گردشگری

معرفی بهشت گمشده شیراز (تنگ بستانک) + تصاویر

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

بهشت گمشده شیراز,معرفی بهشت گمشده شیراز,تنگ بستانک

بهشت گمشده شیراز در در 120 کیلومتری شمال غربی شیراز واقع شده است

 

شیراز به قدری زیبا است که می توان به آن لقب بهشت را داد. اما اگر بدانید در دل همین بهشت، بهشت گمشده ی دیگری هم وجود دارد چه! در شهرستان مرودشت شیراز، منطقه ای است که به دلیل زیبایی بی حد و حصر طبیعت آن، به عنوان بهشت گمشده شناخته می شود. تصور کنید یک روز را دل چنین طبیعت زیبایی بگذرانید. صدای دلنشین آبشار، باد ملایم و آفتاب دلچسب تابستان، بدون شک اینجا قطعه ای از بهشت است.

بهشت گمشده شیراز کجاست؟
در 120 کیلومتری شمال غربی شیراز منظره ی شگفت انگیز طبیعی وجود دارد که تنگه بستانک نام دارد ولی به دلیل زیبایی های چشم نواز آن بهشت گمشده لقب گرفته است. بهشت گمشده منطقه ای در حدود 20 هزار هکتار را شامل میشود که ارتفاع آن از سطح دریا به 2هزار متر میرسد. آبشار های کم ارتفاع، رودخانه های پرآب و درختانی که با شاخه هایشان پنجه در پنجه ی یکدیگر انداختند زیبایی خارق العاده ای را به ارمغان آورده است که زبان هر گردشگری را به تکریم و تحسین خداوند متعال وا میدارد

تنگ بستانک در امتداد رشته کوه دنا واقع شده است که دارای ارتفاعی بین 1700 تا 3700 متر است و همین امر سبب شده است تا به عنوان منطقه ای کوهستانی با پوششی جنگلی شناخته شود. این منطقه در زمان های قدیم، بیشتر در بین محله های اطراف خود شهرت داشت ولی در اوایل دهه ی شصت که کوهنوردان و طبیعت گردان زیادی جذب این منطقه شدند کم کم نامش بین شهرهای دیگر هم پیچید و به عنوان یک مکان زیبا برای گردشگری شهرت یافت.

 

بهشت گمشده شیراز,معرفی بهشت گمشده شیراز,تنگ بستانک

تنگ بستانک یا بهشت گمشده شیراز در امتداد رشته کوه دنا واقع شده است

 
تنوع جانوری هم در این منطقه زیاد است؛ قوچ، بز وحشی، خرس قهوه‌ای، سمور، سنجاب ایرانی، خرگوش، روباه، میش، کبک و پرندگان شکاری، حیات وحش این منطقه را متنوع کرده.

یک ویژگی خوب این منطقه‌ ییلاقی نزدیکی‌اش به چند جاذبه‌ گردشگری مهم است. رود کر، بزرگترین رود استان فارس که در بهار خیلی تماشایی ست و سد دوردزن هم در مسیرش قرار دارد، از جاذبه های نزدیک است. فاصله‌ تنگ بستانک تا تخت جمشید ۲ساعت، تا نقش رستم یک ساعت و ۵۰ دقیقه، تا آبشار مارگون دو ساعت و ۴۰ دقیقه، و تا تنگ براق یک ساعت و ربع است.

جاده منتهی به بهشت گمشده خوب و تمیزست. ایجاد محوطه سازی، آب نما، مبلمان محیطی، آلاچیق، باربیکو، سطل های زباله، نصب نیمکت و میز و صندلی و همچنین ساخت سرویس های بهداشتی بخشی از اقداماتی است که در جهت رفاه حال گردشگران در بهشت گمشده صورت گرفته است.

امکان اقامت شبانه در بهشت گمشده وجود دارد. بر روی آب تخت های روانی قرار داده اند که در ازای مبلغی اجاره داده می شود. البته امکان چادر زدن هم وجود دارد.

امکان استفاده از حیوانات باربر اهلی مانند اسب و الاغ هم در قسمت هایی وجود دارد.

 به علاقمندانی که از این منطقه خوش آب و هوا دیدن می فرمایند توصیه می شود بازدید از روستای دشتک که در حوالی بهشت گمشده می باشد را از دست ندهند.

 

بهشت گمشده شیراز,معرفی بهشت گمشده شیراز,تنگ بستانک

تنوع جانوری هم در بهشت گمشده شیراز بسیار زیاد است

کشاورزی در تنگه بستانک:
کشاورزی در تنگه بستانک به علت وجود آب فراوان، هوای مناسب و خاک حاصلخیز، رونق بسیاری دارد که سبب شده است تا محصولات متنوعی مانند بنه، بادام، پسته، بلوط، زرشک، چنار در این ناحیه رشد کنند و همچنین سبب رویش گیاهانی مثل خارشتر، درمنه، شیرین بیان، گرامینه و گون می شود.

بهترین زمان سفر به تنگ بستانک شیراز:
گردشگران زیادی در تمامی فصول به این مکان سفر می کنند ولی بهترین زمان برای سفر به بهشت گمشده فصل بهار (اواخر فروردین و اردیبهشت) تا اواسط تابستان است. البته بهشت گمشده شیراز در زمستان و پاییز هم زیبایی‌های خاص خود را دارند، به شرط آنکه دوستدار هوای سرد باشید.

 

بهشت گمشده شیراز,معرفی بهشت گمشده شیراز,تنگ بستانک

بهترین زمان سفر به بهشت گمشده شیراز، فصل تابستان است

آدرس تنگ بستانک یا بهشت گمشده شیراز:
استان فارس، ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی شیراز، مرودشت، کامفیروز
شاید بتوان مسیر منتهی به بیضا را بهترین راه دسترسی به تنگ بستانک دانست. این مسیر را می‌توانید در جاده‌ی شیراز- یاسوج، بعد از گویم بیابید. بهشت گمشده را بین دو روستای “محجن آباد” و “منگان” پیدا کنید.

 

بهشت گمشده شیراز,معرفی بهشت گمشده شیراز,تنگ بستانک

امکان اقامت شبانه در بهشت گمشده شیراز وجود دارد

 

گردآوری: بخش گردشگری

 

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا