طرز تهیه بیسکویت رژیمی با دانه آفتابگردان و کشمش, cake, cook, آشپزباشی, آشپزی ايرانی, آشپزی ايرونی, آموزش پخت کیک و شیرینی, آموزش شیرینی پزی, درست کردن شیرینی, دستور پخت, سايت آشپزی ايرونی, شیرینی پزی, طرز تهیه, طرز تهیه شیرینی, طرز تهیه شیرینی ایرانی, طرز تهیه کیک, کیک, مواد لازم

طرز تهیه بیسکویت رژیمی با دانه آفتابگردان و کشمش

دسر،شیرینی،مربا،نوشیدنی

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش شیرینی پزی همراه باشید :

طرز تهیه بیسکویت های رژیمی, بیسکویت رژیمی با دانه آفتابگردان

این بیسکویت برای کسانی که کلسترول خونشان بالاست، مناسب است. اما در مصرف این نوع بیسکویت هم نباید زیاده روی کرد.

مواد لازم برای تهیه ۱۲ – ۱۰ عدد بیسکویت :

آرد سفید گندم 
۲ پیمانه سرپر (۲۲۵ گرم)

 بیکینگ پودر
 ۱ قاشق چای‌خوری

 کره گیاهی پاستوریزه
 ۲ قاشق سوپ‌خوری

 شکر رژیمی کامور

 ۱ قاشق سوپ‌خوری

کشمش
 یک سوم پیمانه (۵۰ گرم)

دانه آفتابگردان
۲ قاشق سوپ‌خوری

ماست کم‌چرب پاستوریزه
۱ پیمانه سرخالی (۱۵۰ گرم)

شیر کم چرب پاستوریزه
۳- ۲ قاشق سوپ‌خوری

 

طرز تهیه :
آرد و بیکینگ پودر را مخلوط نمایید. کره گیاهی را به آن بیفزایید و مجدداً مخلوط کنید و با دست مالش دهید.
سپس شکر، کشمش، نیمی از دانه‌های آفتابگردان، ماست و شیر را بیفزایید و مخلوط نمایید تا خمیر نرمی حاصل شود.

توجه کنید که خمیر به دست نچسبد. خمیر را روی سطحی که با آرد آغشته شده، به قطر ۲ سانتیمتر پهن نمایید.
حالا خمیرها را با قالب‌های دایره شکل به قطر ۶ سانتیمتر قالب بزنید.

با استفاده از قلم‌مو شیر را روی بیسکویت‌ها بمالید و بقیه دانه‌های آفتابگردان را روی آن بپاشید.
بیسکویت‌ها را به مدت ۲۰- ۱۵ دقیقه در فری که از قبل با حرارت ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد گرم شده قرار دهید تا پف کنند و طلایی رنگ شوند.

بیسکویت‌ها را پس از خنک شدن، با مربا یا کره کم چرب میل نمایید.

برگرفته از چه نیوز

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای شیرینی پزی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سیزده − دو =

فهرست