رپورتاژ آگهی

تمیز کردن ماشین ظرفشویی ایندزیت

 تمیز کردن ماشین ظرفشویی ایندزیت

شاید آلوده شدن ماشین ظرفشویی و میکروب گرفتن آن کمی عجیب به نظر برسد . به خصوص که آب داغ و مواد شوینده مدام در آن جریان دارند . که در ایجا قصدا داریم به روش های ساده برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی اشاره کنیم .اما حقیقت این است که به مرور زمان این اتفاق می افتد . منشا آلودگی ممکن است ترکیبات شیمیایی موجود در پودر دستگاه باشد یا چربی و باقی مانده مواد غذایی روی ظروف . این مسئله اهمیت چندانی ندارد . مهم ان است که مثل بیشتر وسایل آشپزخانه ، این دستگاه هم آلوده می شود . به همن خاطر است که باید به نظافت آن توجه داشته باشیم .در صورتی که رعایت نشود شما باید به تعمیر ظرفشویی ایندزیت خود بپردازید.
تمیز کردن با سرکه
یکی از روش ساده برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی استفاده از سرکه است . اگر چندان علاقه ای به استفاده از مواد شوینده شیمایی نداشته باشید ،احتمالا راجع به خواص پاک کنندگی سرکه ، به خصوص سرکه سیب زیاد شنیده اید . اما برای تمیز کردن این دستگاه از سرکه سفید استفاده خواهیم کرد . همانگونه که می توانیم برای تعمیر درب یخچال ساید بای ساید از سرکه سفید استفاده کنید . که در صورت خرابی می توانید به تعمیر یخچال ایندزیت خود بپردازید.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی ایندزیت
چند هفته یکبار ، فنجان یا کاسه کوچکی را از سرکه سفید پر کنید ، در قفسه بالایی دستگاه بگذارید و آن را رئوی بالاترین درجه حرارت روشن کنید . سرکه سفید ، بوی ناخوشایندی را که از آلودگی های به جا مانده روی دیواره های دستگاه بلند می شود جذب می کند . به علاوه خاصیت اسیدی سرکه سفید  آن را به انتخابی ایده آل برای از بین بردن جرم های به جا مانده در وسایل مختلف می کند . از آن برای تمیز کردن ماشین لباسشویی هم استفاده کرد . که در صورت رعابت نکردن شما باید به تعمیر لباسشویی ایندزیت بپردازید .
علاوه بر راهکار بالا ، می توانید با استفاده ار بطری اسپری حاوی سرکه سفید ، چند وقت یکبار سرکه را به داخل دستگاه بپاشید تا تاثیر ماندگارتر باشد .
تمیز کردن با جوش شیرین
احتمالا می دانید از جوش شیرین برای از بین بردن اثر آفت کش ها بر روی میوه ها استفاده می کنند . جوش شیرین ، با خاصیت قلیایی ملایمی دارد ، علاوه بر آنچه ذکر شد ، برای از بین بردن آلودگی پس ماند مواد غذایی هم فوق العاده کارآمد است . برای تمیز کردن این دستگاه با جوش شیرین یک فنجان از آن را بردارید و کف ماشین بریزید . حالا آن را روشن کنید و اجازه بدهید آب داغ جریان پیدا کند . این روش تمیز کردن دستگاه به خصوص زمانی مناسب است که بوی بد یا لکه های به جا مانده در آن کلافه تان کرده است .
اگر می خواهید ماشیین ظرفشویی مثل روز اولش تمیز شود ، می توانید از بمب جوش شیرین استفاده کنید . برای درست کردن آن به دو فنجان جوش شیرین و سه قاشق غذا خوری هیدروژن پراکسید نیاز خواهد داشت . این ها را باهم ترکیب می کنید و هم بزنید تا ماده ای خمیر مانند درست بشود . یکی دو قاش از این ماده خمیر مانند را در کاغذ آشپزی بریزید  . به طوری که کاغذ کاملا دور آن را بگیرد . اجازه دهید چند ساعتی بماند تا خشک شود . ترکیبی را که درست کرده اید کف دستگاه بیندازید و اجازه دهید آب داغ جریان پیدا کند . دقت داشته باشید ماشین باید خالی باشد می تواند چند قطره معطر هم به ترکیب اضافه کنید تا دستگاه بوی مطبوع تری پیدا کند.
چند توصیه دیگر
شستشوی دستی ظروف ، وقتی دستگاه خریده ایم ، احساس چندان خوبی ندارد . اما اگر پیش از قرار دادن ظروف در دستگاه مختصری آن ها را آب کشی کنیم ، کمک زیادی به نظافت آن کرده ایم . هرچه ذرات غذای روی ظروف کمتر باشد ، گرفتگی و آلودگی قسمت تخلیه دستگاه کمتر می شود.
حالا که صحبت از قسمت تخلیه شد این را هم اضافه کنید که چند وقت یکبار به این قسمت نگاه بیندازید و در صورت نیاز آن را تمیز کنید.
مسئله مهم دیگر که باید در نظر داشت سیستم دفع زباله این دستگاه است . قسمت داخلی و اصلی ماشین به این سیستم راه دارد و اگر پس ماند غذا در آن باشد ، فضای داخلی را آلوده خواهد کرد. بهتر است چند وقت یکبار آن را تمیز کنید.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا