گردشگری

معرفی چشمه مرغاب، بهترین مکان برای کسب آرامش و لذت

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

چشمه مرغاب,معرفی چشمه مرغاب,تصاویر چشمه مرغاب

چشمه مرغاب اصفهان

 

“چشمه مرغاب” یکی از معروف‌ترین چشمه‌های  اصفهان است که از دل زمین می‌جوشد. به دلیل عبور آب از میان سنگ‌های آهکی آب این چشمه و  رودخانه‌ی حاصل از آن بسیار زلال و شفاف است.

 

معرفی چشمه مرغاب :

چشمه مرغاب چشمهٔ آبی که از بخش کرون سرچشمه گرفته و به سد شهید منتظری (خمیران) می‌ریزد و تامین کننده آب کشاورزی شهرستان تیران و کرون می باشد.

چشمه مرغاب، منطقه نمونه گردشگری و تفرجگاهی 30هکتاری در فاصله 85 کیلومتری غرب استان اصفهان در شهرستان تیران و کرون است که در شش ماهه نخست سال میزبان گردشگران است.

آب و هوای خوش کوهستانی و قابل شرب بودن آب زلال و خنک چشمه مرغاب، گردشگران فراوانی را بسوی خود می کشاند.

 

چشمه مرغاب,معرفی چشمه مرغاب,تصاویر چشمه مرغاب

تصاویر چشمه مرغاب

این چشمه در دهانه دالانکوه در شهرستان تیران و کرون واقع شده و از برف‌های دائمی کوه تغذیه می‌شود. این چشمه در تمام طول سال دارای آب فراوان است.

به عبارتی این چشمه تنها جریان آب سطحی است که در این شهرستان قرار دارد و پس از طی مسافتی معادل ۱۰۰ کیلومتر به زاینده رود پیوسته و به نوعی تامین کننده میزانی از آب زاینده رود است.

آب چشمه مرغاب از لابه لای سنگ‌های آهکی واقع در رشته کوه‌های زاگرس بیرون می‌آید بنابراین آب آن بسیار زلال و گوارا است. برف‌های موجود در ارتفاعات کوه‌های اطراف به دل کوه نفوذ کرده و پس از گذر از دل کوه و عبور از سنگ‌های آهکی توسط طبیعت تصفیه می‌شود و از راه چشمه مرغاب به بیرون جریان پیدا می‌کند.

رودخانه و یا چشمه مرغاب علاوه بر تغذیه سفره آب زیر زمینی به‌دلیل قابلیت نفوذ در بستر خاک تاثیر مستقیمی بر روی قنوات موجود درحریم و حواشی رودخانه داشته و از همین جهت رودخانه مذکور شرایط تشکیل پر آب ترین قنوات دشت را فراهم کرده است.

 

چشمه مرغاب اصفهان یکی از بهترین مکان برای کسب آرامش و لذت بردن از طبیعت است.

 

چشمه مرغاب,معرفی چشمه مرغاب,تصاویر چشمه مرغاب

عکس های چشمه مرغاب

 

دلیل نامگذاری چشمه مرغاب:

دلیل نام‌گذاری چشمه مرغاب را برخی از اهالی آن منطقه، مرغ‌های کوهی که در اطراف آن هستند می‌دانند.و بعضی از افراد دلیل نامگذاری را به وجود علف‌های مرغی در حاشیه‌ای رودخانه نسبت داده‌اند.

 

بهترین فصل سفر به چشمه مرغاب:

بهار و تابستان بهترین موقع برای رفتن به چشمه مرغاب می باشد، به دلیل کوهستانی بودن آن منطقه زمستان ها بسیار سرد است ولی سفر در پاییز و زمستان به این منطقه نیز خالی از لطف نیست و زیبایی های خود را دارد.

 

چشمه مرغاب,معرفی چشمه مرغاب,تصاویر چشمه مرغاب

چشمه مرغاب، یکی از جاذبه های گردشگری اصفهان

 

آیا میتوان شب در کنار چشمه مرغاب اقامت داشت؟

در چشمه مرغاب تعدادی آلاچیق وجود دارد که میتوان شب را در این مناطق گذراند و یک شب آرام و به یادماندنی را تجربه کنید.

آدرس چشمه مرغاب:
چشمه مرغاب در شرق رشته‌کوه «دالانکوه» و 38 کیلومتری شهرستان تیران در استان اصفهان به سمت غرب و پس از روستای «قلعه ناظر» در شهرستان عسگران قرار دارد.

 

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا