ساعت کار موزه هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر و سپس ۲ بعد از ظهر تا ۶ عصر می باشد. موزه در روزهای جمعه ساعت ۱۰:۳۰ شروع به کار می کند و روزهای سشنبه تعطیل می باشد.

تئاتر رومی ها در فورویر | Roman Theatre of Fourviére

 

لیون,شهر لیون فرانسه,مکانهای دیدنی لیون فرانسه

تئاتر رومی در شهر لیون فرانسه

 

 

این تئاتر رومی، یکی از قدیمی ‌ترین تئاترهای موجود در فرانسه است که به دستور آگوستوس در قرن ۱۵ تا ۱۷ قبل از میلاد ساخته شد و در زمان سلطنت هادریان گسترش یافت. این ساختمان کنار تپه فورویر ساخته شده است که در زمان رومیان درست در مرکز شهر قرار داشت. سالن تئاتر دارای صندلی ‌های شیب‌دار، طبقات تزیین شده و یک صحنه‌ نمایش بزرگ است. در نزدیکی آن، باقی مانده‌ی ادئون قرار گرفته است که بسیار کوچک ‌تر از این سالن تئاتر بوده و برای نمایش ‌های موسیقی و رقابت‌ های شعر مورد استفاده قرار می ‌گرفت. جالب است بدانید هنوز این مجموعه مورد استفاده قرار می گیرد و در شب های تابستان فستیوال شبانه فورویر در آن برگزار می شود.

موزه مینیاتور و سینما | Musée Miniature et Cinema

 

لیون,شهر لیون فرانسه,دیدنیهای لیون فرانسه

 جاذبه های گردشگری شهر لیون فرانسه

 

موزه  مینیاتور و سینما در سنت ژان در لیون، فرانسه واقع است و میزبان آثاری مینایتوری است که برای جلوه های ویژه فیلم های سینمایی ساخته شده است. آثار این موزه جالب را هنرمند Dan Ohlmann از سراسر جهان جمع آوری کرده است و در این موزه به نمایش گذاشته است. موزه یکی از جاذبه های شهر لیون به شمار می آید. موزه مینیاتوری سینمای فرانسه در خانه ای متعلق به قرن ۱۶ میلادی و در ۵ طبقه ساخته شده است و دارای  بیش از ۱۰۰ مجموعه فیلم مینیاتوری می باشد.

 

این موزه دیدنی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در این مجموعه آثار کوچکی به نمایش در آمده اند که کاملا مشابه نسخه اصلی خود هستند و روزانه توریست های زیادی برای بازدید از آن ها می روند. این مدل‌ ها شامل تمامی ویژگی‌ های کوچکی که می ‌توان در یک صحنه فیلم دید، هستند؛ از کپک ‌های روی دیوار تا خراش‌ های پشت ستون‌ های تخت. اشیا داخل صحنه‌ ها نیز با دقت فوق‌ العاده‌ ای قرار داده‌ شده ‌اند حتی کتاب ‌های داخل قفسه‌ ها با زوایای مشخصی قرارگرفته‌ اند. نورپردازی این مدل‌ها نیز بر اساس زمان و موقعیت جغرافیایی آن ‌ها و فصل انجام‌ گرفته است.

پارک لاتت دور | Parc de la Tête d’or
اگر از ازدحام و هیاهوی شهر خسته شده اید می توانید به بازدید از این مورد از جاذبه های شهر لیون بیایید و دمی را در آرامش بگذارنید. لاتت دور شامل مسیرهای بزرگ کنار دریاچه، مسیرهای بزرگ از میان درختان صد ساله، باغ وحش و باغ گیاه شناسی است. در صورتی که تصمیم به گردش در این پارک گرفتید به هیچ وجه تماشای باغ گیاهشناسی و باغ گل سرخ را از دست ندهید. موزه گیاهان ، دارای بیش از ۱۵،۰۰۰ گونه مختلف گیاه است و بزرگترین مجموعه در فرانسه است. باغ گل رز یک نمونه زیبا برای آشنایی با گل ها است در این مجموعه بیش از ۳۵۰ گونه متفاوت گاهی نگهداری می شود.

 

منبع: eligasht.com

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا