رپورتاژ آگهی

چرا دانشجویان ایرانی کشور کانادا را برای تحصیل انتخاب می کنند؟

انتخاب بسیاری از دانشجویان ایرانی ادامه تحصیل در کانادا است. اما چرا بسیاری از دانشجویان ایرانی مایل به ادامه تحصیل در کانادا هستند؟ آیا تحصیل در خاک کانادا روش خوبی برای مهاجرت به کانادا به حساب می آید؟ آیا برای کارفرمایان کانادایی سابقه تحصیل شما در کانادا یک امتیاز ویژه است؟ پاسخ به این سؤالات را می توانید در مقاله حاضر مطالعه نمایید.

مزیت های تحصیل در کانادا

تحصیل در دانشگاه های دولتی کانادا از دو منظر قابل بررسی و دفاع است. اول آنکه شما در دانشگاهی معتبر درس خواهید خواند و برای ورود به بازار کار مشکل چندانی نخواهید داشت و دوم بسیاری از هزینه های شما را بورسیه های دولتی دانشگاه های کانادا پوشش خواهند داد. اما شرایط شما مشخص می کند که از هر مزیت تا چه اندازه برخوردار خواهید شد. به طور کلی مهاجرت تحصیلی نسبت به مهاجرت کانادا از طریق تجربه کاری، آینده شغلی واضح تر و مشخص تری دارد. به همین دلیل سالانه عده زیادی از دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل راهی کانادا می شوند.

ادامه تحصیل در کانادا برای مقاطع فوق لیسانس و گروه پزشکی

این روزها خیلی از جوانان کشورمان با اخذ مدرک لیسانس برای پذیرش از یک دانشگاه معتبر کانادایی تلاش می کنند. جالب است بدانید در کشورهایی مانند کانادا، آلمان و  آمریکا برای پذیرش در رشته پزشکی شما پیش از آزمون ورودی، باید در یکی از رشته های مرتبط در مقطع لیسانس فارغ التحصیل شده باشید. به همین دلیل افرادی که به زبان های انگلیسی و فرانسه مسلط هستند و توانایی رقابت علمی برای ورود به دوره های پزشکی  را در خود می بینند با گذراندن آزمون دشوار MCCEE خود را برای گرفتن صندلی های ممتاز دانشکده پزشکی کانادا آماده خواهند کرد.

آینده کاری درخشان فارغ التحصیلان پزشکی کانادا

تحصیل در رشته های پزشکی در کانادا هزینه بر است. اما به نظر می آید که فارغ التحصیلان این رشته در آینده ای نزدیک بتوانند به درآمد خوبی دست پیدا کنند. در کل رقابت تنها برای پذیرش در رشته های گروه پزشکی نیست.

معرفی رشته پر طرفدار MBA در کانادا

MBA مخفف عبارت Master of Business Administration است. همان طور که از کلمه Master برمی‌آید این دوره به فوق لیسانس اطلاق می شود و بر خلاف آنچه که در کشور ما رایج است، پذیرش در این رشته بسیار دشوار و تخصصی است. بنابراین عموماً مدیران موفق از سراسر دنیا با سابقه کاری درخشان، سوابق تحصیلی ممتاز و بنیه مالی قوی در این دوره ها شرکت خواهند کرد. به همین دلیل هر سال بسیاری از دانشجویان ایرانی در رویای کسب ام بی ای در رقابت با سایر داوطلبان ناکام می مانند. البته برای فردی که به رشته های اقتصاد و مدیریت علاقه مند است، فرصت های دیگری نیز فراهم آمده اما کسب ام بی ای با وجود آینده کاری درخشانی که دارد، چندان ساده به نظر نمی رسد. اگر از سطح زبان خوبی برخوردار هستید و فکر می کنید که می توانید در آزمون GRE نمره خوبی کسب کنید، پیشنهاد می کنیم که با کمک یک وکیل مهاجرتی کانادا شانس خود را برای پذیرش در رشته ام بی ای امتحان کنید. تنها این نکته را در نظر داشته باشید که تحصیل در ام بی ای با بورسیه های تحصیلی کانادا امکان پذیر نیست و برای شروع باید از یک حداقل توانایی مالی برخوردار باشید

تحصیل در کانادا در مقطع دکتری

کانادا بهشت علاقه مندان به کارهای پژوهشی و  دوره های تخصصی است. در کانادا هر ساله دولت بودجه خوبی را به دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان ممتاز دکتری اختصاص می دهد. این بورس های تحصیلی بعضاً کامل هستند و می توانند تمامی جنبه های زندگی و تحصیلی دانشجو دکتری را پوشش دهند. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان مقطع فوق لیسانس برای گرفتن فرصت های مطالعاتی کانادا تلاش می کنند. با این حال بسیاری از جوانان به نیت مهاجرت دائم به کانادا و کار در این کشور برنامه ریزی خود را با مهاجرت تحصیلی آغاز خواهند کرد. شاید در نگاه اول اعطای بورس و زندگی با کمک هزینه های دولتی جذاب به نظر برسد ، اما توجه کنید که لزوماً فرصت های کاری فارغ التحصیلان دکتری در کانادا بهتر از مقاطع پایین تر نیست. در کانادا کسی که دکتری را تمام کرده یعنی بر پژوهش و تحقیق مسلط شده است. بنابراین یک کارفرما تنها زمانی از افراد فارغ التحصیل دکتری استفاده می کند که نیازمند توسعه مرزهای دانش شرکت خود باشد. این هدف همیشه محقق نمی شود و یک فارغ التحصیل مقطع دکتری در کانادا ممکن است که شغل مناسب خودش را پیدا نکند.

در کل مهاجرت و تحصیل در کانادا در بین جوانان ایرانی روز به روز افزایش پیدا می کند و به نظر می رسد که آینده جذب نیروی متخصص بیشتر به سمت اعطای امتیاز به فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا حرکت کند. بنابراین با تقویت زبان انگلیسی و فرانسه و همچنین انجام پژوهش و فراهم آوردن یک رزومه خوب می توان به آینده مهاجرت تحصیلی به کانادا بسیار امیدوار بود.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا