کامپیوتر ، موبایل ، اینترنت

چگونه در ویندوز 10 اسکرین سیور را فعال کنیم؟

ترفندهای کامپیوتری, اسکرین سیور

اسکرین سیور ویندوز 10

 

اگر تمایل دارید که همچنان در ویندوز 10 سیستم خود از اسکرین سیور استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود با ما همراه باشید تا در ادامه نحوه فعال‌سازی اسکرین سیور در ویندوز 10 با هم مرور کنیم.

 

اسکرین‌‌سیورها برای مدت زمانی طولانی یکی از ویژگی‌های جالب ویندوز به شمار می‌رفتند و درواقع کمک می‌کردند که صفحه نمایش در حالت ماندن بلااستفاده، دچار آسیب نشود. با این حال در صفحه نمایش‌های مدرن امروزی، استفاده از اسکرین سیورها بیشتر جنبه تفریح دارد تا ضرورت.

 

از آنجا که در ویندوز 10 تنظیمات از کنترل پنل به بخش Settings منتقل شده‌اند، در نتیجه تنظیمات بخش اسکرین سیور را در قسمت Personalization خواهیم یافت. گفتنی است برای دسترسی به قسمت Settings در ویندوز 10 می‌بایست از منوی استارت کمک بگیرید. با پلازامگ همراه باشید تا در ادامه نحوه فعال‌سازی اسکرین سیور در ویندوز 10 را با هم مرور کنیم.

 

چگونه در ویندوز 10 اسکرین سیور را فعال کنیم؟

برای دسترسی به بخش Settings در ویندوز 10، می‌بایست از میانبر Windows+I استفاده کنید البته می‌توان از مسیر Action Center/Start Menu نیز قسمت Settings را نیز باز کنید. حال در پنجره باز شده روی Personalization کلیک کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, اسکرین سیور

فعال‌سازی اسکرین سیور در ویندوز 10 

 

در پنجره Personalization روی تب Lock Screen کلیک کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, اسکرین سیور

تنظیمات بخش اسکرین سیور ویندوز 10

 

حال می‌بایست روی تب Screen saver settings کلیک کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, اسکرین سیور

 

در نهایت به صفحه Screen Saver Settings هدایت خواهید شد که احتمالا شکل ظاهری آن برایتان آشنا خواهد بود. می‌توان گفت در چند ورژن اخیر ویندوز هیچکدام از آیتم‌های این پنجره تغییر نکرده است.

 

ترفندهای کامپیوتری, اسکرین سیور

 

شما می‌توانید از منوی کشویی موجود در این صفحه، اسکرین سیور موردعلاقه خود را انتخاب کرده و با استفاده از دکمه Settings، هرگونه تنظیمات لازم را درباره آن انجام دهید. در این قسمت می‌توانید تعیین کنید که پس از چه مدت زمان، اسکرین سیور سیستم فعال شود و یا اینکه برای خروج از حالت اسکرین سیور، پسورد نیاز باشد یا خیر. در آخر هم بر روی دکمه Apply و سپس OK کلیک کنید تا تغییرات انجام شده روی سیستم ذخیره شود.

 

منبع: plaza.ir


منبع:
http://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/enable-windows10-screensaver.html

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا