آراد برندینگ

برنج کامفیروز محلی شیراز

برنج کامفیروز محلی شیراز

بعضی مواد شیمیایی مصنوعی وجود دارند که مانند علف کش، باعث افزایش تولید برخی از مواد شیمیایی دفاعی در گیاه شده و همین عامل باعث بالارفتن مقاومت گیاه می شود و بالا رفتن مقامت باعث افزایش محصول می شود جالب است که بدانید بعضی از مواد شیمیایی دیگر مانند انواع حشره کش ایمیداکلوپرید، می توانند تغییراتی را در میزان مقاومت این محصولات داشته باشد که باعث می شود گیاه در برابر حملات انواع آفات ضعیفتر شده و زودتر آسیب ببیند. انواع برنجها دارای تواناییهای ژنتیکی مختلف بوده که هر کدام از گونه‌های برنج چمپا برای مقاومت در برابر حملات آفات دارای درجات مقاومت گوناگون می باشند.

برنج کامفیروز محلی شیراز

همه ما می دانیم که در گذشته برای خرید محصولات محلی با قیمت مناسب باید به شهرهای اصلی آن محصولات مراجعه می کردیم و به عنوان مثال برای خرید برنج کامفیروز، باید از مرکز آن یعنی شیراز خریدای می کردیم. اما امروزه تمامی این محصولات را بالاترین کیفیت می توان در همه شهرهای کشور و از مجموعه آراد برندینگ خریداری کرد. به طور میانگین برای تولید یک تن برنج حدود 2500 لیتر آب مورد نیاز می باشد و این مقدار بستگی به نوع زمین و میزان نفوذ دارد. جالب است بدانید که تولیدات برنج کامفیروز در جهان بیشتر از دیگر محصولات گیاهی باعث تولید انواع گازهای گلخانه ای می شود.

برنج کامفیروز شیراز

زمانی که صحبت از برنج خوش طعم و خوش عطر به میان می آید، برنج کامفیروز شیراز همچون نگینی می درخشد و همه آن را با این ویژگی ها می شناسند. اما واقعیت امر این است که به دلیل موقعیت جغرافیایی شهرستان کامفیروز و فاصله زیاد با رودخانه و دریا، کشاورزان برای آبیاری مجبور به استاده از منابع آب زیرزمینی اند که این امر صدمات زیادی را به کالبد ساختار زمین رسانده است.به دلیل حفر چاه های غیر مجاز، برداشت آب مازاد از سفره های زیرزمینی و عدم بارش باران و خشکسالی موجب شده تا کشاورزان در تنگنا قرار بگیرند و میزان تولید سالیانه این برنج مرغوب کاهش پیدا کند.

برنج کامفیروز محلی شیراز

عوامل متعددی در قیمت خرید برنج کامفیروز شیراز موثر است من جمله؛ نوسانات بازار ارز، خشکسالی، کاهش میزان تولید سالیانه می باشد. هر کدام از موارد ذکر شده می توانند بر قیمت برنج کامفیروز تاثیر گذار باشند و موجب کاهش و یا افزایش قیمت آن در بازار شود.علاوه بر این، معیار هایی چون؛ عطر برنج، یکددست بودن، رنگ، خوش پخت بودن و… نیز در قیمت گذاری نهایی برنج به صورت مستقیم موثر است. به همین دلیل هرگز نمی توان قیمت برنج را به صورت ثایت و دقیق اعلام کرد. ارتباط با تامین کنندگان این محصول می تواند شما را در جریان تغییرات قیمت انواع برنج قرار دهد.

برنج محلی کامفیروز

یکی از خوش طعم ترین و لذیذ ترین برنجها محلی بوده که در ایران چندین نمونه محبوب تولید می شوند که پرفروش ترین این محصولات برنج کامفیروز به حساب می آید.آفات برنج شامل هر موجود زنده یا میکروبی بوده که پتانسیل کاهش عملکرد یا ارزش محصول برنج یا مانند آن را دارد.آفات برنج شامل علفهای هرز، عوامل بیماری زا، حشرات، جوندگان و پرندگان می باشند که برای مقابله با هر کدام راه حلی وجود دارد.یکی از آفتهای معروف در برنجها توسط قارچ Magnaporthe grisea ایجاد می‌شود و جز مهم‌ترین بیماریهای تاثیر گذار بر کشت و برداشت برنج می باشد.این نوع از قارچ به همراه آفت باکتریایی همیشه بدترین نوع بیماریها برای برنج قهوه ای در سراسر جهان هستند.

برنج کامفیروز محلی شیراز

عوامل بسیار زیادی وجود دارند که می توانند در شیوع آفات برنج محلی کامفیروز نقش داشته باشند که از مهمترین آنها می توان به عوامل اقلیمی، آبیاری نامناسب، استفاده بیش از حد از حشره کشها و میزان بالای استفاده از کود نیتروژن اشاره کرد.شرایط نامساعد آب و هوایی نیز می تواند به شیوع انواع آفات کمک می کند و به عنوان مثال شیوع کرمهای برنج و کرمهای ارتشی را می توان نام برد که به دنبال دوره‌ های بارندگی زیاد در اوایل فصل مرطوب به وجود می آیند در حالی که شیوع تریپس با خشکسالی همراه است. کشت و تولید برنج به آب بیشتری نسبت به سایر غلات نیاز دارد و شرایط زمین آن باید به گونه ای باشد که توانایی نگه داشتن آب را در مدت زمان بیشتری داشته باشد.در زمان تولید برنج تقریبا یک سوم آب زمین مصرف می شود و آن هم از طریق تبخیر، نشست و نفوذ آب در زمین انجام می شود.

 

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا