صنایع دستی

صنایع دستی مسی اصفهان

 
ذوق و هنر ایرانی چیزی نیست که قابل کتمان بوده و یا کسی در مورد آن نداند، صنایع هنری و دستی ایران از صنایع دستی مسی اصفهان گرفته تا کار بر روی خاتم، آینه کاری و منبت کاریهای چوبین، هنری دیرینه در این خطه هنرپرور در جهان است، شاید اکثر ما به این معتقد باشیم که داشتن یک هنر و ساخت صنایع دستی نمی تواند نیازهای مالی خانواده را به میزان کافی برآورده کند ولی من امروز به شما می گویم این یک اشتباه بزرگ است، هستند در بین هنرمندان کسانی که با داشتن توانایی در ساخت انواع تزئینات درآمد بسیار مناسبی را برای خود فراهم می کنند، می خواهم شما را با یکی از این هنرهای پول ساز آشنا کنم.
 
مسی,صنایع مسی,صنایع دستی,صنایع دستی اصفهان,هنرمند

صنایع دستی مسی اصفهان

آیا تا به حال به گلدانهای زیبای مسی که در بازارهای میدان امام به فروش می رسند برخورده اید؟ اینها هنری هستند که علاقه مندان خودشان را می طلبند، از آن گذشته مس فلزی است که روز به روز بر ارزش و قیمت آن افزوده می شود، درست مانند طلا.
این گلدانها و تزئینات زیبا و با ارزش، گاهی از یک گلدان کوچک تا یک آینه بسیار بزرگ و با ارزش در سراسر دنیا و علی الخصوص در دست توریست ها و خریدارانی که عاشقان این صنایع هستند دست به دست می شود، کاری که یک هنرمند با کوبه ها و ابزارهای چکشی بر روی این فلز انعطاف پذیر و پربها می کند آن را به کیمیایی مبدل می کند تا نه تنها امروز بلکه تا پایان دنیا به آنچه برای شما خلق کرده است افتخارکند.
 
 

اگر به دنبال درآمد و هنر با هم می گردید بسم اله

قلم زنی بر روی مس یک هنر دیرینه و کهن است که خلق آثار بسیار زیبای آن در کنار صادرات این محصول به کشورهای بسیار زیادی از جمله اسپانیا،‌ کانادا، نیجریه، ‌امارات، ‌ترکیه، اتریش، ‌چین، قطر، ‌انگلستان، کلمبیا، ‌عراق، ‌آلمان،‌ ‌نیوزلند، فرانسه، ایتالیا، بلژیک وغیره باعث شده تا به عنوان یک هنر جذاب مطرح شود.
هنر قلم زنی بر روی مس و ساخت صنایع دستی اصفهان یک هنر اصیل و متعلق به این شهر و مردمان خوش ذوق آن است.
مهمترین محصولاتی که با استفاده از ظروف مسی می توان تولید و عرضه نمود، شامل ظروف مسی چکشی، ظروف مسی قلم زنی شده و ظروف مسی میناکاری شده می باشند.
 

بازار کار صنایع دستی مسی اصفهان

در حقیقت این روزها بازار بیشتری به سمت مس و ظروف مسی روانه شده است چرا که به لحاظ ارزش و فوائد زیادی که ظروف مسی در طب سنتی داشته و دارند و این فرهنگ سازی های اخیر در رابطه با استفاده از ظروف مسی به عنوان جایگزین دیگر ظروف در بازار و همچنین ارزش مادی و نیز هنری که این فلز دارد باعث شده تا این روزها علاقه مندان بیشتری به سمت آن کشش پیدا کنند.
علاوه بر آن مس یک فلز انعطاف پذیر بوده و قابلیت نقش گیری در هر سطح و شکلی که هنرمند به آن علاقه مند هست را دارد، مس یک فلز با قابلیت ضد میکروبی، ضد التهابی و نیز تنظیم کننده عملکرد غده تیروئید است، علاوه بر این مس می تواند در تسکین درد مفاصل، تنظیم ریتم قلب و بسیاری موارد دیگر تاثیر گذار باشد.
مس ماده ای نیست که به طور طبیعی در بدن وجود داشته و یا آن را تولید کند و منبع تامین آن بایست منبعی در خارج از بدن باشد، از این رو استفاده از ظروف مسی می تواند جایگزین خوبی در این شرایط باشد.
مطمئنم که اگر شما تا کنون از این ظروف استفاده نکرده اید و یا آنها را نمی پسندید اکنون با دانستن خواص این فلز بی نظیر به جرگه طرفداران آن می پیوندید و این همان جایی است که باعث افزایش بازار کار این هنر می شود.
 
.
 
مسی,صنایع مسی,صنایع دستی,صنایع دستی اصفهان,هنرمند

سطح درآمد هنر صنایع دستی مسی اصفهان چقدر است؟

این هنر گرچه در زمان تبلور قابل قیمت گذاری نیست چرا که بی نظیرترین و حرفه ای ترین اشکال و طرح ها با دستان قدرتمند و فکر زیبای یک هنرمند تلفیق شده تا یک اثر ماندگار بسازد ولی با این حال باید گفت این جزء آن دسته محصولاتی ست که گذر زمان به ارزش آن می افزاید و شما در هر زمان قادر خواهید بود تا آن را به پول تبدیل کنید، قیمت هر کدام از این محصولات بسته به اندازه و طرح به کار رفته در آن متفاوت است و گاهی از دو میلیون تا چند صد میلیون تومان ارزش خواهد داشت.
 

در چه مدت زمانی می توانم هنر صنایع دستی مسی اصفهان را یاد بگیرم؟

هنر و علاقه دو سر رشته هنر و هنرمند است، کسی که به این رشته علاقه مند باشد می تواند در مدت زمان کوتاهی، شاید در دو یا سه ماه با آموزش و رفتن به نزد استادان فن به آن مسلط شود، این کاری بسیار دوستداشتنی است که در لحظه می توانید تاثیر شگفت انگیز دستانتان را ببینید پس شک نکنید اگر شما از بین افراد هنر دوست و علاقه مند به فنون هنری هستید این رشته کشش خاصی را برایتان خواهد داشت.
 

چه کسانی بهترین افراد برای کار در این حرفه هستند؟

شاید هیچ کدام از ما به این واقعیت توجه نکرده باشیم، بسیاری از ما گله مندیم که کار نیست و یا کاری که درآمد درست داشته باشد نیست و یا اینکه کارفرما به اندازه کافی حقوق نمی دهد، محیط کارمان خسته کننده است، نمی دانم محصول به فروش می رسد یا نه، ولی یک مژده به شما بدهم اگر هنر و هنرمندی را دوست دارید این کاری است که باید بکنید، اگر خانم خانه دار هستید و یا اگر در خانه تان نشستید ومنتظرید کسی شما را دعوت به کار کند، زانوی غم بغل کرده اید و نمی دانید با مخارجتان چه کنید و یا اگر هنرمند هستید و ذوق هنری دارید همین امروز بلند شوید، به یکی از این کارگاهها سر بزنید، از آنها دیدن کنید و با یکی از مربیان سختگیر و آبدیده کارتان را شروع کنید، مطمئن باشید شما هم به صف هنرمندان صنایع دستی مسی اصفهان افزوده خواهید شد و پس از آموزش می توانید کارتان را شروع کنید و از درآمد تان لذت ببرید.
 
امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا