زناشویی 18+

چگونه همسر شادی باشیم؟

 

همسر شاد,تأثیر همسر شاد در زندگی زناشویی,چگونه یک همسر شاد داشته باشیم

چگونه یک همسر شاد داشته باشیم

 

نکته اصلی ازدواج سالم و استوار، حفظ شادی و خوشبختی در روابط است. مهم نیست چه چالش هایی در زندگی شما وجود دارد ، شما باید برای حفظ زندگی و حتی سلامتی تان شعله شادی و خنده را در ازدواج خویش متعادل نگه دارید ولی چگونه؟!

احترام گذاشتن به همسر خویش

چنانچه میخواهید یک ازدواج سالم داشته باشید، شما باید همسر خود را بعنوان معشوقه خویش بگیرید و احساسات خویش را در هر موقع که تصمیم گیری می کنید و یا تنها در خصوص روز هایی که در نظر گرفته اید، نسبت به وی ابراز کنید.

 

چنانچه با همسرتان همانند نظرات وی رفتار کنید یا واقعا مهم نیست و دوست دارید همیشه حرف پایان را بزنید، شما مجبورید که در ازدواج خویش ثباتی داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که نظرهای همسرتان را همان طور جدّی تلقی می کنید که خویش را وقف وی می کنید و وقت خویش را برای گوش دادن به حرفای همسر خویش قرار دهید و باعث شوید که وی حس ارامش کند.

 

نسبت به همسرتان مهربان باشید، به وی عشق بورزید و وی را درک کنید. چنانچه روز بدی دارید و به وی ضربه ای می زنید، حتماً معذرت خواهی کنید؛ چنانچه میخواهید به حرفا شما گوش کند، به وی احترامی را که مستحق اوست، به وی بگذارید، بخاطر این که ازدواج نموده اید.

 

شما همینطور باید به حریم خصوصی همسر خویش احترام بگذارید. چنانچه انتظار دارید وی به شما احترام بگذارد، بخاطر تلفن یا رایانه خویش وی را کم اهمیت نکنید.

 

همسر شاد,تأثیر همسر شاد در زندگی زناشویی,چگونه یک همسر شاد داشته باشیم

تأثیر همسر شاد در زندگی زناشویی

 

محبت را فراموش نکنید

فراموش نکنید که زن ها تا لحظه مرگشان هم منتظر نوازش و محبّت از همسرشان هستند و از شما توقع محبّت دارند؛ پس چنانچه زن شادی میخواهید از محبّت کلامی( بیان کردن کلمات محبّت آمیز، تحسین وی در جمع و خلوت و بالا بردن اعتماد به نفس وی) و محبّت عملی( خرید هدیه، وقت صرف کردن با وی، تفریح و سرگرمی های دونفره و…) دریغ نکنید.

 

در کار های خانه به همسرتان کمک کنید

انجام کار های بیرون و داخل منزل بسیار استرس زا و خسته کننده است و سبب می شود زن دیگر فرصتی برای رسیدگی به سلامت جسمی و روحی خود نداشته باشد؛ بنابراین کمک به زن در انجام کار های منزل و تقسیم کار ها تا حد زیادی میتواند سطح استرس را کاهش داده و آنها را شادمان کند. شما با این کار با یک تیر دو نشان خواهید زد؛ محبّت به همسر و کمک به وی در کار انجام کار های خانه.

 

همسرتان را در جریان قرارها، تصمیمات و مسوولیت هایتان قرار دهید 

به عنوان یک مرد که تمام روز کار می کند، ممکن است قرارها، تصمیمات و مسوولیت های زیادی داشته باشید که چنانچه همسرتان را از آنها مطلع نکنید، وی حس طرد شدن و موردقبول نبودن خواهد کرد. شاید باورتان نشود، ولی رعایت همین نکته گاهی آنقدر حس ارامش و غروری به زن می دهد که میتواند سبب شادی و خوش‌حالی وی شود.

 

همسر شاد,تأثیر همسر شاد در زندگی زناشویی,چگونه یک همسر شاد داشته باشیم

چگونه همسر شادی باشیم

 

زندگی را از یکنواختی دربیاورید

چند سال پس از زندگی مشترک، روزمرگی و یکنواختی آرام آرام روی زندگی شما سایه می افکند، ولی یکنواختی میتواند هرکسی را دلزده و ناراحت کند، پس نگذارید روند یکنواخت زندگی، شادی را نابود کند؛ رفتن هفته ای یک بار به سینما، چرخ زدن در پاساژ ها و فروشگاه های زنجیره ای، رفت وآمد با دوست های و اشنایان، تماشای فیلم موردعلاقه و… میتواند  زندگی را از یکنواختی دربیاورد.

 

اوقاتی را با هم بگذرانید

هیچ چیزی نمیتواند جایگزین اوقاتی که به صورت موثر با هم میگذرانید شود، آن گاه که وقتی را با هم بدون فرزندان، حیوانات خانگی یا دیگر مواردی که در رابطه تان اختلال ایجاد می کند می گذرانید در واقع پیوندی را شکل میدهید که در سخت ترین اوقات زندگی همراهتان خواهد ماند.

 

بهتر است وقتی که با یکدیگر میگذرانید همراه با فعالیتی مشترک باشد و نه تنها تماشای تلویزیون!

 

مدام با هم بخندید

احساسات خوب، به خصوص خندیدن باعث سر حال امدن روح می شود. هنگامی که با همسرتان که دوستش دارید، می خندید و از رویدادهای شاد و لحظه های ناب لذت می برید، یک مهر تائید روی استحکام رابطه عاشقانه خویش با همسرتان می زنید. برای هم لطیفه تعریف کنید؛ کلیپ های خنده‌دار تماشا کنید. به مکان های شاد و هیجان انگیز بروید و از ته دل با هم و در کنار هم به زیبایی های دنیا بخندید.

 

همسرتان را تحسین کنید.

سپاسگذاری کردن از همسرتان را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. از نقاط قوت وی تعریف کنید و هنگامی که برایتان کاری انجام می دهد از وی قدردانی کنید. با این کار او را خوشحال تر می کنید و نشان می دهید که به او متعهد هستید.

 

همسر شاد,تأثیر همسر شاد در زندگی زناشویی,چگونه یک همسر شاد داشته باشیم

داشتن همسر شاد

 

هم‌دیگر را غافلگیر کنید.

ارتباطات عاطفی خیلی زود میتوانند معمولی و روزمره شوند. برای حفظ هیجان رابطه تان، به فکر استفاده از راههای سرگرم کننده و خلاقانه برای غافل گیر کردن یکدیگر باشید. این غافل گیری امکان دارد شامل انجام کارهای سرگرم کننده ، خرید هدیه و یا حتی طی کردن یک شب رمانتیک و عاشقانه در کنار هم باشد. از این ایده ها هم میتوانید استفاده کنید:

 

غذای مورد علاقه وی را درست کنید.

برای وی هدیه بخرید.

یک ماساژ عاشقانه به وی هدیه بدهید.

خیلی هم راحت و خودمانی نباشید

 

هرچند پوشیدن لباس راحتی و لم دادن و تماشای تلویزیون میتواند خیلی دل چسب و راحت باشد، ولی این را به روال هر روزتان تبدیل نکنید. شادترین زوج ها آنهایی اند که با هم قرار می گذارند، از ظاهر هم تعریف می کنند و با همکار های سرگرم کننده و جالب انجام میدهند تا عشق و جاذبه و حس شان را نسبت به هم حفظ کنند.

 

با هم ورزش کنید

دکتر جین گریر می گوید با هم ورزش کردن کلید شاد زیستن در زندگی زناشویی و از علامت های رابطه ی سالم است. حتی اگر شما روی تردمیل مشغول دویدن هستید و وی در سالن بدن سازی است، باز هم این بهترین راهی است که میتوانید عصبانیت ها و ناراحتی های تان را با هم دور بریزید درحالی که ذهن و جسم تان را سالم نگاه می دارید.

 

همسر شاد,تأثیر همسر شاد در زندگی زناشویی,چگونه یک همسر شاد داشته باشیم

روشهای شاد کردن همسر

 

درباره همسرتان زود قضاوت نکنید

این را به خاطر داشته باشید هیچ فردی، خوشبخت مطلق نیست. همه اشخاص، روزهای خوب و بد در زندگی شان دارند. طبیعت زندگی همین است که در کنار خوبی ها، بدی ها وجود دارند. بعضی روزها هستند که آدم ها حوصله هیچ کاری را ندارند. شما بعنوان همسر، باید این مسأله را درک کنید و بدانید که نمی شود همیشه همه چیز خوب باشد و لبخند و شادی در منزل جریان داشته باشد.

 

خود شما هم گاهی به قدری مشغله و دل مشغولی دارید که نمی توانید به اندازه کافی برای همسرتان وقت بگذارید. در چنین مواقعی، خیلی زود قضاوت نکنید. چنانچه یک روز همسرتان به شما کم تر توجه کرد، به این معنی نیست که دیگر دوست تان ندارد یا از شما خسته شده است.

 

صداقت ضروری است

ممکن است مسایلی را با همسرتان در بین بگذارید که وی مایل به شنیدن آن ها نباشد ولی این بهتر از آن است که همسرتان در صداقت شما شک کند.

 

عدم اعتماد یکی از عوامل اصلی شکست در رابطه زناشویی می باشد، اگر اعتماد خدشه دار شده یا از بین برود ایجاد دوباره اعتماد وقت بسیار زیادی خواهد گرفت، شادترین زوج ها آنهایی هستند که صداقت در زندگیشان امری طبیعی و روزمره مانند تنفس است.

 

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا