دسر،شیرینی،مربا،نوشیدنی

آموزش شیرینی ساده و آسان در خانه

آموزش شیرینی ساده

شیرینی ها اصولا از سه ماده ی اصلی تشکیل می شوند، آرد، تخم مرغ و شکر.

شیرینی ها انواع مختلفی دارند:
کیک ها: در این نوع شیرینی دو ماده ی آرد و تخم مرغ قطعا استفاده می شوند. مثل کیک های اسفنجی و کیک های روغنی.

نمونه ای از کیک های اسفنجی ساده که در منزل تهیه می شوند را بیان می کنیم:

مواد لازم برای پخت یک کیک اسفنجی ساده

آرد 2 پیمانه
شکر 1 پیمانه
شیر 1 پیمانه
وانیل یک دوم قاشق چایخوری
روغن مایع 3/2 پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
بکینگ پودر 2 قاشق مربا خوری

اولین کار برای تهیه ی شیرینی کیکی، جدا سازی زرده تخم مرغ از سفیده ی آن می باشد. سفیده های تخم مرغ را خوب هم میزنیم تا سفید شود و به صورت پف کرده در بیاید. بعد از آماده کردن آن را در یخچال می گذاریم.
زرده های تخم مرغ را با شکر و وانیل هم می زنیم تا سفید و کش دار شود. بعد کم کم روغن مایع به آن اضافه می کنیم و بعد از آن شیر.
در ظرف دیگری آرد و بکینگ پودر را بعد از دو بار الک کردن با هم مخلوط می کنیم. بعد از این کار آرد و بکینگ پودر مخلوط شده را به زرده ی تخم مرغ اضافه می کنیم و در آخر سفیده ی تخم مرغ. مواد را باید در یک جهت هم بزنیم تا حالت پف کردگی به خود بگیرد.
قالب کیک خود را با مقداری روغن چرب می کنیم. مایع را درون آن ریخته و درون فر ( با دمای 180 درجه سانتی گراد)، به مدت 45 دقیقه قرار می دهیم.
بعد از پخت، قالب را از درون فر در آورده و می گذاریم تا خنک شود. بعد کیک را از قالب خارج می کنیم و بر حسب سلیقه با خامه و میوه های دلخواه، یا تکه های شکلات تزیین می کنیم.
کیک ها از نظر کالری در درجه ی بالایی قرار دارند و همچنین شامل ویتامین های A,D,E و B12 می باشند.
ارزش غذایی کیک های ساده ی اسفنجی در هر 100 گرم: 396 کالری، 57/14 گرم روغن، 12/59 گرم کربوهیدرات و 84/6 گرم پروتئین، می باشد.

 

شیرینی تارت

 

آموزش شیرینی ساده و آسان در خانه

نوع دیگری از شیرینی ها تارت ها هستند. ترکیب اصلی آن ها شکر است و در قالب های کوچک تهیه می شوند. خمیر های شکلاتی که لبه های آن را مغزهای خشکبار در برگرفته است، به عنوان پیاله های این شیرینی های تارتی می باشند.

برای پخت یک تارت شکلاتی مواد زیر لازم است:

100 گرم کره
10 قاشق غذا خوری آرد
3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
1 عدد تخم مرغ
2 قاشق غذاخوری پودر قند

ابتدا پودر قند و کره را در ظرفی ریخته و قاطی می کنیم بعد تخم مرغ را به مواد اضافه می کنیم. آرد و پودر کاکائو را از قبل مخلوط کرده و به مواد اضافه می کنیم تا حالت خمیری به دست آید. مواد تهیه شده را در داخل فریزر به مدت 15 دقیقه نگه می داریم. بعد از آن قالب را چرب کرده و خمیر تارت را درون قالب می ریزیم و در فر گرم شده با درجه ی حرارات 170 درجه ی سانتی گراد به مدت 20 دقیقه قرار می دهیم.
بعد از خارج کردن تارت ها خامه ی مورد نظر خود روی حرارت ملایم می گذاریم تا شروع به حباب زدن کند بعد تخته های شکلاتی را به آن اضافه می کنیم. خامه را درون تارت ها ریخته و سرو می نماییم.
ارزش غذایی این تارت شکلاتی برابر با 470 کیلو کالری است.

اختصاصی مجله اینترنتی گلثمین

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا