رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید قهوه جوش مسی برای قهوه ترک (جذوه) + ۱۵ مدل مرغوب

اگر به دنبال خرید قهوه جوش مسی هستید، قطعا یک قهوه خور حرفه ای هستید و پیش از این قهوه فوری را امتحان کرده اید در این مطلب به بررسی قهوه جوش های مسی می پردازیم و به سوالات زیر پاسخ می‌دهیم.

 

قهوه جوش مسی چیست؟

قهوه جوش مسی یک نوع قهوه جوش دستی است که جنس آن از مس است و برای تهیه قهوه ترک با کمک حرارت یا شعله گاز کاربر دارد و در این روش تهیه قهوه نیازی به دستگاه یا برق نیست.

 

قهوه جوش مسی برای چه نوع قهوه ای مناسب است؟

به طور کلی شما با قهوه جوش های مسی که شکل آن را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، تنها می‌توانید قهوه ترک تهیه کنید، یعنی پودر قهوه ترک را همراه با آب و شکر مورد نیاز در قهوه جوش مسی می‌ریزد و پس از ترکیب کامل آنها، روی حرارت ملایم قرار می‌دهید.

 

اصلا قهوه ترک چیست؟

هرچند که این مطلب در مورد تهیه قهوه نیست، اما بهتر است بدانید که قهوه ترک، اسپرسو و… همگی یک شیوه دم کردن قهوه هستند، به طور مثال اگر دانه های قهوه را به اندازه آرد آسیاب کنند، این پودر برای تهیه قهوه ترک مناسب است و به آن پودر قهوه ترک می‌گویند که ابزار تهیه آن قهوه جوش مسی است.

اگر همان دانه‌های قهوه را به اندازه نمک آسیاب کنند، این پودر برای تهیه قهوه اسپرسو مناسب است که به آن پودر قهوه اسپرسو گفته می‌شود باید آن را در دستگاه اسپرسوساز یا موکاپات بریزید و قهوه اسپرسو تهیه کنید.

پس وقتی گفته می‌شود قهوه ترک، منظور قهوه کشور ترکیه نیست، حتی گونه خاصی از دانه قهوه هم نیست، منظور از قهوه ترک، شیوه دم کردن قهوه به روش سنتی ترکیه ای‌ها است که حتی ثبت بین المللی هم شده است.

 

قهوه جوش مسی جذوه

 

قهوه جوش مسی یا جذوه، ابزار اصلی تهیه قهوه ترک

جذوه همان قهوه جوش مسی است که از آن برای تهیه قهوه ترک استفاده می‌کنند، جذوه از مس ساخته شده است و علت آن پخش حرارت قوی توسط مس است، در واقع قهوه ترک در قهوه جوش مسی یا همان جذوه طعم بهتری خواهد داشت تا جنس های دیگری مانند استیل و ….

شاید تصور کنید که جذوه یا قهوه جوش مسی همان شیرجوش است، اما تهیه قهوه ترک در شیرجوش کار اشتباهی است، چرا که جذوه از مس تهیه شده است و مهمتر از همه در قسمت بالایی آن دهانه باریک تری دارد، در واقع ساختار جذوه به این شکل است که دهانه آن باریک و در قسمت بدنه پهن است، دقیقا مانند تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید.

علت ساختار جذوه تهیه کف روی قهوه است، در واقع این باریک بدونه دهانه و پهن بودن بدنه موجب شکل گیری کف روی قهوه می‌شود و در ادامه که با طرز تهیه قهوه ترک آشنا شدید، متوجه می‌شوید که وجود این کف چقدر در تهیه قهوه ترک ضروری است.

در ترکیه جذوه را روی شن های داغ قرار می‌دهد تا قهوه آماده شود، البته شما می‌توانید روی المنت های حرارتی یا حتی شعله ملایم گاز قرار دهید، اما خیلی مهم است که شعله زیر آن حرارت ملایمی داشته باشد، در غیر این صورت قهوه طعم خوبی نخواهد داشت.

 

پیش از اینکه به سراغ طرز تهیه قهوه ترک برویم، بهتر است که ابتدا به نکات ضروری در خرید جذوه یا قهوه جوش مسی بپردازیم، به هرحال این یک مطلب یا راهنمای خرید برای قهوه جوش مسی است، نه یک مطلب آموزش تهیه قهوه. D:

 

قهوه جوش مسی

راهنمای خرید قهوه جوش مسی (جذوه)

۱- جنس بدنه قهوه جوش

 

قهوه جوش برنجی

قهوه جوش‌های برنجی ظاهر شکیل تر و آنتیک تری دارند و بعضا به عنوان وسیله دکوری هم استفاده می‌شود چرا که رنگ طلایی جذابی دارند و اغلب روی بدنه آنها نقش و نگار وجود دارد. قهوه جوش های برنجی نسبت به قهوه جوش های مسی عمر طولانی تری دارند چرا که مقاوم تر هستند.

اما با وجود همه این مزایا، نسبت به قهوه جوش های مسی طرفدار کمتری دارند چرا که همانند مس سریع داغ نمی‌شوند و حرارت را به خوبی توزیع نمی‌کنند، در نهایت باید گفت که طعم قهوه ترک در قهوه جوش های مسی بهتر است.

قهوه جوش استیل

قهوه جوش از جنس استیل حالت مدرن دارند و از طرفی فلز استیل مقاوم و همچنین بهداشتی است، اما متاسفانه درست کردن قهوه ترک در قهوه جوش استیل همانند قهوه جوش مسی طرفدار ندارد چرا که قهوه خروجی کیفیت پایین تری دارد، مگر اینکه خیلی حرفه ای باشید که بتوانید در قهوه جوش استیل همانند قهوه جوش مسی قهوه ترک درست کنید.

قهوه جوش مسی

اما رسیدیم به قهوه جوش مسی یا همان جذوه که طرفداران بیشتری دارند، چرا که هم زیبا هستند، هم مقاوم هستند، هم سریع داغ می‌شوند و هم حرارت را به خوبی در تمام سطوح توزیع می‌کنند و در نهایت طعم قهوه خروجی بسیار عالی است.

شاید تنها عیب ظروف مسی این باشد که اگرچه زنگ نمی‌زنند اما دچار خوردگی می‌شوند و نیاز به مراقبت دارند و باید هر از چند گاهی به یک مسگر برای تجدید روکش سپرده شوند، اما این در خصوص ظروف مسی کاملا طبیعی است و دلیل بر استفاده نکردن از آنها نیست.

قهوه جوش یا شیرجوش

۲- حالت بدنه قهوه جوش مسی

از جنس قهوه جوش که بگذریم، باید دقت کنید که برای تهیه قهوه ترک لازم است که قهوه جوش شما در قسمت دهانه باریک و در قسمت بدنه پهن باشد، اگر حالت آن شبیه یک شیرجوش باشد که قطر دهانه و بدنه آن خیلی تفاوتی باهم ندارند، قهوه خوبی نمی‌توانید با آن درست کنید.

۳- اندازه قهوه جوش مسی

ظرفیت قهوه جوش کاملا سلیقه ای است، قهو جوش های مسی کوچک معمولا ۱ یا ۲ کاپ هستند، یعنی تقریبا دو فنجان کوچک به شما قهوه تحویل می‌دهند که برای دو نفر مناسب است، و جذوه های بزرگتر برای ۴ نفر و بالاتر مناسب هستند.

۴- جنس دسته قهوه جوش مسی

هرچند که جنس دسته قهوه جوش تاثیری در کیفیت قهوه خروجی نخواهد داشت، اما توجه به آن ضروری است، جنس دسته قهوه جوش ها معمولا با توجه به جنس بدنه از استیل، مس، برنج یا چوب ساخته می‌شود که در این میان چوب مرسوم تر است، اگر دسته خیلی کوتاه باشد احتمالا داغ شدن یا حتی سوختن آن وجود دارد. پس دقت داشته باشد.

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش مسی را در انتهای مطلب آورده ایم، در ادامه ۱۵ مدل قهوه جوش مسی پرفروش برای تهیه قهوه ترک را معرفی می‌کنیم.

 

برگرفته از سایت kharidyaar.ir

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا