خانه داری

آموزش تصویری درست کردن کوسن با پاپیون

kosan

 

در اینجا با استفاده از پارچه های رنگی یه بالش زیبا درست کردم . اگه مایل به انجام این آموزش هستین مراحل زیر رو دنبال کنین .

* وسیله های  مورد نیاز :

پارچه ی نرم به اندازه ی مورد نیازدستگاه سر دوز ( اختیاری )

چرخ خیاطی

پشم شیشه

سنجاق

قیچی

 

طریقه ی درست کردن بالش :

من در ابتدا پارچه ی مربع شکلی به ظلع 28 اینچ از روی پارچه ی مورد نظرم جدا کردم . شما می تونین به اندازه ی بالشی که مد نظر تونه ، به همون اندازه از روی پارچه تون برش کنین . اندازه ی نهایی بالش مورد نظر من ، بالش مربع شکلی به ظلع 17 اینچ است .

برای بالشی به اندازه ی 17 اینچ ، به اندازه ی 38 * 17 اینچ پارچه برای خود بالش و 38 * 11 اینچ برای بندک بالش و 6 * 6 اینچ پارچه برای پاپیون روی بالش نیاز دارین .

تو این مرحله ، ابتدا شروع می کنیم به دوختن بندک پاپیون بالش . تکه پارچه ای به ابعاد 38 * 11 اینچ که برای این کار جدا گذاشته بودیم رو از وسط طوری تا می کنیم که مسطتیلی به ابعاد 19 * 11 اینچ ایجاد بشه ، سپس دو طرف پارچه رو به وسیله ی سر دوز بدوزین و روی قسمت راست پارچه که تا کرده بودین ، اتو کنین .

در این مرحله ، باید قسمت وسط پاپیون رو آماده کنیم . پارچه ای به ابعاد 6 * 6 اینچ رو که از قبل از روی پارچه برش زده بودین ، مانند تصویر تا کنین و اطراف سه لبه ی اون رو بدوزین ، حالا قسمت های تا شده رو اتو کنین .

حالا پارچه ای که برای قسمت اصلی بالش جدا کرده بودین رو وردارین و دور تا دور اون رو با استفاده از سردوز لبه دوزی کنین ، اگه دستگاه سردوز ندارین ، شما می تونین لبه های اطراف پارچه رو دوبار تا کنین و سپس با دوخت معمولی بدوزین .

در این مرحله مانند تصویر ابتدا پاپیون بالش رو با استفاده از دو تکه پارچه ای که آماده کرده بودین ، به هم وصل کنین . و پاپیون رو آماده کنین . حالا پاپیون آماده شده رو مانند تصویر در وسط پارچه ی اصلی بالش قرار بدین و سنجاق کنین و با چرخ خیاطی در لبه اطراف بالش رو از سمت پشت پارچه بدوزین .

بعد از دوختن پارچه رو به رو برگردونین ، سپس توی بالش رو با پشم شیشه پر کنین . بالش شما به همین سادگی آماده شده ، این بالش با پاپیونی که روش قرار داره ، یه بالش زیبا به نظر می رسه.

در این جا مراحل کارمون به پایان رسید امید وارم که خوشتون امده باشه .

kardasti.net

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا