آشپزی

طرز تهیه ساندویچ هات‌داگ

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش آشپزی همراه باشید :

مجله‌افق‌کوروش: می‌دانستید هات داگ ساندویج محبوب سیاستمداران است؟ از اوباما گرفته تا فیدل کاسترو، روزولت و نیکسون همگی عاشق خوردن این ساندویچ اصالتا آلمانی هستند که زمانی ساندویچ محبوب افراد تنگ‌دست و فقیر بود.

طرز تهیه ساندویچ هات‌داگ؛ محبوب خانگی

مواد لازم برای ۵ نفر

  • سوسیس هات‌داگ: ۱۰ عدد
  • کره: ۵۰ گرم
  • پیاز سفید: یک عدد بزرگ
  • سیر: ۵ حبه رنده شده
  • سس کچاپ: یک لیوان
  • سرکه سیب: ½ لیوان
  • شکر قهوه‌ای: ½ لیوان
  • سس چیلی یا تند: ½ لیوان
  • فلفل قرمز تند: ۲ قاشق چایخوری
  • نمک: ۱ قاشق چایخوری
  • پیاز، فلفل چیلی یا هالوپینو: از هر کدام دو عدد ریز خرد شده برای روی ساندویچ، البته این مخلفات اختیاری است، اما طعم لذیذ ساندویچ را دوچندان می‌کند.
  • خیارشور: به میزان دلخواه
  • سس خردل: به میزان دلخواه
طرز تهیه ساندویچ هات‌داگ؛ محبوب خانگی

 

طرز تهیه

طرز تهیه ساندویچ هات داگ خانگی بسیار آسان است. در طرز تهیه ساندویچ هات داگ تنوری خانگی تند در خانه یا همان «چیلی داگ» ابتدا سس ساندویچ هات داگ تنوری را تهیه کنید. پیاز را ریز یا به صورت خلالی خرد کنید و در یک قابلمه متوسط با کمی روغن تفت دهید. وقتی که پیاز‌ها کاراملی شد، کره و حبه‌های سیر رنده شده را اضافه کنید و به همراه پیاز‌ها کمی دیگر تفت دهید.

سپس سس کچاپ، سرکه سیب، شکر قهوه‌ای، سس چیلی، فلفل قرمز تند و نمک را اضافه کنید و روی حرارت ملایم اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه به حالت نیمه‌جوش برسد. در طول این زمان حتما درب قابلمه را بگذارید.

حالا درب قابلمه را بردارید و اجاز دهید سس ساندویچ هات داگ تنوری خانگی بیست دقیقه دیگر روی حرارت ملایم بماند تا غلیظ شود. در این فاصله مرتب سس را هم بزنید تا ته نگیرد. وقتی سس غلیظ شد شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید سس خنک شود. بعد از این‌که سس خنک شد آن را در میکسر بریزید و پوره کنید.

همانطور که گفتیم در طرز تهیه ساندویچ هات داگ تنوری خانگی می‌توانید از سوسیس خانگی هم استفاده کنید. سوسیس هات داگ را روی منقل گریل یا باربیکیو کباب کنید. اگر هم هات داگ سرخ شده می‌پسندید آن‌ها را بدون فر در ماهیتابه سرخ کنید یا حتی در فر یا مایکروفر گریل کنید. هات داگ‌ها را داخل نان بگذارید و روی آن را با سسی که آماده کرده‌اید و سس خردل، پیاز، فلفل هالوپینو و فلفل چیلی ریز خرده شده و خیارشور بپوشانید. اگر هم طعم پنیر را در هر ساندویچی می‌پسندید روی هات داگ پنیر چدار رنده شده بریزید.

طرز تهیه ساندویچ هات‌داگ؛ محبوب خانگی

نکته

برخی بعد از تهیه ساندویچ هات داگ خانگی آن را با بیکن گوساله یا گوشت چرخکرده که با فلفل قرمز تند و آتشین شده هم سرو می‌کنند. گوشت چرخ کرده را مثل مایه ماکارونی طبخ کنید و با پودر فلفل قرمز تند کنید و همراه با بقیه مخلفات روی ساندویچ هات‌داگ چیلی بریزید. اگر هم می‌خواهید ساندویچ هات‌داگ تنوری خانگی را حرفه‌ای‌تر درست کنید و آن را با بیکن سرو کنید، بسته به نوع بیکن آن را کمی تفت دهید یا به همان شکلی که خریداری کرده‌اید روی هات‌داگ بگذارید و با سس چیلی و مخلفات مورد علاقه‌تان میل کنید.

طرز تهیه هات داگ چیلی خانگی حرفه‌ای سختی چندانی ندارد و یک انتخاب خوب برای مهمانی شام یا عصرانه صمیمی است. طرز تهیه هات داگ پنیری هم ساده است، کافی است وقتی هات داگ داغ است پنیر مورد علاقه‌تان را روی آن بریزید. اگر هم هات داگ را با قارچ و پنیر دوست دارید مقداری قارچ تفت داده شده در کره هم اضافه کنید.

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آشپزی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد …

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا