زنان

خطرات جدی در کیف‌های زنانه

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از زنان همراه باشید :

مجله زندگی ایده آل: نتایج یک بررسی جدید نشان داده است کیف‌های دستی زنانه در مقایسه با فضای سرویس‌های بهداشتی، آلوده‌تر هستند! بررسی گروهی از پزشکان انگلیسی حاکی از آن است که دسته کیف‌های زنانه محل تجمع و رشد هزاران و حتی میلیون‌ها باکتری‌ و ویروس است که می‌توانند برای سلامت افراد مضر باشند. آلوده‌ترین شیء داخل کیف‌های زنانه،‌ قوطی کرم دست و صورت است که نسبت به سرویس بهداشتی، باکتری‌های بیشتری روی آن وجود دارد. همچنین کیف‌هایی که جنس آنها از چرم است، شرایط مناسبی را برای رشد و گسترش باکتری‌ها فراهم می‌کنند. زنان باید مرتب دسته‌های کیف‌های خود را با ژل‌های آنتی‌باکتریال شست‌وشو دهند زیرا کیف‌های زنانه به‌طور مرتب با دست‌ها و سطوح مختلف تماس دارند. با این حال فقط سطح خارجی کیف نیست که می‌تواند خطرناک باشد، برخی از وسایلی که خانم‌ها در کیف‌هایشان قرار می‌دهند، می‌توانند حتی از بیرون کیف هم آلوده‌تر باشند!

خطرات جدی در کیف‌های زنانه

خطر شماره 1: گوشی موبایل

روش استفاده از گوشی را تغییر دهید، چون…
گوشی موبایل همیشه موضوع بحث محافل علمی بوده است؛ اینکه آیا اشعه‌های حاصل از آن می‌توانند سلامت انسان را به خطر بیندازند و باعث ایجاد انواع تومورهای مغزی و سرطان‌ها شوند یا خیر؟ با این حال برخی متخصصان معتقدند برای اثبات این موضوع به تحقیقات بیشتری احتیاج است و نمی‌توان موبایل را به راحتی متهم کرد. جدا از این خطرات، یکی از تحقیقات انجام شده در بریتانیا نشان داده که از هر 6 عدد گوشی موبایل یکی از آنها آلوده به باکتری فیکال (موجود در مدفوع) است. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا همیشه یکی از گونه‌هایتان بیشتر از دیگری جوش می‌زند؟! دلیل آن در 80 درصد از موارد قرار دادن گوشی موبایل روی آن قسمت از صورت است. وقتی گوشی پر از باکتری را روی گوش‌تان می‌گذارید و گرم حرف‌ زدن می‌شوید باکتری‌ها فرصت را غنیمت می‌شمارند و به داخل پوست‌تان نفوذ می‌کنند! پس بهتر است موقع حرف زدن کمی گوشی را از گونه خود فاصله دهید یا از هندزفری استفاده کنید. همچنین هر چند وقت یک‌بار سطح گوشی خود را با پنبه آغشته به الکل تمیز کنید.

خطر شماره 2: لوازم آرایشی

این لوازم را بیرون بریزید، پیش از آنکه …
اگر کیف شما هم پر از رژ لب و ریمل و کرم مرطوب‌کننده و برس و فرچه‌های آرایشی است، معطل نکنید و همین الان همه آنها را بیرون بریزید! اول از همه فرچه‌های آرایشی‌تان را با آب ولرم و صابون بشویید و بعد سراغ تاریخ مصرف لوازم آرایشی‌تان بروید. درست مانند مواد غذایی که بعد از یک تاریخ خاص باید دور ریخته شوند لوازم آرایشی نیز حداکثر تا 18 ماه قابل نگهداری هستند و بعد از آن باید بی‌برو برگشت آنها را داخل سطل آشغال انداخت! البته این موضوع در مورد ریمل متفاوت است. ریمل بعد از اینکه باز می‌شود با هر بار استفاده باکتری‌ها را به خود جذب می‌کند و این باکتری‌ها در محیط تاریک، گرم و مرطوب ریمل به راحتی تکثیر پیدا می‌کنند. پس حتما ریمل خود را بعد از 6 ماه دور بیندازید تا از ایجاد عفونت‌های چشمی جلوگیری کنید. فرچه‌های آرایشی‌تان را هم ماهی یک بار بشویید و آنها را به کسی قرض ندهید. سعی کنید همیشه لوازم آرایشی‌تان را در یک کیف جداگانه داخل کیف اصلی‌تان قرار دهید.

خطر شماره 3: دستمال کاغذی

هیچ وقت دستمال را مچاله نکنید ،چون…
بسیاری از خانم‌ها بعد از استفاده از دستمال کاغذی آن را مچاله می‌کنند و داخل کیف‌شان می‌اندازند. جالب است بدانید باکتری‌ها و ویروس سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌توانند مدت‌ها روی دستمال باقی بمانند، بنابراین با هر بار دست بردن به داخل کیف دوباره به آنها آلوده می‌شوید. اگرچه ممکن است این ویروس‌ها برای شما که هم‌اکنون سرماخورده‌اید ضرری نداشته باشند اما به راحتی می‌توانید آنها را به سایر افراد یا به سطوح مختلف از‌جمله دستگیره در و… منتقل کنید. پس بعد از هر بار استفاده از دستمال آن را دور بیندازید و دستان‌تان را بشویید یا از یک محلول ضدعفونی‌کننده استفاده کنید تا حداقل بیماری‌تان را به اطرافیان منتقل نکنید!

خطرات جدی در کیف‌های زنانه

خطر شماره 4: سوهان ناخن

بهتر است از سوهان فلزی استفاده کنید، چرا که…
هربار که ناخن‌های‌تان را سوهان می‌کشید باکتری‌های زیر ناخن روی سوهان باقی می‌مانند. علاوه بر این قارچ‌ها به راحتی می‌توانند روی سطح سوهان تکثیر پیدا کنند، بنابراین بهتر است یا از سوهان ناخن‌های یک بار مصرف یا از سوهان‌های فلزی استفاده کنید. سوهان‌های فلزی را می‌توانید بعد از هر بار استفاده با آب داغ و صابون شست‌وشو دهید. توصیه آخر اینکه سوهان ناخن را بدون پوشش، داخل کیف‌تان نیندازید. در غیر این صورت باکتری‌ها و قارچ‌های روی آن به سایر وسایل‌تان منتقل خواهند شد. جالب است بدانید این قارچ‌ها بیشتر از پوست و گرد و خاک تغذیه می‌کنند.

خطر شماره 5: بطری پلاستیکی آب

بطری شیشه​ای بخرید،​زیرا…
بسیاری از افراد در طول روز برای جلوگیری از تشنگی یک بطری آب معدنی داخل کیف‌شان حمل می‌کنند. اگر‌چه نوشیدن آب برای سلامت بسیار مفید است اما استفاده مکرر از یک بطری پلاستیکی می‌تواند خطرناک باشد. مطالعات نشان می‌دهند مواد شیمیایی به کار رفته در این بطری‌ها از‌جمله فتالات بعد از مدتی با استفاده مداوم از بطری به محتویات داخل آن منتقل می‌شوند. این مواد خطرناک می‌توانند باعث اختلالات هورمونی و حتی ناباروری شوند! هرقدر بطری را برای مدت طولانی‌تر و در شرایط بدتری نگهداری کنید تجمع این مواد خطرناک در آن بیشتر می‌شود، بنابراین بهتر است از قرار دادن بطری‌های پلاستیکی داخل کیف و در هوای گرم خودداری کنید و هر بار از یک بطری جدید استفاده کنید یا اینکه برای خود بطری‌های شیشه‌ای، استیل یا آلومینیومی بخرید!


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/55455/خطرات-جدی-در-کیف‌های-زنانه

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای زنان

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا