نقد خودرو

با محبوب‌ترین کوپه‌های تاریخ آشنا شوید

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از دنیای خودرو همراه باشید :

اتومبیل کوپه به خودرویی می‌گویند که دو درب داشته و معمولاً سقفی شیب‌دار دارد. اولین نمونه از کوپه‌های جهان یک کالسکه اسبی بود. این کالسکه در قرن ۱۸ و با نام برلین ساخته شد. در حال حاضر برخی از اتومبیل‌های چهار درب را به واسطه برخورداری از سقف‌های شیب‌دار، کوپه می‌نامند؛ اما این اشتباهی کوچک بوده و باید اتومبیل‌های یادشده را سدان دانست.

در طول سالیان گذشته کمپانی‌های گوناگون موفق به ساخت مدل‌های مختلفی از اتومبیل‌های کوپه شده‌اند. اتومبیل‌های مزبور مورد استقبال گسترده علاقه‌مندان قرار گرفته و به یکی از ستون‌های اصلی تولید و توسعه اتومبیل تبدیل شده‌اند. ما در ادامه تصمیم داریم که ۱۰ کوپه محبوب جهان را معرفی کرده و شما را با موفق‌ترین کوپه‌های تاریخ خودروسازی جهان آشنا کنیم.

تویوتا جی‌تی ۸۶ (Toyota GT۸۶)

با محبوب‌ترین کوپه‌های تاریخ آشنا شوید

مدل جی‌تی ۸۶ را ششمین کمپانی سودآور جهان در سال ۲۰۱۸ تولید کرده است. بله، نام کمپانی یادشده تویوتا بوده و این کمپانی از سال ۲۰۱۲ تاکنون مدل جی‌تی ۸۶ را با ساختاری زیبا و چشم‌نواز و ویژگی‌هایی ارزشمند و سرگرم‌کننده عرضه می‌کند.

اتومبیل تویوتا جی‌تی ۸۶ بسیار دوست داشتنی بوده و تجربه سواری با آن لذت بخش خواهد بود. این محصول قیمت اندکی دارد؛ ولی از خصوصیات منحصر به فرد و فوق‌العاده‌ای برخوردار است. قیمت پایین جی‌تی ۸۶ نظر تمام علاقه‌مندان در سراسر جهان را جلب کرده و می‌توان آن را به عنوان جایگزینی ارزان قیمت و مناسب به جای مدل‌های موستانگ و کامارو در نظر داشت.

شورلت کوروت (Chevrolet Corvette)

با محبوب‌ترین کوپه‌های تاریخ آشنا شوید

بیش از ۶۰ سال است که شورلت کوروت به تولید می‌رسد. این مدل در طول سالیان گذشته هفت بار مورد بازنگری قرار گرفته و طراحی آن تغییر کرده است. هارلی‌ارل (Harley Earl) یکی از برجسته‌ترین طراحان کمپانی جنرال‌موتورز (General Motors) تمام توان خود را برای ساخت اتومبیلی اسپرت و آمریکایی به کار گرفت تا رقبای گوناگون را در پیست مسابقه به چالش بکشد.

شورلت در ابتدا موفق به فروش ۳۰۰ دستگاه کوروت شد. شورلت مدل کوروت را مورد حمایت خود قرار داده و با پشتیبانی مالی خود منجرب به تولید مدل‌های جدید و افزایش فروش کوروت شد. در حال حاضر آمار فروش نهایی شورلت کوروت از ۱.۵ میلیون دستگاه عبور کرده است.

داج چلنجر (Dodge Challenger)

با محبوب‌ترین کوپه‌های تاریخ آشنا شوید

داج چلنجر از سال ۱۹۶۹ به تولید می‌رسد. محبوبیت داج مثل برندی است که به دلیل دوام تولید محصولات و حجم فروش خود به شهرت می‌رسد. در حال حاضر بیش از ۵۰ سال از آغاز تولید چلنجر می‌گذرد و داج در سالیان گذشته تغییراتی در طراحی و سیستم فنی چلنجر ایجاد کرده است.

اگر چه داج چلنر در ابتدا مورد انتقاد شدید مطبوعات و رسانه‌های گوناگون قرار گرفت؛ اما انتقادات مانع علاقه‌مندان نشد؛ زیرا داج در اولین سالِ تولید چلنجر موفق به فروش ۷۶۹۳۵ از آن شد.

شورلت کامارو (Chevrolet Camaro)

با محبوب‌ترین کوپه‌های تاریخ آشنا شوید

شورلت کامارو پاسخ سریع و محکم جنرال‌موتورز به کمپانی فورد بوده و برای جلوگیری از محبوبیت روزافزون مدل موستانگ ساخته شده است. کامارو موفق به شکست موستانگ نشد؛ اما فروش مناسبی داشته و جایگاهی درخور و شأنِ کمپانی شورلت در لیست ما دارد. شورلت در حال حاضر مشغول تولید نسل ششم مدل کامارو بوده و در سال ۱۹۶۶ موفق به فروش بیش از ۲۲۰۹۰۶ دستگاه از آن شد.

پیشرفت و ارتقاء مدل‌های مختلف کامارو به ما اطمینان می‌دهد که حتی اگر شورلت قادر به شکست رکورد‌های فورد موستانگ نشود؛ مدل کامارو را به عنوان بخشی از هویت خود حفظ خواهد کرد. تاکنون بیش از ۵ میلیون دستگاه شورلت کامارو فروخته شده است.

آئودی تی‌تی (Audi TT)

با محبوب‌ترین کوپه‌های تاریخ آشنا شوید

به دلایل بسیاری نمایشگاه اتومبیل پاریس در سال ۱۹۹۸ یکی از بهترین رویداد‌های خودرویی جهان بود. یکی از دلایل یادشده را باید رونمایی از آئودی تی‌تی دانست. آئودی تی‌تی از بدنه‌ای زیبا و ساخته شده توسط فریمن توماس (Freeman Thomas) و جی‌میس (J Mays) بخوردار بود و در همان نگاه اول قلب عاشقان اتومبیل را می‌دزدید.

مدل ۲۰۰۳ تی‌تی با تغییرات فنی و گیربکس اتوماتیک خود رشد کرد و این در حالی بود که مدل‌های پیشین تی‌تی فاقدِ ویژگی‌های مزبور بودند. اکنون تی‌تی را باید سرآمد اتومبیل‌های کوپه و آئودی هر ساله به مدل خوش چهره و خاص خود را بروزرسانی می‌کند.

پورشه ۹۱۱ (Porsche ۹۱۱)

با محبوب‌ترین کوپه‌های تاریخ آشنا شوید

پورشه آگ (Porsche AG) برندی فوق‌العاده است. این خودروسازِ بزرگ آلمانی شهرت فراوانی داشته و به هر چیزی که دست بزند طلا خواهد شد. گروه فولکس‌واگن در سال ۱۹۶۳ به کمک پورشه رفت و باعث تولید مدل ۹۱۱ شد. ۹۱۱ فروش بسیار خوبی داشته و اکنون گروه فولکس‌واگن از راه فروش آن ثروت زیادی به دست آورده است. آمار فروش پورشه ۹۱۱ از ماه مه ۲۰۱۷ به بیش از ۱ میلیون دستگاه رسید و این محصول به یکی از قدیمی‌ترین و پرفروش‌ترین کوپه‌های کمپانی پورشه تبدیل شد.

پورشه ۹۱۱ جوایز مختلفی مانند «World Performance Car of the Year» را در سال ۲۰۱۴ گرفته و در سال ۲۰۱۵ توسط مجله «Car and Driver» به عنوان بهترین اتومبیل اسپرتِ جهان شناخته شده است.

مرسدس‌بنز کلاس‌ئی سی ۲۰۷ (Mercedes-Benz E-Class C۲۰۷)

با محبوب‌ترین کوپه‌های تاریخ آشنا شوید

مرسدس‌بنز برای جلب نظر هواداران خود تصمیم گرفت که تغییرات کوچکی در پلتفرم در سدانِ W۲۰۴ از کلاس سی محصولات خود ایجاد کرده و نسخه‌های C۲۰۷ و A۲۰۷ را برای کلاس‌ئی به تولید برساند. شهر برمن آلمان زادگاه مدل C۲۰۷ بوده و در نمایشگاه اتومبیل ژنو ۲۰۰۹ از C۲۰۷ رونمایی شده است.

مرسدس‌بنز کلاس‌ئی و نسخه C۲۰۷ در دو مدل بنزینی و دیزلی تولید شده و برای انتقال قدرت به چرخ‌ها از گیربکسی دستی و یا اتوماتیک استفاده می‌کند. مدل C۲۰۷ تمام خصوصیات مورد نظر هواداران مرسدس‌بنز را داشت و عنوان زیباترین کوپه آلمانی در سال ۲۰۰۹ را به خود اختصاص داد.

بی‌ام‌و سری ۲ اف ۲۲ (BMW ۲ Series F۲۲)

با محبوب‌ترین کوپه‌های تاریخ آشنا شوید

بی‌ام‌و تنها یک نماینده در لیست ما دارد. این کمپانی با نسخه اف ۲۲ سری ۲ محصولات خود نظر همه را جلب کرده است. اتومبیل مزبور عملکرد قابل قبولی داشته و سودآوری مناسبی برای کمپانی بی‌ام‌و داشته است. بی‌ام‌و سری ۲ اف ۲۲، جایگزینی مناسب و موفقی برای ئی ۸۲ کوپه در سری ۱ محصولات بی‌ام‌و بود.

این محصول در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل آمریکای شمالی حضوری موفق داشت و فروش آن در مارس ۲۰۱۴ آغاز شد. مدل‌های متعدد و خاصی از نسخه اف ۲۲ به تولید رسیده و میزان فروش آن به بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه می‌رسد.

فورد موستانگ (Ford Mustang)

با محبوب‌ترین کوپه‌های تاریخ آشنا شوید

فورد در اوت سال ۲۰۱۸ و در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که تاکنون بیش از ۱۰ میلیون دستگاه موستانگ ساخته است. این رقم باور نکردنی بوده و باعث می‌شود که فورد موستانگ را یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کوپه‌های جهان بدانیم.

مدیر تجارتِ جهانی فورد، جیم فارلی (Jim Farley) توان کنترل احساسات خود را به دلیل موفقیت کمپانی فورد نداشت و گفت که هیجان و اشتیاق من هنگام عبور یک موستانگ در خیابان‌های دیترویت، لندن و پکن، مانند زمانی است که اولین اتومبیل خود را خریداری کردم. موفقیت بزرگ موستانگ حاصل تلاش مستمر مهندسان فورد برای تولید اتومبیلی اسپرت، مقرون به صرفه و دارای بالاترین کیفیت است.

فولکس‌واگن بیتل (Volkswagen Beetle)

با محبوب‌ترین کوپه‌های تاریخ آشنا شوید

فولکس‌واگن بیتل محبوب‌ترین اتومبیلِ کوپه جهان است. هیچکس توانِ انکار این موضوع را نداشته و بیتل جای هیچ بحث و گفت‌وگویی باقی نمی‌گذارد. اگر چه بیتل توسط فردیناند پورشه (Ferdinand Porsche) طراحی شد؛ اما دیکتاتور آلمان یعنی آدولف هیتلر (Adolf Hitler) ایده اصلی تولید اتومبیلی ارزان قیمت را مطرح ساخت و عامل اصلی تولید بیتل بود.

بیش از ۲۳.۵ میلیون دستگاه از فولکس‌واگن بیتل در سراسر جهان به فروش رسید و آن را به یکی از بهترین، پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کوپه‌های تاریخ تبدیل کرد.

منبع: hotcars

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای خودرو

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا