خواص مواد غذایی

10 فایده اثبات شده از کلم پیچ

kalampich

همه سبزها فوق العاده سالم هستند و کلم پیچ سرآمد آنها است. کلم پیچ قطعاً یکی از سالمترین و مغذی ترین غذاهای گیاهی در هستی است کلم پیچ دارای انواع ترکیبات مفید، که برخی از آنها دارای خواص دارویی قدرتمند می باشد. یک فنجان کلم پیچ خام دارای مزایای فقط 33 کالری، نزدیک به 3 گرم پروتئین، 2.5 گرم فیبر، ویتامین های ( A، C، K، فولات، ویتامین B )، اسید آلفا لینولنیک، اسید چرب امگا3، لوتئین و zeaxanthin و مواد مغذی از جمله فسفر، پتاسیم، کلسیم و روی می باشد در اینجا 10 تا از فواید کلم پیچ، که توسط علم پشتیبانی می شوند بیان می شود که شماره یک بسیار تاثیرگذار است.

کلم پیچ است در میان غذاهای متراکم از مغذی ترین مواد غذایی در کره زمین است.

کلم پیچ از سبزیجات محبوب، یک عضو از خانواده کلم (کلم) است. این سبزی است که به کلم ها مانند کلم، کلم بروکلی، گل کلم، خربزه و کلم بروکسل مربوط است. بسیاری از انواع مختلف کلم پیچ وجود دارد. برگ آن می تواند سبز یا بنفش رنگ و یا به شکل صاف و یا مجعد باشد. رایج ترین نوع کلم پیچ، نوع مجعد یا کلم پیچ اسکاتلندی است که دارای برگ های سبز و مجعد و سخت با ساقه فیبری است.

یک فنجان واحد از کلم پیچ اولیه ( حدود 67 گرم ) شامل:
ویتامین A (از بتا کاروتن): 206 درصد از RDA
ویتامین:K 684 درصد از RDA.
ویتامین: C 134 درصد از RDA.
ویتامین 9 : B6 ٪ از RDA.
منگنز: 26 درصد از RDA.
کلسیم: 9٪ از RDA.
مس: 10٪ از RDA.
پتاسیم: 9٪ از RDA.
منیزیم: 6٪ از RDA.

ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین)، آهن و فسفر 3٪ یا بیشتر از RDA است.
این مقدار کلم پیچ 33 کالری، 6 گرم کربوهیدرات و 3 گرم پروتئین های دارد.

کلم پیچ حاوی چربی بسیار کمی است اما بخش بزرگی از چربی آن اسید چرب امگا 3 به نام اسید آلفا لینولنیک است.
با توجه به محتوای فوق العاده کم کالری کلم پیچ در میان غذاهای متراکم از مغذی ترین مواد در هستی است. خوردن کلم پیچ تر یک راه بسیار خوبی برای افزایش محتوای مواد مغذی کل رژیم غذایی است.

توجه: کلم پیچ در مواد مغذی بسیار بالا و در کالری بسیار پایین است، و از بین غذاهای متراکم از مغذی ترین مواد غذایی در این در کره زمین است.

کلم پیچ دارای آنتی اکسیدان قدرتمند مانند کورستین و کامپفرول است

کلم پیچ، مانند سایر سبزیجات برگ دار دارای آنتی اکسیدان بسیار بالا است. کلم پیچ دارای بتا کاروتن، ویتامین C و همچنین فلاونوئیدهای مختلف و پلی فنول ها است. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که به مقابله با آسیب اکسیداتیو توسط رادیکال های آزاد در بدن کمک می کنند اعتقاد بر این است که آسیب اکسیداتیو منجر به پیری و بسیاری از بیماریها، از جمله سرطان می شود. فلاونوئیدهای کورستین و کامپفرول در کلم پیچ در مقدار نسبتاً زیاد یافت می شود. و فعالیت های مهمی در بدن دارند این مواد در لوله های آزمایش و مطالعات حیوانی مورد مطالعه قرار گرفته اند. آنها دارای اثر کاهش فشار خون، قلب قدرتمند، ضد التهاب، ضد ویروسی، ضد افسردگی و ضد سرطان می باشند.

کلم پیچ یک منبع عالی از ویتامین C است

ویتامین C یک ماده مغذی مهم است. این یک آنتی اکسیدان محلول در آب است که در خدمت بسیاری از عملکردهای حیاتی در سلول های بدن است. به عنوان مثال، برای سنتز کلاژن، پروتئین ساختاری فراوان در بدن لازم است.

کلم پیچ دارای ویتامین C بیشتر از دیگر سبزیجات و حاوی حدود 4.5 برابر اسفناج ویتامین C دارد .

توجه: کلم پیچ دارای ویتامین C، یک آنتی اکسیدان است که نقش های بسیار مهمی در بدن دارد. یک فنجان واحد از کلم پیچ خام در واقع شامل ویتامین C بیش از یک پرتقال است.

کلم پیچ می تواند به کاهش کلسترول کمک کند که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد

کلسترول دارای بسیاری از عملکردهای مهم در بدن دارد. کلسترول برای تولید اسیدهای صفراوی مورد استفاده قرار گرفته، که به هضم چربی کمک می کند. کبد کلسترول را به اسیدهای صفراوی برگشت می دهد و هر زمان که یک وعده غذایی چرب بخورید داخل سیستم گوارشی آزاد می شود. موادی که اسیدهای صفراوی تجزیه شده نامیده می شوند می تواند به اسیدهای صفراوی در دستگاه گوارش متصل شده و از بازجذب آنها جلوگیری شود. این مسئله موجب کاهش مقدار کل کلسترول در بدن می شود. کلم پیچ در واقع شامل اسیدهای صفراوی تجزیه شده است که می تواند سطح کلسترول را پایین بیاورد و این منجر به کاهش خطر بیماری های قلبی در طول زمان می شود. یک مطالعه نشان داد که مصرف روزانه آب کلم پیچ برای مدت 12 هفته سبب 27٪ افزایش HDL خوب و 10 درصد سطح LDL کلسترول بد را کاهش داد در حالی که همچنین وضعیت آنتی اکسیدانی بهبود می یابد. با توجه به یک مطالعه، بخار کلم پیچ به طور چشمگیری اثر اتصال به اسیدهای صفراوی را افزایش می دهد.
توجه: کلم پیچ حاوی موادی است که به اسیدهای صفراوی و کلسترول در بدن متصل می شوند. کلم پیچ بخارپز به خصوص موثرتر است.

کلم پیچ یکی از بهترین منابع ویتامین K در جهان است

ویتامین K از مواد مغذی می باشد که برای لخته شدن خون کاملاً مهم است و این عمل را با پروتئین خاص فعال کننده انجام می دهد و به آنها توانایی اتصال به کلسیم می دهد. به خوبی شناخته شده که داروی ضد انعقاد وارفارین در واقع با ممانعت از عملکرد این ویتامین کار می کند. کلم پیچ یکی از بهترین منابع ویتامین K در جهان است یک فنجان کلم پیچ خام تقریباً حاوی 7 برابر میزان توصیه روزانه (RDA) است. فرم ویتامین K در کلم پیچ K1است که از ویتامین K2 که در غذاهای سویای تخمیر شده و محصولات حیوانی خاصی یافت می شود متفاوت است این فرم به جلوگیری از بیماری های قلبی و پوکی استخوان کمک می کند.

توجه: ویتامین K از مواد مغذی مهم است که در لخته شدن خون نقش دارند. یک فنجان واحد از کلم پیچ حاوی 7 برابر میزان توصیه ویتامین K دارد.

مواد ضد سرطان متعدد در کلم پیچ وجود دارد

سرطان یک بیماری وحشتناک است و مشخص شده در اثر رشد کنترل نشده سلول است.

کلم پیچ در واقع دارای ترکیباتی است که اثر حفاظتی در برابر سرطان دارد. این شامل ماده ی سولفورافن است که نشان داده شده است برای کمک به مبارزه با تشکیل سرطان در سطح مولکولی موثر است همچنین شامل ایندول 3 کاربینول، ماده دیگری که به جلوگیری از سرطان کمک می کند.

مطالعات نشان داده اند که کلم ها ( از جمله کلم پیچ ) ممکن است به طور قابل توجهی خطر ابتلا به چندین سرطان را کاهش دهد.

توجه: کلم پیچ حاوی موادی است که نشان داده شده است در لوله های آزمایش و مطالعات حیوانی برای کمک به مبارزه با سرطان نقش دارد اما شواهد انسان مخلوط می باشد.

کلم پیچ بتاکاروتن بسیار بالایی دارد

اغلب ادعا می شود که کلم پیچ سرشار از ویتامین A است اما این نادرست است.

اما در واقع دارای بتا کاروتن بالا است یک آنتی اکسیدان که در بدن می تواند به ویتامین A تبدیل شود.

توجه: کلم پیچ در بتا کاروتن بسیار بالا است یک آنتی اکسیدان که می تواند در بدن به ویتامین A تبدیل می شود.

کلم پیچ منبع خوبی از مواد معدنی است که اکثر مردم به اندازه کافی دریافت نمی کنند.

کلم پیچ مواد معدنی بالا دارد که برخی از مردم دچار کمبود آن ها هستند

یک منبع گیاهی خوب برای کلسیم است مواد مغذی است که برای سلامت استخوان بسیار مهم است و در تمام عملکردهای سلولی دخالت دارد.

این یک منبع مناسب و معقول از منیزیم، مواد معدنی فوق العاده مهم است که اکثر مردم به اندازه کافی دریافت نمی کنند. خوردن مقدار زیادی از منیزیم ممکن است بدن را در برابر دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی محافظت کند.

کلم پیچ نیز شامل مقدار کمی از پتاسیم، یک ماده معدنی است که به حفظ شیب الکتریکی در سلول های بدن کمک می کند مصرف پتاسیم کافی به کاهش فشار خون و با کاهش خطر بیماری های قلبی مرتبط است.

یکی از مزیت های که کلم پیچ بیش از سبزیجات مانند اسفناج دارد اگزالات ها پایین است این مواد در برخی از گیاهان موجود است که می تواند از جذب مواد معدنی جلوگیری کند.

توجه: بسیاری از مواد معدنی مهم در کلم پیچ یافت می شود که به طور کلی برخی از آنها در رژیم غذایی مدرن وجود ندارد. این شامل کلسیم، پتاسیم و منیزیم است.

کلم پیچ لوتئین و گزانتین بالا دارد مواد مغذی قدرتمند که از چشم محافظت می کند

در پیری بینایی بدتر می شود. خوشبختانه، چندین مواد مغذی در رژیم غذایی وجود دارد که می تواند به جلوگیری از چنین اتفاقی کمک کند. دارای دو ماده اصلی لوتئین و گزانتین است آنتی اکسیدان کاروتنوئیدی که با مقادیر زیاد در کلم پیچ و برخی غذاهای دیگر یافت می شود.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که افراد با خوردن لوتئین و گزانتین کافی در معرض خطر بسیار پایین تر دو اختلال چشم ( دژنراسیون ماکولا و آب مروارید ) هستند.

توجه: کلم پیچ لوتئین و گزانتین بالا دارد مواد مغذی که به شدت خطر دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهد.

کلم پیچ به شما در از دست دادن وزن کمک می کند

کلم پیچ کالری بسیار پایین دارد اما حجم زیاد دارد که به شما احساس سیری می دهد.

از آنجا که کم کالری و دارای محتوای آب بالا است کلم پیچ دارای چگالی انرژی پایین است.

در مطالعات متعدد نشان داده شده است خوردن مقدار زیادی از غذاهای با چگالی انرژی پایین برای کمک به کاهش وزن موثر است.

با وجود مقدار کم کالری، حاوی مقادیر کمی از پروتئین و فیبر است. این دو از مهم ترین مواد مغذی هستند که به از دست دادن وزن کمک می کند.

خط پایان: کلم پیچ دارای کالری بسیار پایین است اما دارای مقداری پروتئین و فیبر است. که برای از دست دادن وزن از غذای مناسب می باشد.

منبع : foodregime.com

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا