تلویزیون

مجری‌هایی که – ماه عسل

روزنامه سازندگی:

1384

وقتی علیخانی جایگزین حسنی شد

کلید برنامه های ماه رمضان با شکل و شمایلی متفاوت که ادامه اش را هم در سال های اخیر دیده ایم و همچنین جدا از برنامه های متداولی که به خواندن دعا و نیایش محدود می شد از سال 84 در تلویزیون زده شد. رمضان همین سال بود که برنامه ای به نام «جزر و مد» متولد شد و روی آنتن رفت. اجرای این برنامه را فرزاد حسنی بر عهده داشت، مجری که در همان سال ها «کوله پشتی» را که به یک برنامه جنجالی و پر سر و صدا تبدیل شده بود را هم اجرا می کرد. طرح و ایده اولیه «جزر و مد» متعلق به خود حسنی بود و او در این برنامه میزبان زن و شوهرهای جوانی بود که اولین ماه رمضان زندگی شان را تجربه می کنند.

مجری هایی که ماه عسل را تجربه کردند

حدود یک هفته از آغاز پخش این برنامه بیشتر نگذشته بود که فرزاد حسنی از اجرای «جزر و مد» کناره گیری کرد. بعدها اختلاف او با علی زاهدی، تهیه کننده برنامه که سابقه دوستی هم با حسنی داشتند علت کوچ او از این برنامه عنوان شد. آن موقع بود که مخاطبان شبکه سه برای اولین بار احسان علیخانی را در لباس مجری برنامه رمضان شبکه سه دیدند. پسری جوان که همان موقع بسیاری عنوان کردند آمده تا مثل حسنی اجرا کند و حتی مثل او حرف بزند و روی صندلی بنشیند. علیخانی اما آن روزها که هنوز به اندازه حالا شناخته شده و محبوب نشده بود بدون توجه به حرف و حدیث ها و خوب و بد گفتن ها راه خودش را در پیش گرفت

و «جرز و مد» را به پایان رساند. یک سال بعد از رفتن حسنی و جایگزین شدن علیخانی به جای او، مجری جدید برای اینکه تغییر و تحولی در برنامه ایجاد کند نام برنامه را به «ماه عسل» تغییر داد. او خودش از ابتدا مجری برنامه شد و یک ماه میهمان خانه های روزه داران ماند. در همین سال البته انتقادها به محتوای برنامه و روند تکراری که در پیش گرفته بود آغاز شد. چون در «ماه عسل» هم همچنان تازه عروس و دامادها میهمان برنامه می شدند و از اولین ماه رمضان زندگی مشترک شان می گفتند. البته در آخرین قسمت از برنامه ازدواج نمادین دو زوج دو قلو و اجرای مراسم عقد آنها در برنامه لحظات جالبی را برای مخاطبان رقم زد.

مجری هایی که ماه عسل را تجربه کردند

تهیه کنندگی در کنار اجرا

یک سال بعد در ماه رمضان سال 86 پس از این که علیخانی توانسته بود تا حدودی جای پایش را به عنوان مجری در «ماه عسل» محکم کند برای این که خیالش از بابت ماندن در این برنامه راحت تر شود پا به عرصه تهیه کنندگی هم گذاشت. البته علی زاهدی هم همچنان به عنوان تهیه کننده در برنامه حضور داشت و علیخانی در کنار او این منصب را آزمود.

1387

وقتی علیخانی هم کنار گذاشته شد

دو سال از حضور ثابت علیخانی به عنوان مجری «ماه عسل» گذشته بود که مخاطبان تلویزیون با آغاز ماه رمضان سال 87 متوجه شدند دیگر خبری از «ماه عسل» نیست. سال 87 بر سر علیخانی هم همان بلایی آمد که سه سال قبلش اش بر سر حسنی آمده بود. اختلاف سلیقه مدیر شبکه با علیخانی باعث شد تا او اجازه حضور در «ماه عسل» 87 را پیدا نکند و همین باعث شد تا در اقدامی عجیب و غریب محسن افشانی، پسری جوان که هیچ ربطی به اجرا در برنامه هنگام افطار نداشت به این برنامه بیاید. البته همان سال نام برنامه «ماه عسل» به «ماه محبوب» تغییر پیدا کرد. پیش از حضور افشانی البته بحث هایی درباره حضور یک مجری زن در کنار میهمانان زن مطرح شده بود

مجری هایی که ماه عسل را تجربه کردند

اما با روی آنتن رفتن برنامه روی تمام گمانه زنی ها یک خط پررنگ کشیده شد و مخاطبانی که عادت کرده بودند «ماه عسل» را با علیخانی ببییند با اجرای محسن افشانی غافلگیر شدند. حضور افشانی در برنامه به عنوان مجری در برنامه پیشنهاد علی اصغر پورمحمدی مدیر وقت شبکه سه بود. اما همین پیشنهاد باعث شد تا «ماه عسل» که رفته رفته داشت جایش را میان مخاطبان باز می کرد با سر زمین بخورد. اجرای ضعیف و غیر قابل قبول افشانی اما باعث شد تا او بیشتر از ده روز در برنامه دوام نیاورد و در اقدامی عجیب تر علیخانی بار دیگر به برنامه برگشت. البته جابجایی افشانی و علیخانی اقدامی بود که ظاهرا با نظر مدیر شبکه گرفته شد و علی زاهدی، تهیه کننده برنامه که آن زمان در سفر به سر می برد از این تغییرات بی خبر بود.

1388

تهیه کننده جدید، مجری قدیمی

هنوز هم نمی دانیم تغییر تهیه کننده «ماه عسل» در ماه رمضان سال 88 به خاطر دلخوری زاهدی از تغییرات برنامه و مجری در سال گذشته بود یا جایگزینی پیام ابراهیم پور به عنوان تهیه کننده «ماه عسل» در سال 88 دلیل دیگری دارد. البته در این سال هم علیخانی در کنار ابراهیم پور به عنوان تهیه کننده حضور داشت و خودش هم برنامه را اجرا کرد. انتقادها به دکور برنامه و همچنین صحبت های برخی از میهمانان و حتی صراحت علیخانی در اجرا در این سال باعث شد تا حاشیه هایی برای ماه عسل به وجود بیاید.

مجری هایی که ماه عسل را تجربه کردند (فوری)

پیام ابراهیم پور

1389

همیشه پای یک حسنی میان است

سال 89 را شاید بتوان یکی از عجیب ترین سال ها برای «ماه عسل» یا بهتر بگوییم برنامه افطار شبکه دانست. برخلاف این که بسیاری از مخاطبان شبکه سه منتظر «ماه عسل» جدید و البته با اجرای علیخانی بودند، از چند وقت پیش از آغاز ماه رمضان زمزمه های نسبتا جدی مبنی بر بازگشت فرزاد حسنی به اجرا در ویژه برنامه ماه رمضان شنیده شد. ظاهرا این بار پورمحمدی خودش واسطه بازگشت حسنی شده بود و برای حضور او حتی با عزت الله ضرغامی، مدیر وقت سازمان صدا و سیما نیز مذاکراتی انجام داده بود تا بار دیگر ماجرای اختلاف پورمحمدی و علیخانی نمایان شود.

مجری هایی که ماه عسل را تجربه کردند

مخاطبان شبکه سه اما وقتی شگفت زده شدند که در اولین روز از ماه رمضان حسن جوهرچی را به جای حسنی و علیخانی دیدند! جوهرچی نیز در اجرای برنامه موفق نبود، اما همانطور که در یکی دو مصاحبه اعلام کرده بود، خودش را محق به اجرا در این برنامه می دانست. برنامه ای که به خاطر سابقه اجرای علیخانی در آن به برند او تبدیل شده بود.

1390

بازگشت با تغییر

ماه رمضان سال 90 هم از راه رسید و دوباره بحث هایی بر سر اجرای آن مطرح شد. اما این بار دیگر علیخانی خودش به عنوان تهیه کننده و مجری برنامه را در دست گرفت و تا آخر هم ادامه داد. او در ماه رمضان سال 90 سعی کرده بود با گوش سپردن به همه انتقادها تغییراتی در شیوه اجرایش ایجاد کند، تم برنامه هم دعوت از میهمان هایی بود که داستان زندگیشان برای مخاطبان جالب بود.

1391

علی ضیاء هم به میدان آمد

به نظر می رسید بعد از همه کش و قوس هایی که برنامه «ماه عسل» در طول تمامی این سال ها به خود دیده بود و از طرف دیگر توانسته بود اقبال مخاطبان عام را هم به دست بیاورد بتواند با همان روند قبلی و مجری پیشین به راهش ادامه دهد. اما بار دیگر تغییر مجری این برنامه آن را به صدر اخبار برد. ماه رمضان سال ۹۱ علی ضیا به عنوان مجری پا به «ماه عسل» گذاشت تا همچنان این برنامه از گزند حواشی دور نباشد.

مجری هایی که ماه عسل را تجربه کردند

علیخانی بالاخره تثبیت شد

از سال 92 و پس از کش و قوس های فراوان علیخانی بالاخره توانست خودش به عنوان تهیه کننده و مجری در «ماه عسل» به تثبیت برساند. محتوای برنامه همانی بود که پیش از این نیز شاهدش بودیم. گرچه در طول چند سال اخیر هم به علیخانی، اجرایش، نوع پوشش (آن سالی که با شلوار قرمز در برنامه ظاهر شد) و حتی محتوای برنامه و میهمان هایی که داستان زندگی شان اشک مخاطب را در می آورد انتقادهای زیادی شد اما او تاکنون توانسته این برنامه را در دست نگه دارد و امسال نیز پنجمین سال پی در پی است که او اجرا و تهیه کنندگی «ماه عسل» را برعهده دارد. البته باید منتظر ماند و دید او تیمش چه تغییر ویژه ای در «ماه عسل» 97 داده اند تا برنامه را تکرار مکررات نجات دهند.

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا