سینما

عکس هایی از فیلم و پشت صحنه شهرموشها2

سری اول «مدرسه موش ها» برای آن که بچه‌ها را تشویق کند به مدرسه بروند در یک جُنگ تلویزیونی در سال 1360 پخش و به علت استقبال زیاد مردم سری دوم مدرسه موش ها در 105 قسمت ساخته شد.

پس از آن، در سال ۱۳۶۴ برای نخستین بار، فیلم سینمایی آن، «شهر موش ها 1»  با بودجه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به کارگردانی مرضیه برومند و محمدعلی طالبی ساخته و به سینما‌ها راه یافت.شهر موش در سال ۶۴ پس از فیلم عقاب ها(پربیننده ترین فیلم سینما پس از انقلاب) توانست، دومین فیلم پرفروش سال شود. فاطمه معتمد آریا، حمید جبلی و ایرج طهماسب ازجمله مشهورترین گویندگان و عروسک گردانهای «شهر موش ها 1» بودند. (خاطرات جالب مرضیه برومند از مدرسه موش ها)


عکس های «مدرسه موش‌ها»:

 عکس هایی از فیلم و پشت صحنه شهرموشها2

عکس هایی از فیلم و پشت صحنه شهرموشها2 +خلاصه فیلم

عکس های فیلم «شهر موش‌ها 1»:

 عکس هایی از فیلم و پشت صحنه شهرموشها2 +خلاصه فیلم

عکس هایی از فیلم و پشت صحنه شهرموشها2 +خلاصه فیلم

فیلمبرداری «شهر موش‌ها 2» در سوله ای به فضای 1500 متر مکعب واقع در بوستان ولایت از تیر ماه 1390 آغاز شد. این شهر قسمت مرفه‌نشین و مستضعف‌نشین دارد.

همزمان با اکران «شهر موش‌ها 2»، عروسک‌ها، لوازم جانبی و بازی رایانه‌ای مرتبط با «شهر موش‌ها» عرضه خواهد شد و کنسرت «شهر موش‌ها» نیز برگزار خواهد شود. دکور فیلم «شهر موش‌ها 2» به علت آنکه جزوی از خاطرات کودکان ایرانی محسوب می شود قرار است در اختیار شهرداری تهران قرار بگیرد تا به عنوان یک مکان گردشگری از آن استفاده شود. تهیه‌کنندگان این فیلم علاوه بر اختصاص دادن درصدی از فروش فیلم به کودکان کار ایران و کودکان آسیب‌دیده از جنگ کشورهای دیگر منطقه، از دوبله آن به زبان عربی و نمایش برای کودکان غزه، سوریه، عراق و … خبر دادند.

کپل، سرمایی، آقا معلم و موش های مدرسه موش ها در فیلم «شهر موش‌ها 2» در سن بزرگسالی خواهند آمد. کپل و نارنجی با یکدیگر ازدواج کردند و کپلک و صورتی فرزندان آنها هستند. تاژ بانو نیز خدمتکار آنها است. در حال حاضر اطلاعات دیگری از بزرگسالی موش ها منتشر نشده است.

منیژه حکمت درباره اکران « شهر موش‌ها 2» و آشتی سینما و مردم گفت:

سینما نیازمند آشتی ملی است که این موضوع می تواند با اکران «شهر موش ها» رقم بخورد. «شهر موش‌ها 2» یک پروژه ملی است که باعث آشتی سه نسل مختلف در کنار هم خواهد.

تا این زمان اطلاعاتی در باره خلاصه فیلم شهر موشها2 منتشر نشده است.

عوامل فیلم «شهر موش‌ها 2»:

کارگردان: مرضیه برومند/ تهیه کنندگان: منیژه حکمت،علی سرتیپی / فیلمنامه:  فرهاد توحیدی/ مدیر هنری و طراح دکور: محسن شاه ابراهیمی/ تدوین: مصطفی خرقه پوش/ موسیقی: بهرام دهقانیار/ مدیر فیلمبرداری: کاوه شاه محمدلو/ طراحی صدا، صداگذاری و میکس صدا: علیرضا علویان/ مدیر تولید: جعفر عروجی/ سرپرست صداپیشگان: آزاده‌پور مختار/ طراح و سرپرست کارگاه عروسک سازی: مرضیه محبوب/ طراح لباس: نازنین توسلی/ جلوه‌های ویژه کامپیوتری: رضا میثاقی/ گروه برنامه ریزی: نوید کریم زاده، محمد مرعشی/ شعر و ترانه: هنگامه مفید/ سرپرست عروسک گردان‌ها: محمد اعلمی/ روابط عمومی: محرم براتی

عکس های فیلم و پشت صحنه « شهر موش‌ها 2»:

 عکس هایی از فیلم و پشت صحنه شهرموشها2 +خلاصه فیلم

عکس هایی از فیلم و پشت صحنه شهرموشها2 +خلاصه فیلم

 عکس هایی از فیلم و پشت صحنه شهرموشها2 +خلاصه فیلم

عکس هایی از فیلم و پشت صحنه شهرموشها2 +خلاصه فیلم

  عکس هایی از فیلم و پشت صحنه شهرموشها2 +خلاصه فیلم

علاقه‌مندان به این پروژه سینمایی می‌توانند با مراجعه به بخش نام‌نویسی خبرگزاری موشنا و ورود اطلاعات به عنوان موشوند ثبت نام کرده و از مزایای موشوندی(متن مزایای موشوندی) استفاده نمایند.

برخی از معروف‌ترین موشوندهایی که تاکنون ثبت نام کرده‌اند: رضا عطاران٬ فرهاد آییش٬ محمدرضا هدایتی٬ سحر دولت‌شاهی٬ ویشکا آسایش٬ امید روحانی، علیرضا خمسه، همایون شجریان و جواد خیابانی


عکس هایی از ساخت شهر فیلم « شهر موش‌ها 2»:

  عکس هایی از فیلم و پشت صحنه شهرموشها2

  عکس هایی از فیلم و پشت صحنه شهرموشها2 +خلاصه فیلم

حواشی «شهر موش‌ها 2»:

گروه پالت به همراه موش های « شهر موش‌ها 2»، آهنگ شهر موش‌ها (ک مثل کپل) را اجرا کردند. (لینک کلیپ گروه پالت)

فیلم سینمایی « شهر موش‌ها 2» یکی از پر هزینه ترین تولیدات بخش خصوصی بوده است. جعفر عروجی درباره بودجه فیلم گفته است:

گروهی حدود دو هزار و پانصد  نفر از دی‌ماه سال 91 مشغول پیش‌تولید این فیلم شدند و در ابتدا بودجه این فیلم دو میلیارد پیش‌بینی شده بود که با تورمی که به وجود آمد با هفت میلیارد به پایان برسد.

مرضیه برومند درباره عروسک های «مدرسه موش ها» و «شهرموش ها» گفت:

ما این عروسک ها را در داخل کارتون به بنیاد فارابی در آن زمان تحویل دادیم اما  یک عروسک کپل که به نوعی بدل بود را از میان آنها برداشتیم. زمانی که موزه سینما تاسیس شد ما فقط همین یک عروسک کپل را داشتیم که آن را به موزه هدیه کردیم. بعد از مدتی خبر رسید که تکه پاره های این عروسک ها در شهرک غزالی پیدا شده است. این عروسک ها دوستان شما و بچه های من بودند این رسم ناپسندی است.

مرضیه برومند درارتباط با مطلبی که چندی پیش در خصوص مرتبط بودن «شهر موش‌ها» با صهیونیست‌ها منتشر شده بود، گفت:

دوستی گفته بود «شهر موش‌ها» را به سفارش آن‌ها ساختم، در حالی که باید به این دوست بیمار بگویم اگر من سفارش‌پذیر بودم در مملکت خودم سفارش می‌گرفتم. متأسفانه در زمان ز‌ی‌زی‌گولو هم خیلی از این حرف‌ها درآوردند. تنها می‌خواهم خدا ذهن بیمار آن‌ها را شفاء دهد. من هم با این حرف‌ها از میدان به در نمی‌شوم و در 65 سالگی مانند شیر هستم.

فرهاد توحیدی نویسنده فیلمنامه «شهر موش‌ها» درباره کار با مرضیه برومند گفت:

یک شایعه در سینمای ایران وجود دارد و اینکه هیچ فیلمنامه‌نویسی دوبار نمی‌تواند با مرضیه برومند کار کند، می‌گویند یا افسرده و یا کشته می‌شود اما من دو دهه است با ایشان کار می‌کنم. علی‌رغم سخت‌گیری خانم برومند، معتقدم مثل کارهای دیگری که با ایشان بودم من را تحمل کردند و اگر سینمای ایران یک مرد داشته باشد، آن هم مرضیه برومند است.

همایون شجریان درباره عروسک های «شهر موش ها» گفت:

همه شخصیت‌های این فیلم به نوعی در خاطرم هست و همه را دوست داشتم چون هرکدام جذابیت‌های خاص خود را داشتند. ولی از بین آنها «کپل» را بیشتر دوست داشتم چون شخصیت گرم و دلنشینی داشت. از طرفی به کاراکتر«خوش خواب» حسادت می‌کردیم چون سرکلاس خوابمان می‌گرفت و مثل او نمی‌توانستیم بخوابیم. همچنین در همان احوالات دوران کودکی از دست «نارنجی» دلخور بودیم که چرا آن رفتارها را می‌کند.

سلام سینما

 

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا