نقد خودرو

بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از دنیای خودرو همراه باشید :

برترین‌ها: اگر مزدا یک حیوان بود؛ باید آن را با حیواناتی مانند جگوار یا پلنگ آفریقایی مقایسه می‌کردیم! مزدا بسیار تنها بوده و محبوبیت چندانی ندارند. اما این خودروساز ژاپنی در گوشه رینگِ مبارزه مشغول فعالیت‌های شیطنت‌آمیز بوده و اتومبیل‌های فوق‌العاده‌ای را به تولید می‌رساند.

مزدا محبوب‌ترین برند ژاپنی نیست و به راحتی با نگاهی به ترافیکِ شهر‌های مختلف ژاپن و حتی ایالات متحده آمریکا می‌توان به حقانیت سخن ما پی برد. مزدا به عنوان خودروسازی ژاپنی طراحی‌های کاملاً بی‌عیب و نقصی داشته و شهرت خاصی برای خود دست و پا کرده است. مدل‌های اخیر مزدا، یعنی «CX-۵» و «CX-۹» زیبا و بسیار جادار بوده و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند.

مزدا اتومبیل‌های زیبایی مانند «RX-۷ FD» را ساخته و برای به وجود آوردن لحظاتی مهیج در ترافیک‌های خیابان‌های کوچکِ قاره اروپا می‌توان از مزدا ۲ استفاده کرد. مزدا برای هر لحظه و شرایطی آماده بوده و به شما خدمت خواهد کرد. در ادامه ما شما را در برترین‌ها با ۱۰ مدلِ برتر کمپانی مزدا در ده سال اخیر آشنا می‌کنیم.

مزدا آر ایکس- ۸ مدل ۲۰۱۱ (2011 Mazda RX-8)

با بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر آشنا شوید!

مزدا آر ایکس-۸ اتومبیلی نمادین است. این اتومبیل برای عبور از جاده‌های مشهور و پر پیچ و خم کوهستان‌های ژاپن ساخته شده است. شاید اتومبیل مزبور را نتوان با برادر بزرگتر و بازنشسته آن یعنی آر ایکس- ۷ اف دی (RX-۷ FD) مقایسه کرد؛ اما هنوز هم می‌توان آر ایکس-۸ را اتومبیلی اسپرت و بی‌نظیر دانست.

بدون شک مزدا باید پیشرانه‌ای قدرتمند را برای آر ایکس-۸ در نظر می‌گرفت؛ اما وزن سبک و ویژگی‌های مختلف آن به کمک موتورِ دوارِ مزدا رفته و آر ایکس-۸ تقریباً نیاز‌های عاشقانِ سرعت را برآورده می‌کند. اتومبیل یادشده دیفرانسیل عقب بوده و از توان پیشرانه دوار ۱.۳ لیتری با ۲۳۲ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

مزدا ۲ مدل ۲۰۱۴ (2014 Mazda 2)

با بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر آشنا شوید!

مزدا ۲ اتومبیلی شهری و مهیج است. در این اتومبیل از گیربکسی دستی و ۵ سرعته استفاده شده و بهترین مدلِ اتومبیل یاد شده در سال ۲۰۱۴ عرضه شده است. اتومبیل مزبور دیفرانسیل جلو بوده و از توان پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۰ اسب‌بخار استفاده می‌کند. فضای داخلی مزدا ۲ نسبت به رقیب اصلی آن یعنی هوندا فیت (Honda Fit)، کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسد.

اگر گیربکس دستی برای شما مناسب نبود؛ می‌توانید مزدا ۲ را با گیربکسی اتوماتیک و ۵ سرعته خریداری کنید. در مجموع باید گفت که مدل ۲۰۱۴ مزدا ۲ اتومبیلی شگفت‌انگیز و شهری بوده و با توجه به مصرف سوخت پایینِ اتومبیل مزبور، باید آن را بهترین گزینه برای تردد در ترافیک‌های شهری دانست.

مزدا ۵ مدل ۲۰۱۵ (2015 Mazda 5)

با بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر آشنا شوید!

در صورتی که به دنبال خرید ونی ژاپنی، شش نفره، بزرگ و جادار هستید؛ حتماً مزدا ۵ مدل ۲۰۱۵ را فراموش نکنید! اتومبیل یادشده از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری و مجهز به گیربکس اتوماتیک ۵ سرعته با توان ۱۵۷ اسب‌بخار استفاده می‌کند.
مزدا ۵ دیفرانسیل جلو بوده و تجربه رانندگی با آن برای عاشقانِ هیجان و سرعت بسیار ناامیدکننده است.

تکنولوژی خاص و پیچیده‌ای برای ساخت مزدا ۵ به کار گرفته نشده و پیشرانه، دیفرانسیل و… اتومبیل یادشده تحت فشار قرار دارد. اما باید توجه داشت که مزدا ۵ اتومبیلی خانوادگی بوده و فضای حملِ بار مناسبی در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. در مجموعه باید مدل ۲۰۱۵ مزدا ۵ را اتومبیلی شگفت‌انگیز دانست؛ اما از سال ۲۰۱۶ دیگر تولید نشدِ و خریدارانِ آن باید به دنبال مدل‌های دست دوم مزدا ۵ باشند.

مزدا سی ایکس ۵ مدل ۲۰۲۰ (2020 Mazde CX5)

با بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر آشنا شوید!

اگر به دنبال کراس‌اووری جمع و جور و کاربردی هستید؛ مدل ۲۰۲۰ مزدا سی ایکس ۵ را از قلم نیندازید. اتومبیل مزبور چهره‌ای جذاب داشته و طراحی محیط داخلی آن بسیار دلنشین است. صندلی‌های سی ایکس ۵ بسیار بزرگ بوده و این موضوع فضای بار و محیطِ مورد نیاز برای راحتی و آسایش سرنشینانِ عقب را کاهش داده است.

مزدا سی ایکس ۵ از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با توان ۱۴۶ اسب‌بخار استفاده می‌کند. پیشرانه یادشده در سرعت‌های بالا سر و صدای فراوانی داشته و این ویژگی را می‌توان در رقبای سی ایکس ۵ هم مشاهده کرد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کراس‌اوور جذابِ ژاپنی‌ها ۸.۱ ثانیه است.

مزدا اسپید ۳ مدل ۲۰۱۳ (2013 Mazda Speed 3)

با بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر آشنا شوید!

مزدا اسپید ۳ جنگنده‌ای خیابانی است. اتومبیل یاد شده از جلو پنجره‌ای عجیب و تهاجمی استفاده کرده و پیشرانه ۴ سیلندر و ۲ لیتری آن ۲۶۳ اسب‌بخار قدرت دارد. مزدا اسپید ۳ در مقایسه با نمونه معمولی مزدا ۳ از سیستم تعلیق بسیار محکم، لاستیک‌هایی قدرتمند و صندلی‌هایی اسپرت استفاده می‌کند. اما ارزش مزدا اسپید ۳ فقط با ویژگی‌های جسورانه آن بالا نرفته است. بلکه قیمت ۲۴ هزار دلاری آن برگ برنده مزدا برای فروش و رقابت با سایر اتومبیل‌های هم تراز با مدل ۲۰۱۳ مزدا اسپید ۳ است.

مزدا سی ایکس-۹ مدل ۲۰۲۰ (2020 Mazda CX-9)

با بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر آشنا شوید!

همه ما اتومبیلی بزرگ را در رویا‌های خود تصور کرده و شاید زمانی فرا برسد که بالاخره سوار بر اتومبیل رویایی خود شویم. مدل ۲۰۲۰ مزدا سی ایکس-۹ یکی از اتومبیل‌های رویایی ما بوده و پیشرانه ۴ سیلندر و توربوشارژ آن نظر ما را به خود جلب می‌کند. پیشرانه یادشده همراه خوبی برای ما در هنگام تردد از ترافیک‌های شهری بوده و بسیار کارآمد است.

محیط داخلی سی ایکس-۹ بسیار بزرگ و جادار بوده و سرنشیان خود را حیرت زده خواهد کرد. در این اتومبیل از مجموعه امکاناتی مانند؛ کمک راننده خودکار، سیستم سرگرمی و ناوبری پیشرفته و… استفاده شده است.

مزدا ۳ مدل ۲۰۲۰ (2020 Mazda 3)

با بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر آشنا شوید!

مزدا ۳ مدل ۲۰۲۰ اتومبیلی ما بینِ هاچ‌بک و سدان است. در اتومبیل مذکور طیف وسیعی از امکانات پیشرفته در اختیار سرنشینان قرار گرفته و باید مزدا ۳ مدل ۲۰۲۰ را یکی از بهترین اتومبیل‌های کامپکت در کلاس خود دانست. شکی نیست که مدل ۲۰۲۰ مزدا ۳ انتخابی متمایز و بهتر نسبت به محصولاتی مانند تویوتا کرولا (Toyota Corolla) و هوندا سیوک (Honda Civic) است.

مدل ۲۰۲۰ مزدا ۳ در بزرگراه عملکرد مطلوبی نداشته و با وجود تمام ویژگی‌های خود، راننده را بیش از حد درگیر می‌کند. در مدل ۲۰۲۰ مزدا از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با توان ۱۸۶ اسب‌بخار استفاده شده است. مشتریان مزدا ۳ توان خریداری آن در دو نسخه دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک را دارند.

مزدا ۶ مدل ۲۰۲۰ (2020 Mazda 6)

با بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر آشنا شوید!

مدل ۲۰۲۰ مزدا ۶ سدانی خانوادگی بوده و برای تفریح و طبیعت‌گردی بسیار مناسب است. برای ساخت بدنه اتومبیل یادشده از تکنولوژی پیشرفته و هم سطح با اتومبیل‌های گران قیمت استفاده شده است. شاسی مدل ۲۰۲۰ مزدا ۶ تجربه‌ای ایده‌آل از رانندگی را ارائه داده و شما می‌‎توانید سواری با اتومبیلی سدان و اسپرت را با مزدا ۶ تجربه کنید.

اتومبیل یاد شده با وجود تمام ویژگی‌ها و امکانات متعدد خود، قیمت مناسب و معقولی دارد. مزدا ۶ از توان پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت ۱۸۷ اسب‌بخار استفاده می‌کند. همچنین امکان سفارش مزدا ۶ با پیشرانه توربوشارژ و توان ۲۵۰ اسب‌بخار وجود دارد. در هر دو نسخه مزبور از گیربکس اتوماتیک و شش سرعته استفاده شده است.

مزدا ام ایکس-۵ میاتا (Mazda MX-5 Miata)

با بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر آشنا شوید!

اتومبیلی با مشخصات فنی مدرن، وزن مناسب، شاسی ایده‌آل، دیفرانسل عقب، پیشرانه کارآمد و گیربکسی دل‌انگیز در برابر شما بوده و نتیجه تمام موارد مذکور تجربه رانندگی کاملاً جدید و با طراوت با مزدا ام ایکس-۵ میاتا است.

مدل ۲۰۱۹ اتومبیل مزبور از پیشرانه ۴ سیلندر با توان ۱۸۱ اسب‌بخار استفاده کرده و گیربکسی شش سرعته و دستی وظیفه انتقال قدرتِ پیشرانه را به محور عقب بر عهده دارد.

مزدا سی ایکس-۵ مدل ۲۰۲۰ (2020 Mazda CX-5)

با بهترین اتومبیل‌های مزدا در ۱۰ سال اخیر آشنا شوید!

مدل ۲۰۲۰ مزدا سی ایکس-۵ بسیار ایده‌آل بوده و شاسی‌بلندی برنده است. کابینِ پُر امکانات، با کیفیت و درجه یک اتومبیل مزبور به سادگی به اتومبیل‌های برند‌هایی مانند آئودی کنایه می‌زند. مشتریان سی ایکس-۵ توان انتخاب سه پیشرانه گوناگون برای اتومبیل خود را داشته و باید گفت که بهترین پیشرانه و نسخه سی ایکس-۵؛ پیشرانه ۲.۵ لیتری توربو شارژ و مدل‌های «Signature» و «Grand Touring» هستند.

مدل ۲۰۲۰ مزدا سی ایکس-۵ به «i-Actisense» مجهز شده و از امکاناتی مانند سیستم کمک راننده، ترمز خودکار، کروز کنترل و… استفاده می‌کند.

منبع: hotcars

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای خودرو

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا