گردشگری

آشنایی با مونته نگرو، قطعه ای از بهشت

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

مونته نگرو,کشور مونته نگرو,مونته نگرو کجاست

مونته نگرو یکی از زیباترین مقاصد گردشگری اروپا است.

 

مونته نگرو از مقاصد پر طرفدار و زیبای قاره ی اروپا است که در بین ایرانیان چندان شناخته شده نیست. کشوری که به قطعه ای از بهشت معروف است و تنوع گیاهی و جانوری بالایی دارد. کشور مونته نگرو با سواحل دیدنی، چشم اندازهای طبیعی بی نظیر و تنوع بالای غذایی، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. در ادامه شما را با یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اروپا به نام مونته نگرو آشنا شوید.

مونته نگرو:
مونته نگرو به معنای کوه سیاه، این جواهر دریای آدریاتیک یکی از زیباترین مقاصد گردشگری اروپا است. مونته‌ نگرو کشوری در جنوب خاوری اروپا به پایتختی پودگوریتسا است و در کرانه دریای آدریاتیک قرار دارد. شهر ستینیه نیز به عنوان پایتخت تاریخی مونته نگرو شناخته می‌شود. واحد پول این کشور، یورو است.
 
مساحت این کشور در حدود 13 هزار و 810 کیلومتر مربع است. شمال مونته نگرو کوهستانی است و در شرق با کشورهای آلبانی، بوسنی و صربستان همسایه است. ارتفاع آن به سمت غرب و جنوب کاهش می‌یابد. در قسمت جنوب و مرکز کشور نیز رشته‌کوه‌ها به چشم می‌خورند. یکی از بلندترین قله‌های مونته نگرو بوبوتوف کوک نام دارد که ارتفاع آن به ۲۵۲۲ متر می‌رسد.

 

مونته نگرو دارای آب‌وهوای معتدل و مونته نگروی ساحلی دارای آب‌وهوای مدیترانه‌ای است.

 

مونته نگرو,کشور مونته نگرو,مونته نگرو کجاست

نقشه کشور مونته نگرو

 
اقتصاد کشور مونته نگرو:
اقتصاد مونته نگرو بیشتر خدمات محور است که اخیرا به اقتصاد مبتنی بر بازار تغییر یافته است.

این کشور در سال ۲۰۰۸ به عنوان بخشی از رکود جهانی دچار رکود شد. با این وجود یکی از بهترین مقصدهای سرمایه‌گذاری‌های خارجی باقی ماند، تنها کشور در بالکان که میزان سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی‌اش افزایش یافت.

مونته نگرو دارای ساحل‌های بی‌نظیر و مناطق شمالی کوهستانی زیبا است. در دهه ۱۹۸۰ این کشور یکی‌ از شناخته‌شده‌ترین مقاصد گردشگری بود اما جنگ‌های یوگوسلاوی در کشورهای اطراف در دهه ۱۹۹۰ صنعت گردشگری را فلج و تا سال‌ها چهره مونته نگرو را خراب کرد.

 

مونته نگرو,کشور مونته نگرو,مونته نگرو کجاست

غذاهای محلی مونته نگرو

 
غذاهای مونته نگرو:
غذاهای مونته نگرو تحت تاثیر اقوام مختلفی بوده است و تنوع بسیار زیادی دارد. به صورتی که غذاهای شمال این کشور با بخش مرکزی آن کاملا متفاوت است. غذاهای مونته نگرو به طور کلی از ایتالیا، ترکیه، صربستان، عراق، مجارستان و اروپای مرکزی الهام گرفته اند. در این میان، غذاهای ترکی بیشترین تاثیر را در ذائقه ی غذایی این کشور گذاشته است. در حالی که در پخت نان های خانگی، ایتالیا بیشترین تاثیر گذاری را در مونته نگرو داشته است.

 

جاذبه های گردشگری مونته نگرو:
از جاذبه‌های گردشگری مونته نگرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شهر ستینه
امروزه قصرهای زیبای ستینه با سبک معماری اقلیمی خود تبدیل به موزه، آکادمی‌ها و ساختمان‌های اداری شده‌اند. از دیدنی‌های جالب دیگر این شهر می‌توان به کلیسای ولا (ٰVlah) اشاره کرد.

کوه لاوسن
مونته نگرو نام خود را از این کوه زیبا گرفته است.

اسوتی استفان
این جزیره فوق‌العاده زیبا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا است که پر است از خانه‌های سفالی.

پارک ملی بیوگرادسکا گورا
تنوع جانوری و گیاهی به خصوص درختانی با قدمت ۵۰۰ سال علت بازدید همه ساله گردشگران از این پارک است.

صومعه استراگ
این صومعه عجیب در دل کوه، اصلی‌ترین زیارتگاه مسیحیان است.

 

مونته نگرو,کشور مونته نگرو,مونته نگرو کجاست

جاذبه های گردشگری مونته نگرو

 
خرید کردن در مونته نگرو:
خرید کردن در این کشور دقیقا بر خلاف شلوغی های کشورهای غرب اروپاست. میوه و سبزیجات تازه، خامه و پنیر محلی مخصوص مونته نگرو که عطر و طعم بسیار خوبی دارد در فروشگاه ها موجود است. همچنین این کشور یک قهوه با طعم منحصر به فرد نیز دارد. برای خرید لباس می توانید از لباس های ارزان قیمت ترکیه ای یا شبیه به آن استفاده کنید. شما می توانید با کارت اعتباری خرید کنید اما برای مقادیر اندک بهتر است مقداری پول نقد به همراه داشته باشید.

تمامی هزینه های زندگی شامل غذا، مسکن، خدمات، وسایل منزل، کتاب، بلیط سینما و… از دیگر کشورهای اروپایی پایین تر است.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا