دکوراسیون

چند ایده دردکوراسیون خانه برای فصل پاییز

با سردتر شدن هوا در پاییز، مردم بیشتر در خانه می مانند. اما در کنار آن می توانیم از زیبایی های تغییر فصل هم استفاده کنیم. برای شروع تزیین خانه برای فصل پاییز، نقطه کانونی هر اتاق را انتخاب کنید. از جلوی درب شروع کنید و به قسمت های دیگر خانه بروید. بیرون خانه و در فروشگاه ها به دنبال چیزهایی برای روی میزها، مبلمان و دیوار بگردید. وسایل تزیینی مخصوص تابستان یا حتی آنهایی که همیشه استفاده می کردید را بردارید. به این صورت می توانید فضای زندگی خود را با رنگ ها و وسایل هماهنگ با فصل پاییز، پر کنید.

دکوراسیون پاییزی,تزیین خانه به سبک پاییز

 چگونه خانه را مطابق فصل پاییز تزیین کنیم

1- از جلوی در و قسمت ورودی شروع کنید. روی درب، یک حلقه که از کاج ها، برگ ها و انواع توت ها درست شده آویزان کنید. در قسمت ورودی یا دو طرف درب، گلدان هایی در رنگ ها و اندازه های مختلف قرار دهید. حلقه گل را در اطراف نرده ایوان قرار دهید.

2- یک ورودی یا سالن انتظار جذاب را با الهام از فصل پاییز درست کنید. گلدانی را با گل های آفتابگردان بریده شده یا گیاهان خشک شده پر کنید. یک تصویر با موضوع پاییز را بالای دیوار یا پشت گلدان آویزان کنید. یک ظرف پر از کاج های زیبای رنگ آمیزی شده و گل ها و برگ هایی به رنگ خزان زیبا روی میز یا روی زمین قرار دهید.

3- رنگ و بافت و بوی پاییز را با فضای زندگی خود ترکیب کنید. از روکش های مبل و صندلی با طرح و رنگ پاییز استفاده کنید. کوسن هایی با رنگ مناسب فصل پاییز برای روی مبل استفاده کنید. برای روی میز کدو تنبل و حلقه گل و شمع های معطر پاییزی استفاده کنید. قاب عکس ها را با حلقه های گل جایگزین کنید و از پرده هایی با طرح پاییز استفاده کنید. می توانید سبد و کاسه ای پر از مخروط های کاج و میوه های درخت بلوط و گردو و کدو تنبل معطر و گل های معطر، روی میز بگذارید. عکس های فصل پاییز یا برگ های خشک شده را قاب کنید تا یک نقطه کانونی روی دیوار ایجاد کنید.

4- زیبایی های فصل پاییز را به داخل خانه بیاورید. یک ظرف قیف مانند یا سبد را از میوه ها، سبزیجات، آجیل و انواع توت ها پر کنید و روی میز ناهار خوری قرار دهید. یک قفسه را خالی کنید و آن را با یک منظره طبیعی از برگ های خشک، انواع توت ها، شاخه ها، مخروط کاج و پرندگان پر کنید. حلقه های تزیین شده با پارچه را به چراغ های سقفی آویزان کنید و در پایه شمع ها قرار دهید. گلدان های پاییزی را نزدیک پنجره قرار دهید تا رنگ های فضای بیرون را به درون خانه هم بیاورید.

5-عناصر مرتبط با پاییز را به آشپزخانه هم ببرید. حلقه های تزیین شده با پارچه را در گوشه و کنار آشپزخانه قرار دهید. پرده هایی با طرح انواع توت ها یا برگ های پاییزی استفاده کنید. رومیزی را با طرحی مرتبط با پاییز انتخاب کنید. ذرت خشک شده، گلهای ابریشم یا دستگیره های آشپزخانه با طرح های پاییزی را از دستگیره های درب کابینت ها آویزان کنید. یک جارو را با تاج گل یا گل ابریشم تزیین کنید و از آن به عنوان دکور آشپزخانه استفاده کنید.

6- حمام را هم با دکور پاییزی تزیین کنید. در حمام شمع هایی با عطر سیب قرار دهید. در یک قفسه، حلقه ای که با کدو،کاج و برگ تزیین شده، یا گل مینا و برگ پاییزی قرار دهید.

نکات:

* لوازم مورد نیاز را در سایز های مناسب انتخاب کنید تا فضای زیادی اشغال نشود.
* برای پیدا کردن ظروف قیف مانند، سبد، تاج و حلقه گل های پاییزی، گلدان ها و کاسه ها، به فروشگاه های صنایع دستی سری بزنید یا در اینترنت جستجو کنید.

دکوراسیون پاییزی,تزیین خانه به سبک پاییز

ترکیبی از دکوراسیون و وسایلی که باعث می شوند خانه گرم و دنج به نظر برسد، برای فصل پاییز مناسب است. می توانید دکوراسیون خود را با الهام از فصل پاییز ایجاد کنید و از ابزارها و چیزهایی مانند مخروط های کاج و برگ های رنگارنگ که در طبیعت یافت می شوند، استفاده کنید. این دکوراسیون می تواند به فضای خسته کننده، شور و نشاط ببخشد.

 چگونه از چند ایده در دکوراسیون خانه برای فصل پاییز بهره ببریم ؟

دکوراسیون پاییزی,تزیین خانه به سبک پاییز

 دکوراسیون دیوار فصلی

یک راه آسان برای اینکه ظاهر خانه را متناسب با فصل درست کنیم، تزیین دیوار است. با تزیین دیوار با الهام از فصل پاییز، می توانیم مبلمان موجود و دکور اتاق را بهتر کنیم. تاج گل را خودتان با شاخه های توت درست کنید. گل های خشک و برگ ها را در یک پایه فوم قرار دهید. در اطراف تاج گل از روبان های نارنجی و طلایی استفاده کنید تا به اتاق طراوت بدهد. قفسه های دیواری، طاقچه ها، میز و بوفه مکان های ایده آلی برای قرار دادن شیشه های پر از مخروط کاج های طلایی رنگ شده هستند

دکوراسیون پاییزی,تزیین خانه به سبک پاییز

گل های پاییزی

گل ها فقط مخصوص فصل بهار و تابستان نیستند. رنگ های پاییزی را با گل های طبیعی یا مصنوعی به خانه خود بیاورید. در یک جعبه چوبی گل هایی که ساقه آنها را در یک فوم فرو کرده اید، برگ های مصنوعی پاییزی و رزهای قرمز و نارنجی و زرد بگذارید. اگر ترجیح می دهید از گل های تازه استفاده کنید، قبل از اینکه گل ها را درون فوم قرار دهید، فوم را در آب قرار دهید تا خیس بخورد. برای اینکه یک میز خلاقانه پاییزی داشته باشید، از یک کدو تنبل به جای جعبه چوبی استفاده کنید.

3- پارچه هایی با رنگ های پاییزی

برای اینکه در طول روزها و شب های سرد پاییزی به خانه خود گرما ببخشید، از تزیین اتاق با پارچه استفاده کنید. یک صندلی با رنگ خنثی را با پارچه های قرمز، نارنجی و شطرنجی زرد و سبز بپوشانید. از یک پتو با طرح های قرمز و نارنجی و طرحهای پاییزی استفاده کنید و کوسن های تابستانی خود را با کوسن هایی با طرح های کاج، برگ های پاییزی و سیب های قرمز و سبز، عوض کنید. اگر روی دیوار یک فضای بزرگ برای پر کردن دارید، آن را با یک لحاف با طرح برگ های پاییزی پرکنید. میز ناهار خوری را با یک رومیزی یا حصیر به شکل برگ بپوشانید.

دکوراسیون پاییزی,تزیین خانه به سبک پاییز

 شمع های رنگارنگ

یکی از ساده ترین راه ها برای داشتن دکوراسیون پاییزی، استفاده از شمع های تزیینی است. برای یک ظاهر هنرمندانه، در شمعدان های مکعبی، شمع های مکعبی به رنگ های طلایی، قهوه ای شکلاتی، نارنجی به رنگ کدو تنبل و قرمز به رنگ برگ های پاییزی قرار دهید. شمعدان های چوبی با شمع های مخروطی به رنگ های پاییزی، به میز آشپزخانه ظاهری شیک می دهد. اگر مهارت دارید، کدو تنبل های سفید و نارنجی کوچک را خالی کنید و داخل آنها شمع قرار دهید.

درب خانه مانند جلد برای کتاب است و حکایت از داخل خانه دارد. اگر سرد و بی روح است می توانید آن را رنگ کنید. اگر جذاب و گرم و مهمان نواز است، می توانید ظاهر آن را مناسب هر فصل و مناسبتی تغییر دهید. می توانید درِ خانه تان را با استفاده از وسایل ارزان قیمت و حتی رایگان، زنده کنید.

دکوراسیون پاییزی,تزیین خانه به سبک پاییز

چگونه درب خانه را برای پاییز تزیین کنیم

1- از کاغذهایی به رنگ برگ های پاییزی، تکه هایی به شکل برگ برش دهید. یک پیام را با چسب و چیزهایی که با پیاده روی در طبیعت یافت می شوند، -مثل شاخه های خشک شده یا میوه های کوچک درخت کاج یا بلوط- روی برگ بنویسید. ممکن است بخواهید نام خانوادگی تان را روی برگ بنویسید و یا عبارت  خوش آمدید . سپس برگ را با یک بند چند لایه یا نازک، مانند یک حلقه گل جلوی درب خانه آویزان کنید.

2- مقداری از برگ های زیبای پاییزی را با استفاده از اتو و کاغذ مومی نگهداری کنید یا اینکه برگ های مصنوعی را از فروشگاه ها خریداری کنید. آنها را روی یک حلقه یا تاج گل بچسبانید یا با تاباندن سیم روی یک وسیله دایره شکل برای خود حلقه گل درست کنید. برگ ها را به تعدادی استفاده کنید تا یک حلقه کامل داشته باشید. به حلقه تعدادی مخروط کاج یا میوه بلوط و یک پاپیون نارنجی روشن هم اضافه کنید.

3-می توانید با انواع دانه پرنده ها مثل ارزن، گندم، جو و حتی دانه آفتاب گردان حلقه تزیینی درست کنید. ظاهر طبیعی دانه ها نه تنها یک دکور گرم و مهمان پذیر پاییزی را ایجاد می کند بلکه شاید پرندگان را هم جذب کنید. چه چیزی بهتر از اینکه پرندگان روی درب خانه تان زندگی کنند؟!

دکوراسیون پاییزی,تزیین خانه به سبک پاییز

4- مجموعه ای از دانه های آجیل مخلوط را که در فصل پاییز در اکثر فروشگاه های مواد غذایی پیدا می شود، روی یک مقوا که به شکل و اندازه یک دونات بزرگ بریده اید، بچسبانید. برای اینکه بهتر بچسبد از چسب تفنگی گرم استفاده کنید. می توانید این حلقه را با تعدادی برگ (طبیعی یا مصنوعی) که در پشت مقوا می چسبانید تزیین کنید. برگ ها را دور لبه های مقوا بچسبانید، طوری که از لبه های آن بیرون بزند. اگر توانستید مغز آجیل ها را درسته در بیاورید و آنها را به حلقه مقوایی بچسبانید.

5- یک سبد چوبی پر از برگهای طبیعیِ خشک شده (یا مصنوعی) و گل های وحشی منطقه خود یا گل های مصنوعی به رنگ نارنجی، قرمز و زرد پشت در آویزان کنید. آن را با میوه های بلوط و شاخه ها و یک یا دو پاپیون بزرگ به رنگ روشن تزیین کنید.

نکات:

* با فرزندان تان برای پیاده روی به طبیعت بروید و دنبال برگ های زیبا، گل ها و دیگر چیزهای جالب بگردید و از آنها برای تزیین درب خانه استفاده کنید.

منبع : rozanehonline.com

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا