آشپزی

طرز تهیه پتاژ کدو حلوایی

potazh
مواد لازم:
کدو حلوایی                        300 گرم، مکعبی خردشدهپیاز                                              یک عدد، متوسط

سیب‌زمینی                                   یک عدد، متوسط

هویج                                           یک عدد، متوسط

آب مرغ (استاک مرغ)                                   یک لیتر

پودر پاپریکا                                 یک قاشق مرباخوری

روغن زیتون                              سه قاشق غذاخوری

آب لیموی تازه                            یک قاشق غذاخوری

زردچوبه، نمک و فلفل                            به میزان لازم

خامه صبحانه و جعفری                              برای تزئین

روش تهیه:

1. پیاز، سیب‌زمینی و هویج را نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. پیاز را با روغن‌زیتون کمی تفت دهید تا نرم و سبک شود. کدو حلوایی، سیب‌زمینی و هویج را همراه پودر پاپریکا، زردچوبه، نمک و فلفل به پیاز اضافه کنید و سه دقیقه تفت دهید.

2. آب مرغ را به مواد بالا اضافه کرده و 45 دقیقه اجازه دهید سوپ بپزد و سبزیجات خوب نرم شوند. سوپ را با بلندر یا دستگاه غذاساز پوره کنید.

3. پتاژ (سوپ پوره شده) را دوباره داخل دیگ بریزید و پنج دقیقه دیگر حرارت دهید تا آب اضافی آن تبخیر شود و بعد آب لیمو را اضافه کنید. همان‌طور که در تصویر می‌بینید پتاژ در خود کدوحلوایی سرو شده است. برای این منظور، یک کدو حلوایی کوچک را از وسط به دو نیم تقسیم و پس از بخارپز کردن، پتاژ آماده شده را درون آن ریخته و با خامه و جعفری سرو کنید.

4. کدو حلوایی، یک میوه جالیزی خوشمزه و پرخاصیت سرشار از بتاکاروتن، ویتامین C، ویتامین E و آنتی‌اکسیدان است، یعنی با وجود موارد یاد شده از بروز سرماخوردگی، آنفلوآنزا، بیماری‌های قلبی، سرطان، آب مروارید، فشار خون بالا، سنگ کلیه و افسردگی جلوگیری می‌کند.

5. برای خرید کدو حلوایی، کدویی را انتخاب کنید که زدگی نداشته و پوست و گوشت سفتی داشته باشد. کدو را در جای خشک و خنک (خارج از یخچال) دور از آفتاب می‌توانید به مدت طولانی نگهداری کنید. زمانی که کدو را به اندازه مصرف برش زدید و مقداری از آن باقی ماند، بدون آنکه تخم کدو را از داخل آن خارج کنید سرش را با پلاستیک فریزر بپوشانید و داخل یخچال بگذارید. شما حتی می‌توانید علاوه بر اینکه کدو را کنار غذا و داخل سوپ استفاده می‌کنید، آن را بخار پز کرده و حداکثر تا یک ماه در فریزر نگهداری و مصرف کنید.

منبع : akairan.com

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا