خانه داری

راهنمای استفاده از شوید در غذا

sheviddarghaza

طعم شوید خنکی و تازگی را القا کرده و می‌تواند غذاها را خوش طعم کند بی‌آنکه کالری اضافه ای به آنها بدهد. من شوید را مخصوصاً به همراه غذاهای دریایی سبک مثل ماهی آزاد ، قزل آلا یا گوش ماهی ، خیلی دوست دارم.

هزاران سال است که  شوید هم برای پخت و پز و هم برای خواص داروییش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت ، در قدیم شوید را بعد از غذا برای تسکین معده استفاده می‌کرده اند.

همچنین شوید به عنوان کنترل کننده باکتریهای بدن و خنثی کننده انواع مختلف سرطان ، شناخته شده است . این یکی دیگر از نمونه های فواید استفاده از گیاهان خوراکی برای سلامت بدن است. یکی از بهترین راه های تسلی دادن معده استفاده مقداری شوید خرد شده ، مخلوط با ماست خالص کم چرب می‌باشد.

من وقتی می‌خواهم در غذایم از شوید استفاده کنم ، سعی می‌کنم تا جایی که ممکن است از نوع تازه تر این سبزی استفاده کنم. بلافاصله قبل از مصرف آن را خرد کرده و در آخر پخت به غذا اضافه می‌کنم تا طعم دلپذیر آن را حفظ کنم .

بهترین حالت این است که از پختن شوید خودداری کرده و آن را به سس یا پاستای آماده ای که از روی حرارت برداشته شده است ، اضافه کنید .اضافه کردن آن به سس سرد هم می‌تواند جالب باشد .

یک دستور غذایی عالی برای استفاده از شوید ماهی آزاد بخار پز شده با سس شوید،مارچوبه و خردل.

منبع : tnews.ir

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا