گردشگری

غار فینگال اسکاتلند، جاذبه ای عجیب و شگفت انگیز (+تصاویر)

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

غار فینگال, غار فینگال اسکاتلند,عکس های غار فینگال

غار فینگال اسکاتلند

 

غار فینگال اسکاتلند (Fingal’s Cave)
همه ما تا به حال از غارهای گوناگونی بازدید کرده ایم و به نظرمان در دنیا این جاذبه های طبیعی بسیار جالب هستند. اما غار فینگال اسکاتلند دارای ۳ ویژگی است که آن را یکی از منحصر به فردترین غارهای دنیا می کند. مهمترین ویژگی آن ظاهر بیرونی آن است که به مراتب از چیزی که شما در ذهن دارید، متفاوت تر است؛ این دیواره ها به طرز جالبی شکل گرفته اند که باعث شده هر ساله گردشگران زیادی به سوی اسکاتلند بیایند تا چند ساعتی را به تماشای آن مشغول شوند.

 

غار فینگال, غار فینگال اسکاتلند,عکس های غار فینگال

تصاویر غار فینگال اسکاتلند

 

غار فینگال, غار فینگال اسکاتلند,عکس های غار فینگال

 عکس های غار فینگال اسکاتلند

همانطور که گفتیم ۳ ویژگی مهم باعث معروفیت غار فینگال شده است. اول اینکه ساختار غار فینگال بسیار منحصر به فرد است؛ هیچ کجای دیگری در دنیا چنین غار دریایی را با این شکل و شمایل که از بازالت ۶ ضعلی هستند، پیدا نخواهید کرد. غار فینگال اسکاتلند به خاطر اندازه، صداها و رنگ هایش و همچنین تقارن بی نظیرش که در ارتفاعی حدودا ۲۱ متر شکل گرفته، معروف می باشد.

ستون های کاملا طبیعی غار فینگال که در اطراف شکل گرفته اند و در داخل آن یک راهی تشکیل داده که بازدیدکنندگان بتوانند به آن وارد شوند، بسیار جالب است. دوم اینکه منطقه همیشه سبز این غار، یادآوری این است که در دنیا کلی اعجابات مختلف وجود دارد و موضوع سوم تاثیر غار روی افرادی است که به آن وارد می شوند و مخصوصا آن هایی که به تنهایی وارد غار می شوند؛ این حس طوری است که انگار زندگی را به یاد آورده اند. این غار با ۲۱ متر ارتفاع و ۸۲ متر عمق، بسیار چشمگیر است که ستون های شش ضلعی از بازالت دارد که دیوارهای آن را تشکیل می دهند.

 

غار فینگال, غار فینگال اسکاتلند,عکس های غار فینگال

عکس های غار فینگال اسکاتلند

افسانه هایی درباره غار فینگال
غار فینگال اسکاتلند برای مردم سلتیک اسکاتلند و ایرلند نیز یک جاذبه شگفت انگیز بوده، به طوری که در افسانه های آن ها هم دیده می شود و در میان مردم محلی این جاذبه به «غار ملودی» نیز شهرت دارد. یک افسانه ایرلندی نیز به این غار اشاره کرده است، زیرا شبیه به یک جاذبه مشابه در ایرلند است. از آن جایی که هر دوی این جاذبه ها از ستون های بازالتی تشکیل شده اند، افسانه ها هر دو را به غول ها نسبت می دهند. غول ایرلندی به نام فیون مک کامیل (Fionn mac Cumhaill)، کازوِی ایرلندی را ساخته تا بتوانید به اسکاتلند رفته و رقیب عظیم الجثه خدو را به نام بنوندونر (Benandonner) شکست دهد.

این افسانه که دو سازه را به هم مرتبط می کند، در مورد تاثیرات زمین شناسی درست می گوید. هم غار فینگال اسکاتلند و هم جاینت کازوی ایرلند هر دو توسط گدازه های آتشفشانی یکسانی ساخته شده اند که احتمالا در آن زمان یک پلی بین این دو را ساخته بوده است. البته این را هم در نظر بگیرید که این پدیده حدودا ۶۰ میلیون سال پیش شکل گرفته؛ خیلی قبل تر از زمانی که انسان ها بتوانند آن را کشف کنند. با این وجود، استدلال جالب مردم باستانی به افسانه ای منجر شد که در آن، این دو جاذبه به هم مرتبط بوده اند.

غار فینگال مجددا توسط فیلسوف طبیعت شناسی به نام سر جوزف بنکس در سال ۱۷۷۲ شناخته شد. در آن زمان کتابی به نام «فینگال، یک شعر حماسی باستانی در ۶ کتاب»، یک سری کتاب های شعر ایرلندی بود که بسیار معروف بودند؛ جالب اینجاست که این کتاب از روی یک افسانه باستانی گرفته شده است. به این ترتیب، زمانی که این غار دوباره شناخته شد، تصمیم گرفتند که به خاطر افسانه هایی که در مورد آن گفته می شود، آن را به فینگال نام گذاری کردند.

 

غار فینگال, غار فینگال اسکاتلند,عکس های غار فینگال

 غار فینگال از جاذبه های گردشگری اسکاتلند

 

با اینکه جوزف شخصی بود که هم غار را مجدد پیدا کرد و هم آن را دوباره نامگذاری کرد، اما نویسنده ای آلمانی بود که این غار را به تمام جهانیان نشان داد.  او که نامش Felix Mendelssohn است، چنان توسط این غار شگفت زده بود که در جمله آغازین کارت پستالی که به خواهرش داد این طور نوشت: «به خاطر اینکه متوجه شوی که چقدر این غار من را متعجب کرد من این را برای تو می فرستم».

خصوصیات
این غار که شبیه یک اثر هنری معاصر می ماند، از ستون های بازالتی ساخته شده که هر کدام به صورت شش ضعلی هستند و شبیه سربازانی ایستاده می مانند. هرچقدر که خود غار بزرگ است، ورودی آن هم بسیار جالب است که هر لحظه امواج رقصان دریا به آن وارد شده و جنب و جوش می کنند.

 

غار فینگال, غار فینگال اسکاتلند,عکس های غار فینگال

 تصاویر غار فینگال اسکاتلند

یکی از خوصیات بسیار خاص غار فینگال اسکاتلند را می توان قابلیت آکوستیک طبیعی آن دانست. به لطف سقف طاق داری که کاملا طبیعی شکل گرفته، امواج دریا یک آواز بسیار جالبی سر می دهند که همه بازدید کنندگان از شنیدن آن شگفت زده می شوند. این هارومونی که انگار توسط یک گروه کر داخل غار زده می شود، به قدری جالب است که برخی از مردم تنها به خاطر شنیدن آن به اسکاتلند آمده و از غار بازدید می کنند.

 

غار فینگال, غار فینگال اسکاتلند,عکس های غار فینگال

 غار فینگال از جاذبه های دیدنی اسکاتلند

 

بهترین زمان بازدید از غار فینگال
تورهایی که برای دیدن این غار برگزار می شوند، معمولا از آوریل تا اکتبر (حدودا فروردین تا مهرماه) هستند. البته بهترین زمان اگر می خواهید که هوا متعادل باشد، در فصل بهار است که شانس شما برای آرام بودن دریا بسیار زیاد خواهد بود. بهتر است قبل از اینکه تورتان را رزرو کنید، آب و هوای محلی را چک نمایید. این را هم در نظر بگیرید که در ماه های تیر و مرداد، احتمال بارش باران در این منطقه زیاد خواهد بود.

اگر به پرنده نگری علاقه دارید، این مژده را به شما می دهیم که در طول بازدید از این غار، به احتمال زیاد می توانید پرندگان متفاوتی را مشاهده کنید. علاوه بر آن در زمان های خاصی دلفین، نهنگ بزرگ‌باله‌ای کوچک و گراز دریایی ببینید و در ماه های خرداد تا مرداد امکان مشاهده کوسه آسوده نیز وجود دارد. در نهایت می توانیم بگوییم که دیدن غار فینگال اسکاتلند با تمام ویژگی ها و خصوصیات جالب آن، قطعا یکی از بهترین تجربه های شما در طول زندگیتان خواهد بود.

 

منبع: eligasht.com

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا