آرایش و زیباییآموزش

گیاهانی که زیبایی شما را بیشتر می کند

zibaee

گیاهانی که زیبایی شما را بیشتر می کنند
نیازی نیست که در موزه‌ها و باغ هایِ خاص به دنبالِ این گیاهانِ شگفت انگیز و جادویی بگردید؛ این گیاهان، رایج‌ترین گیاهانی هستند که شما در اکثرِ روزهایِ زندگیتان از آن‌ها استفاده می‌کنید. اما می‌توانید هم اکنون آن‌ها را برایِ درست کردنِ کرم‌ها و لوسیون هایِ خود موردِ استفاده قرار دهید و بهره نهایی که از این کار می‌برید این است که ظاهرِ خود را به شیوه‌ای طبیعی و بی‌ضرر بهتر می کنید. در اینجا به معرفیِ چند گیاه می‌پردازیم که می‌توانند پوست و مویِ شما را سرزنده و درخشان کنند:

برگ‌های نعنا: آبِ نعنا یک پاک کننده گیاهی فوق العاده است. و همین طور التهاب، کهیر و گرما را از پوست می‌زداید و به عمرِ جوش‌های پوستی پایان می‌دهد. روغنِ نعنا یک ماده ضدعفونی کننده است. نعنا به آرام کردنِ پوست کمک کرده و عفونت‌ها و خارشِ پوست را درمان می‌کند. از نعنا به عنوانِ یک درمانِ خانگی برای گزیدگیِ حشراتی مانندِ پشه، زنبور عسل، زنبور هایِ غیر عسلی یا بال نازک و انواعِ حشراتِ ریزِ دو باله استفاده می‌شود و این به دلیلِ خواصِ ضد التهاب و فرونشاننده آن است.
انگور فرنگی: انگور فرنگی التیام بخشِ بسیاری از بیماری هاست. ۵۰ میلی لیتر آبِ انگور فرنگی را با ۵۰ میلی لیتر آبِ لیمو مخلوط کنید.؛ این مخلوط را به عنوانِ یک شامپو رویِ پوستِ سرتان قرار دهید. این آبمیوه تازه فولیکول هایِ مو را تقویت کرده و از ریزشِ مو جلوگیری می‌کند.
شنبلیله: ۵۰ گرم شنبلیله بردارید و اجازه بدهید که در طولِ شب در آب خیس بخورد؛ سپس شنبلیله خیس خورده را بکوبید و آن را با مقداری کشک مخلوط کنید؛ این مخلوط را رویِ سرتان بگذارید و اجازه بدهید تا ۱ ساعت رویِ آن باقی بماند. پس از آن مو‌هایتان را با شامپویِ همیشگیِ خود بشویید. این کار موخوره را درمان کرده و ریشه مو‌هایتان را تقویت می‌کند. همچنین از ریزش مو جلوگیری می‌کند و موجبِ رشدِ سریع ترِ مو‌هایتان می‌شود.
برگِ حنا: حنا رازی در پشتِ مو هایِ قوی و زیباست. این گیاه به درمانِ طاسی کمک می‌کند. مخلوطِ روغنِ خردل با حنا رشدِ مو را افزایش داده و طاسی را درمان می‌کند. ۲۵۰ میلی لیتر روغنِ خردل بردارید و آن را با ۶۰ گرم برگِ حنا مخلوط کنید، سپس این مخلوط را جوشانده و پس از خشک شدن از یک صافی (یک پارچه نخی) رد کنید. این روغن درمانِ مؤثری برای افزایش رشد موهاست.
دانه‌های زیره سیاه: برایِ داشتنِ موهایِ درخشان و سالم، ناخن هایِ زیبا و بلند و پوستی نرم، می‌توانید از دانه هایِ زیره سیاه که به صورتِ روغن و یا کپسول وجود دارد بهره ببرید. این گیاه همچنین در درمانِ مشکلاتِ پوستی نظیرِ آلرژی‌ها، جوش‌ها و دمل‌ها، سوریاس و اگزما موردِ استفاده قرار می‌گیرد.
برگِ کاری: برگِ کاری در صورتی که به همراهِ روغنِ نارگیل رویِ سر گذاشته شود، ریزشِ مو را کنترل می‌کند. زیبایی و بافتِ مو‌هایتان با استفاده منظم و مداوم از این راهکارِ درمانی، بهبودِ قابلِ توجهی خواهد یافت.
گیاه اقاقیا: این گیاه یک دارویِ مؤثر است که برایِ تقویت و نرم کردن موی سر موردِ استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه رشدِ مو را تقویت کرده و سرعتِ آن را افزایش می‌دهد. گیاهِ اقاقیا همچنین از موخوره و ریزشِ مویِ بیش از اندازه جلوگیری می‌کند. در صورتی که این گیاه به همراهِ آبِ انگور فرنگی و پودرِ حنا بر رویِ سر گذاشته شود، فواید بیشماری خواهد داشت.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا