آشپزی

برگر بره کبابی با سبزیجات معطر و پنیر

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش آشپزی همراه باشید :

برگر بره کبابی طعم فوق العاده‌ای دارد که طعم آن تنها بخاطر گوشت بره چرخ شده نیست بلکه بخاطر فلفل، پنیر فتا، سبزیجات معطر و پوست مرکبات است. می‌توانید گوشت گوساله را جایگزین کنید با این وجود باز هم خوشمزه خواهد بود، چون طعم دهنده اصلی ادویه‌ها و سبزیجات هستند.

برگر بره یک برگر خوش طعم با سبزیجات معطر است که به سبک مدیترانه‌ای درست می‌شود. این برگر به صورت مینی درست می‌شود. در این برگر از برگ‌های تازه جعفری، مقداری برگ ریحان و نعناع به عنوان سبزی معطر استفاده می‌شود. همچنین مقداری فلفل هالوپینو به آن اضافه می‌شود که هم تند و تیز است و هم بخاطر رنگ قرمز زیبایش تنوع رنگی به برگر ما می‌دهد. برای استفاده از آن باید دانه‌ها را دور بیندازید و به صورت درشت خرد کنید.

برای ترکیب سبزیجات و ادویه‌ها آن را در غذاساز ریخته و ۲ حبه سیر و یک تکه بزرگ از پوست لیمو را همراه آن مخلوط کنید. در کاسه‌ای متوسط گوشت چرخ کرده را با نمک و فلفل سیاه و پونه کوهی خشک مزه‌دار می‌کنیم، مواد خرد شده در غذاساز را به آن اضافه می‌کنیم و در انتها پنیر فتای خرد شده را هم ریخته و همه مواد را با دست ورز می‌دهیم. در این مرحله نیازی نیست زیاد ورز دهیم فقط در حدی که ترکیب شوند.

این برگر به واسطه وجود پنیر فتا نرم و لطیف و طعمی نمک و خوشمزه دارد و وجود فلفل هالوپینو و پوست لیمو طعم آن را دو چندان می‌کند. نعناع و ریحان تازه نیز با همدیگر عطر و بویی خوش را برای آن به ارمغان می‌آورند. برای کباب کردن این برگر روی گریل کار سختی ندارید فقط کافی‌ست از توری گریل استفاده کنید یا یک توری مخصوص کباب را روغن زده و روی منقل استفاده کنید. برگر بره را می‌توان با ماست خیار و یا تبوله همراه کرد تا خوشمزه‌تر و کاملتر باشد. می‌توانید همراه با سبزیجات تازه به صورت ساندویچی جمع و جور مصرف کرد.

 

مواد لازم

  • گوشت بره: نیم کیلو
  • اورگانوی خشک: ۱ قاشق چای‌خوری
  • نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • فلفل سیاه تازه آسیاب شده: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • برگ جعفری: ۱/۴ پیمانه
  • برگ نعناع تازه: ۱۰ عدد
  • برگ ریحان تازه: ۶ عدد
  • فلفل هالوپینوی قرمز: ۱ عدد
  • سیر: ۴ حبه
  • لیمو: ۱ عدد
  • پنیر فتا خرد شده: ۱ پیمانه
برگر بره کبابی با سبزیجات معطر و پنیر

طرز تهیه

۱. با استفاده از دستکش (اختیاری) ساقه فلفل هالوپینوی قرمز را برش بزنید و دانه‌ها را برداشته و کنار بگذارید. در یک کاسه با سایز متوسط گوشت را ریخته و نمک و فلفل و ارگانو (پونه کوهی) را به آن اضافه کنید. با هم مخلوط کنید تا ترکیب شوند.

۲. گیاهان معطر، هالوپینو، دو حبه سیر و ۲ تا ۳ اینچ از پوست لیمو را در غذاساز بریزید. چند بار دکمه پالس را بزنید تا خرد شوند. این مواد را از داخل غذاساز خارج کرده و به گوشت بره چرخ کرده اضافه کنید.

۳. پنیر فتا را به کاسه مخلوط اضافه کنید و به آرامی مواد را با هم ورز دهید تا بطور کامل مخلوط شوند. زیاد مخلوط و فشرده نکنید. مخلوط بره را به چهار بخش مساوی تقسیم کنید و به آرامی به شکل ۴ برگر درآورید. آن‌ها را کنار بگذارید.

برگر بره کبابی با سبزیجات معطر و پنیر

۴. گریل را آماده کنید سپس توری مخصوص را با روغن چرب کنید تا برگر‌ها به آن نچسبند. به مدت ۳ دقیقه هر سمت را گریل کنید تا یک سمت برشته شود و بعد آن را برگردانید و به مدت ۴ دقیقه دیگر بپزید سپس دوباره برگردانده و ۱ دقیقه دیگر سمت اول را بپزید. بهتر است آن را از روی گریل برداشته و به مدت ۱۰ دقیقه استراحت دهید. باید گرمای آن متوسط باشد.

۵. آن را با سالاد تبوله و یا سس ماست خیار غلیظ و یا مواد دلخواه‌تان سرو کنید. این کباب به سبک خاورمیانه است بنابراین با غذا‌های این سبکی ترکیب بهتری دارد.

برگر بره کبابی با سبزیجات معطر و پنیر

نکات مهم

  • می‌توانید گوشت گوساله چرخ کرده را جایگزین کنید یا به صورت مخلوط استفاده کنید. ترکیب ۸۰ به ۲۰ برای بره و گوساله خیلی خوب است.
  • سعی کنید پس از افزودن پنیر خیلی آن را فشرده و ورز ندهید تا پنیر له نشود. ما می‌خواهیم پنیر در این ترکیب مشخص باشد.
  • میزان کباب کردن آن بستگی به سلیقه شما دارد، اما بهتر است که آبدار باشد. در صورتی که گریل دارید آن را روی ۴۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید.

 

منبع: keviniscooking

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آشپزی مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا