دسر،شیرینی،مربا،نوشیدنی

ویتامین درمانی کنید

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش شیرینی پزی همراه باشید :

 برترین ها:  با نوشیدن اسموتی توت فرنگی و پرتقال در عصرهای گرم تابستان خواهید دید که درجهان نوشیدنی‌ای وجود دارد که هم عطش و تشنگی شما را برطرف کند و هم مانند یک اشتها آور خوش طعم و خوش رنگ است که می‌تواند اشتهای کودک و نوجوان شما را برای خوردن دیگر خوراکی‌ها و مواد مغذی تحریک کند.

ویتامین درمانی کنید

از آنجا که برای تهیه  این نوشیدنی خوش آب‌و‌رنگ از آب پرتقال استفاده شده پیشنهاد می‌کنیم مصرف آن را در طول هفته 4 تا 5 بار تجربه کنید تا بتوانید از فواید معجزه‌آسای آن برای پاکسازی دستگاه گوارش به وی‍ژه روده‌ها بهره مند شوید

مواد لازم برای 4 نفر

  • توت فرنگی: 4 عدد
  • آناناس: یک تا 2 برش
  • پرتقال: یک عدد
  • شکر: یک قاشق غذاخوری
  • یخ: به میزان لازم

روش تهیه

برای تهیه این اسموتی پیش از هر چیز به نصف لیوان آب پرتقال نیاز دارید. پس از آماده کردن آب پرتقال تازه برای تهیه این آبمیوه تابستانی کار زیادی ندارید. تنها کافی است آب پرتقال را به همراه توت‌فرنگی‌ها، برش‌های آناناس، شکر و چند قطعه یخ درون میکسر بریزید و آنها را خوب مخلوط کنید تا نوشیدنی آماده شود. این نوشیدنی را می‌توانید با یک برش حلقه‌ای از آناناس یا توت‌فرنگی تزیین کرده و درعصرهای گرم تابستان آن را بنوشید.

نکته

  • برای تهیه این نوشیدنی سرشار از ویتامینc به شما توصیه می‌کنیم حتما از آب پرتقال طبیعی استفاده کنید. آب پرتقال طبیعی علاوه بر آنکه طعم این نوشیدنی را گواراتر و دلچسب‌تر می‌کند، فاقد هرگونه افزودنی شیمیایی است و ویتامین c طبیعی را به شما هدیه می‌کند.
  • اگر توت فرنگی در دسترس نداشتید می‌توانید برای تهیه این نوشیدنی از مربای توت فرنگی استفاده کنید. اما فراموش نکنید درصورتی که از مربای توت فرنگی به جای میوه تازه آن استفاده می‌کنید شکر را از مواد اولیه تهیه این نوشیدنی حذف کنید.
  • شما می‌توانید پرتقال را هم به صورت میوه پوره شده و هم به صورت آبمیوه در این اسموتی بریزید و از خواص درمانی آن بهره‌مند شوید. اگر در گروه افرادی هستید که مصرف آب پرتقال را به میوه آن ترجیح می‌دهید به شما توصیه می‌کنیم پیش از آنکه آب پرتقال را بگیرید پرتقال را کمی روی سطح صاف میز قل بدهید. این کار باعث می‌شود تا میزان آب دریافتی شما از میوه پرتقال بیشتر شود. این شیوه‌ای است که بسیاری از مردم سرزمین چین برای گرفتن آب پرتقال از آن استفاده می‌کنند.

ویتامین درمانی کنید

این نوشیدنی را با چی بخوریم؟

این آبمیوه را می توانید برای میان وعده عصر به همراه کیک شکلاتی با گردو میل کنید. مصرف همزمان ویتامین C  موجود در آب پرتقال با ویتامین B موجود در گردو می تواند به کاهش تنش های عصبی ناشی از روزهای گرم تابستان کمک کند. چرا که وجود هر دو این ویتامین ها علاوه بر افزایش نشاط موجب افزایش ریلکسی بدن نیز می شود.

ویتامین درمانی کنید

  رفع خشکی گلو با پرتقال

نوشیدن اسموتی توت فرنگی و پرتقال علاوه بر تامین ویتامین c مورد نیاز بدن به از بین رفتن عطش و خشکی زبان و دهان ناشی از گرمای هوا در تابستان کمک می‌کند. درمانگران طب سنتی چین برای افرادی که در فصل تابستان از خشکی دهان، زبان و گلو شکایت دارند نوشیدن آب پرتقال یا خوردن این میوه را توصیه می‌کنند. از این رو نوشیدن این اسموتی خوش آب‌ورنگ که نیمی از آن با آب پرتقال تهیه شده است به افرادی که در طول روز و با انجام فعالیت‌های روزمره دچار خشکی دهان و گلو می‌شوند، توصیه می‌شود.

  پاکسازی بدن با اسموتی

وجود آب پرتقال تازه در این نوشیدنی حسن دیگری نیز دارد و آن کمک به پاکسازی دستگاه گوارش است. آب پرتقال از آن نظر که مزه ملایم و طبیعی خنک دارد علاوه بر رفع تشنگی می‌شود به‌دلیل خاصیت مدر بودنش موجب دفع موادزائد و سموم بدن می‌شود. به اعتقاد بسیاری از درمانگران مکاتب درمانی طب شرقی مصرف پرتقال تازه یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ سلامت و شادابی عمومی بدن است.

  چه افرادی باید در مصرف پرتقال پرهیز کنند

پرتقال یکی از پرفایده‌ترین میوه‌های طبیعی محسوب و مصرف روزانه آن موجب افزایش مقاومت بدن می‌شود اما برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد این میوه موجب می‌شود تا مصرف آن برای برخی از افراد توصیه نشود.

  افرادی که به هر دلیل دچار اسهال هستند بهتر است آب پرتقال میل نکنند. نوشیدن این آب‌میوه موجب افزایش عمل کرده روده‌ها و تشدید اسهال در آنها می‌شود.

  به اعتقاد درمانگران طب سنتی چین کودکانی که دچار گوش درد هستند بهتر است آب پرتقال ننوشند.

  درمانگران طب سنتی چین، بیماران مبتلا به دیابت را نیز از مصرف پرتقال و آب آن منع می‌کنند. آنها بر این باورند این میوه به‌دلیل قند زیادی که در خود دارد برای مبتلایان به دیابت مضر است و آنها با مشاوره پزشک باید از این میوه مصرف کنند.

 

ویتامین درمانی کنید

 افزایش توان سیستم ایمنی با آناناس

بسیاری از درمانگران طب سنتی و مکمل در جهان بر این باورند که مصرف آناناس می‌تواند علاوه بر افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها، توان سیستم ایمنی را برای مقابله با عفونت‌ها، باکتری‌ها و بیماری‌های عفونی از قبیل سرطان بیشتر می‌کند. نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد در آناناس ماده‌ای وجود دارد که عملکرد پروتئینی را که در 30 درصد سرطان‌ها دخیل است را متوقف کرده و مانع از رشد و پیشرفت این پروتئین‌ها در سلول‌های سرطانی بدن می‌شود.

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای شیرینی پزی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا