گردشگری

کوه فو چی فاه چیانگ رای تایلند (+تصاویر)

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

کوه فو چی فاه چیانگ رای,عکس های کوه فو چی فاه چیانگ رای,تصاویر کوه فو چی فاه

 کوه فو چی فاه چیانگ رای در تایلند

 

کوه فو چی فاه چیانگ رای تایلند (Phu Chi Fah
کوه فو چی فاه چیانگ رای تایلند یک مکان ایده آل برای سفر است. اکثر گردشگرانی که به تایلند سفر می کنند، بیشتر اوقات خود را در شهرهای بزرگ و پرهزینه بانکوک یا پاتایا می گذرانند. شما می توانید بعد از ورود به فرودگاه بانکوک به سمت فرودگاه چیانگ رای پرواز کرده و خود را از شلوغی بانکوک برهانید. 

 

کوه فو چی فاه چیانگ رای,عکس های کوه فو چی فاه چیانگ رای,تصاویر کوه فو چی فاه

 عکس های کوه فو چی فاه چیانگ رای در تایلند

 

نام این کوه به زبان انگلیسی گاهی به صورت Pu Chee Fa و Phu Chi Pha نیز نوشته می شود. کلمه Phu در زبان تایلندی به معنی کوه است، کلمه Chi به معنی اشاره به نقطه ای مشخص است و کلمه Fah به معنی آسمان. در نتیجه معنی کامل عبارت Phu Chi Fah یعنی کوهی که به آسمان اشاره دارد.

 

این قله در میان کوه های آمفونگ توئنگ Amphoe Thoeng در استان چیانگ رای واقع شده که اگر بخواهیم دقیق تر موقعیت آن را مشخص کنیم باید بگوییم که در منطقه حفاظت شده ناحیه د پا ما اینگ the Pa Mae Ing و جنگل های ملی محافظت شده پا ما انگائو Pa Mae Ngao National Forest Reserve در میان کوه های امفور تائونگ Amphur Thoeng و در استان چیانگ رای است.

 

کوه فو چی فاه چیانگ رای,عکس های کوه فو چی فاه چیانگ رای,تصاویر کوه فو چی فاه

تصاویر کوه فو چی فاه چیانگ رای در تایلند

 

این ناحیه همچنین در میان منطقه جنگلی محافظت شده (Zone C) با مساحت تقریبی ۲۵۰۰ هکتار قرار گرفته است. این جنگل ها در تایخ ۶ فوریه سال ۱۹۹۸ توسط سازمان سلطنتی جنگل ها به پارک جنگلی تبدیل گردید.

 

کوه فو چی فاه چیانگ رای تایلند از شهر چیانگ رای دور است و شما اگر قصد رفتن به این طبیعت بکر و زیبا را دارید، باید از شهر چیانگ رای بین ۲ تا ۲٫۵ ساعت رانندگی کنید. اگر برای رسیدن به این مکان خیره کننده اتوبوس های تایلندی را انتخاب کنید، طی این مسیر حدود ۴ ساعت به طول خواهد انجامید. به هر صورت در سفر به این ناحیه اگر یک روز خود را به گشت و گذار در این پارک جنگلی و دیدن قله کوه فو چی فاه چیانگ رای تایلند صرف کنید، به هیچ عنوان پشیمان نخواهید شد. دیدن طلوع و غروب خورشید و پوششی از ابرها که در زیر پای شما قرار گرفته اند، به همراه راهنماهای محلی مهربان تایلندی تجربه ای خیال انگیز را به شما هدیه خواهد داد.

از پایین و پارک باید مسیر سراشیبی به طول ۱٫۸ کیلومتری را به سمت قله کوه بپیمایید. این مسیر شما را به بهترین نقطه برای عکاسی راهنمایی می کند. تقریبا بعد از ۵۰ متر که به سمت قله کوه حرکت کردید، به بهترین نقطه برای عکاسی خواهید رسید. در اینجاست که ممکن است احساس کنید تمام سفر به تایلند شما ارزش این همه راه را داشته است. صخره های کوه فو چی فاه چیانگ رای تایلند مناظر خیره کننده ای را به نمایش می گذارند.

اگر در زمان نزدیک به طلوع خورشید در این مکان حضور داشته باشید، می توانید مه و قطرات رطوبت معلق در هوا را هم ببینید. اگر هوا و آسمان صاف باشد، در انتهای منظره پیش رویتان می توانید رودخانه مکونگ Mekong River را ببینید که وارد کشور لائوس می شود. در هنگام صبح قله کوه در میان مه صبحگاهی پوشیده می شود و اگر در بالای مه قرار داشته باشید، تنها قلل بزرگ دیگر کوه ها را می بینید که از ابرها بیرون زده اند. مردم تایلندی به این منظره و قلل بیرون آمده جزایری در مه می گویند که این نام به شکل (ทะเลหมอก) نوشته می شود.

 

کوه فو چی فاه چیانگ رای,عکس های کوه فو چی فاه چیانگ رای,تصاویر کوه فو چی فاه

کوه فو چی فاه چیانگ رای در تایلند

مسیر دسترسی و جاذبه های منطقه
هر چند مطمئنا شما در طول زندگی تان مناظر زیادی از غروب و طلوع خورشید را تماشا کرده اید، اما مطمئنا منظره ای که در این طبیعت بکر می بینید، منظره ای بی نظیر و جدید برای شما خواهد بود.

هوای خنک فصل زمستان در دامنه های این کوهستان گل های رنگارنگ و زیبای درخچه های کوهی را باز می کند و طبیعتی بهشتی را به شما نمایان می نماید. اگر می خواهید از این مکان بیشتر استفاده و لذت را ببرید باید حداقل یک شب را در آنجا بمانید. در امتداد جاده منتهی به قله کوه فو چی فاه چیانگ رای تایلند و همچنین در بالای تپه، مکان های اقامتی فراوانی برای رزرو اتاق دیده می شود که می توانید یک شب را مهمان آن ها باشید.

 

همچنین نقاط بسیاری برای کمپینگ در طبیعت در این ناحیه پیدا خواهید کرد. این منطقه در تمام طول زمستان در تایلند بسیار مشهور است و بیشترین گردشگر را در بین ماه های نوامبر تا اوایل زانویه دارد. با این وجود به نسبت دیگر مکان های شلوغ و پرتردد تایلند کمتر شناخته شده است و می توانید با مردم محلی و طبیعت زیبای تایلندی در اینجا اخت شوید.

این مجموعه در تمام ساعات زمستان باز بوده و با اتوبوس، ماشین های سواری شخصی و تاکسی ها قابل دسترسی است.

 

کوه فو چی فاه چیانگ رای,عکس های کوه فو چی فاه چیانگ رای,تصاویر کوه فو چی فاه

تصاویر کوه فو چی فاه چیانگ رای در تایلند

 

نکات در بازدید:
برای بازدید از این مجموعه تنها در فصل زمستان اقدام کنید. چرا که در دیگر فصل ها در این نواحی جاذبه چندانی پیدا نخواهید کرد و مه صبحگاهی را نیز از دست خواهید داد. اگر می خواهید به جمعیت تایلندی گردشگران برخورد نداشته باشید، برنامه سفر خود را در ماه های اکتبر تا نوامبر بریزید. اگر دوست دارید با جمعیت بومی تایلندی همراه باشید، می توانید در تاریخ های ۱۵ دسامبر تا ۱۰ ژانویه به این منطقه سفر کنید و جاذبه های تایلند را همراه با مردم این ناحیه ببینید.

 

اگر در نزدیکی قله می خواهید چادر بزنید، بهتر است در هنگام ظهر محل اقامت و چادرزنی خود را پیدا کرده و چادر را برپا کنید. چرا که تا هنگام عصر در این نواحی پر از گردشگر می شود. اگر در هنگام شب وارد این منطقه می شوید، می توانید در هتل ها و کلبه های محلی اقامت بگیرید، تنها در این صورت تا قله حدود ۳ الی ۴ کیلومتر فاصله خواهید داشت.

  

کوه فو چی فاه چیانگ رای,عکس های کوه فو چی فاه چیانگ رای,تصاویر کوه فو چی فاه

 عکس های کوه فو چی فاه چیانگ رای در تایلند

 

کوه فو چی فاه چیانگ رای,عکس های کوه فو چی فاه چیانگ رای,تصاویر کوه فو چی فاه

 

چطور به کوه فو چی فاه چیانگ رای تایلند بروید؟
مسیر دسترسی از شهر چیانگ رای به این نقطه صورت زیر است:
اگر با ماشین حرکت می کنید: شهر چیانگ رای را از سمت جنوب ترک کنید و وارد جاده شماره ۱ به نام جاده Phahonyothin شوید. سپس وارد جاده شماره ۱۰۲۰ شده که شما را در نهایت به سمت جنوب و سپس شرق هدایت می کند. این جاده از روستایی گذشته و شما را به جاده ۱۰۲۱ می رساند. اگر جاده ۱۰۲۱ را ادامه دهید کم کم می توانید کوه فو چی فاه چیانگ رای تایلند را در دوردست جاده ببینید.

 

در نهایت باید وارد خیابان فرعی ۱۱۵۵ شوید. چرا که جاده ۱۰۲۱ به شهر انگائو می رسد. در نهایت پس از گذر از ایست بازرسی خیابان ۱۱ ۵۵ می توانید وارد منطقه حفاظت شده پارک جنگلی شوید. در این پارک امکاناتی مانند پارکینگ، کمپینگ، مرکز اطلاعات و مناظر زیبای قله را خواهید داشت.

رسیدن به این ناحیه حتی بدون راهنما نیز بسیار آسان است. حتی می توانید به راحتی از قسمت خروجی فرودگاه چیانگ رای اتوبوس هایی به سمت این ناحیه را سوار شوید. می توانید از سایت های گوگل مپ یا راهنمایی مردم محلی استفاده کنید.

منبع: eligasht.com

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا