دکوراسیون

نکاتی که باید قبل از انتخاب پرده ها بدانید

استفاده از پرده برای پنجره‌ها فرصتی است برای تعریف ظاهر کلی و حس و حال فضا. از نوع پارچه پرده و سبک کلی آن گرفته تا طول و عرض پرده، هر نوع پرده متناسب با پنجره کاربرد متناسب با خود را دارد و به دستیابی شما به سبکی که به آن علاقه دارید کمک فراوانی می‌کند.

نحوه خرید پرده, راهنمای خرید پرده

پرده سنگین یا پرده معمولی؟
پرده‌های سنگین معمولا از پارچه‌های سنگین‌تر از پارچه‌های پرده‌های معمولی ساخته می‌شوند و از ورود نور به خانه در طول روز جلوگیری می‌کنند و در ماه‌های سرد مانع از خروج هوای گرم به بیرون می‌شوند. پرده‌های سنگین معمولا در سبک‌های مختلفی به میل پرده وصل می‌شوند و ارتفاع آن از کف زمین تا سقف اتاق است. ویژگی اصلی پرده‌های سنگین این است که ظاهر رسمی‌تری نسبت به پرده‌های معمولی دارند و به دلیل داشتن پارچه زیاد و تنوع در نوع نصب آن‌ها به میل‌پرده گران‌تر از پرده‌های معمولی هستند.

از سویی دیگر، پرده‌های معمولی، کم‌تر رسمی هستند و از پارچه‌های سبک‌تری مانند کتان ساخته می‌شوند و به طور کلی قیمت کم‌تری نسبت به پارچه‌های سنگین دارند، زیرا پارچه کم‌تری در آن‌ها به کار رفته است و نصب آن‌ها به میل‌پرده راحت‌تر است.

نحوه خرید پرده, راهنمای خرید پرده

سبک اتصال به میل پرده
هنگام انتخاب پرده برای پنجره‌های خانه، فکر کردن به سبکی که قرار است پرده به میل پرده نصب شود و این‌که ظاهر آن در قسمت بالای پرده چگونه باشد بسیار مهم است، زیرا برخی از سبک‌ها نسبت‌های به سبک‌های دیگر رسمی‌تر هستند و به همین دلیل باید نوع اتصال‌ها با طراحی کلی فضای شما منطبق باشد.

اگرچه تعداد سبک اتصال پرده به میل‌پرده بسیار زیاد و متنوع است اما در عکس زیر می‌توانید تعدادی از این سبک‌ها که بیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند را مشاهده کنید:

نحوه خرید پرده, راهنمای خرید پرده

سبک های گیره دار، اروپایی، فرانسوی، و پلیسه دار گیلاسی حالت رسمی‌تری نسبت به سبک‌های دیگری که در عکس بالا مشاهده می‌کنید دارند. سبک‌های پلیسه دار مشخصا بسیار رسمی هستند و نسبت به سبک‌های چین‌دار، موج‌دار، و گلوله‌ای نیاز به پارچه بیش‌تری دارند.

طول مورد نیاز
اگر می‌خواهید ظاهر پرده شما کمی غیر رسمی و راحت باشد پرده را به گونه‌ای نصب کنید که با کف زمین تقریبا 30 سانتی‌متر فاصله داشته باشد. برای داشتن ظاهری رسمی پرده را به‌گونه‌ای نصب کنید که با سطح زمین مماس باشد. این حالت برای پنجره‌هایی مناسب است که قرار نیست خیلی باز و بسته شوند، چراکه باز و بسته کردن زیاد پنجره‌ها به این نوع پرده‌ها آسیب می‌رساند و باعث پارگی و کثیف شدن آن‌ها می‌شود. به همین دلیل پیش از تصمیم‌گیری در مورد طول پرده در مورد کاربرد فضا و نیز میزان استفاده از پنجره به دقت فکر کنید.

ابزار نصب پرده
اگر چه در نگاه اول نصب پرده کار ساده و بی‌دردسری به نظر می‌رسد، اما چند قانون ساده در این زمینه وجود دارد که پیروی از آن‌ها باعث می‌شود اتاق شما بزرگ‌تر و مرتفع‌تر از آن چیزی که واقعا هست به نظر برسد. این نکته بدون در نظر گرفتن طول پرده و فاصله آن با سطح زمین است.

نحوه خرید پرده, راهنمای خرید پرده

پرده را در بالای چارچوب نصب کنید
مردم علاقه دارند میل پرده را درست در بالای دیوار پنجره نصب کنند. میل‌پرده را در بالای چارچوب پنجره و درست در زیر گچ بری سقف نصب کنید تا با این حقه بصری سقف اتاق شما مرتفع‌تر به نظر برسد. این کار باعث می‌شود تا چشم به سمت بالا حرکت کند و از این طریق فضا بزرگ‌تر و بازتر به نظر برسد. اگر به دنبال ظاهری غیررسمی و اسپورت هستید، هنگام اندازه‌گیری پارچه برای دوختن پرده فضاهای اضافی مانند فاصله پنجره تا سقف و همینطور فاصله تا کف زمین را در نظر بگیرید تا هنگام نصب بتوانید پرده را درست زیر گچ‌بری سقف نصب کنید و تا فاصله مورد نظر تا کف زمین امتداد دهید.

نحوه خرید پرده, راهنمای خرید پرده

پرده را عریض تر از چارچوب پنجره در نظر بگیرید
همانند مورد قبلی که در آن باید پرده را در زیر گچ بری سقف نصب می‌کردید در مورد عرض پرده هم همین کار را بکنید. عرض پرده را بیش‌تر از عرض چارچوب پنجره بگیرید تا سطح بیش‌تری از دیوار پوشانده شود و در نتیجه فضای شما ظاهری زیباتر و شیک‌تر پیدا کند. در این حالت نور ورودی به داخل خانه در فضا جریان می‌یابد و اتاق شما روشن تر و دلبازتر به نظر می رسد.

منبع : parde-romantic.com

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا