دسر،شیرینی،مربا،نوشیدنی

طرز تهیه شیرینی لذیذ به شکل گل‌های رنگارنگ

gol

مواد لازم :

2 /1  1 پیمانه آرد

8 /1   ق‌چ وانیل

1 ق‌چ پودر کاکائو

رنگ‌های خوراکی مجاز

125 گرم کره

2 /1   پیمانه پودر قند

مقداری پودر نشاسته

طرز تهیه:

1.  کره، پودر قند و وانیل را در کاسه‌ای ریخته و با همزن برقی مخلوط کنید، آنقدر هم بزنید تا کرم‌رنگ و کشدار شود.آرد را الک کنید و کم‌کم به مواد داخل کاسه اضافه کرده ، خوب مخلوط کنید تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید.خمیر را به پنج قسمت مساوی تقسیم کنید. روی یک سطح صاف و تمیز مقداری پودر نشاسته بپاشید.

2. یک قسمت از خمیر را روی این سطح بگذارید و چند قطره رنگ مجاز خوراکی به آن اضافه کنید و خمیر را ورز دهید تا رنگ به همه جای خمیر برسد و این قسمت خمیر، رنگی شود. با این روش هر قسمت از خمیر را به یک رنگ درآورید. رنگ‌های سبز، نارنجی و صورتی برای سه قسمت از خمیر این شیرینی مناسب هستند.

3. پودر کاکائو را الک کنید و یک قسمت از خمیر را با آن به رنگ قهوه‌ای درآورید و یک قسمت از خمیر را به همان رنگ کرم باقی بگذارید.  هرکدام از این پنج خمیر رنگی را جداگانه در یک کیسه فریزر گذاشته، در کیسه را ببندید و خمیرها را در یخچال به مدت یک‌ساعت استراحت دهید.

4. بعد از یک ساعت خمیرها را از یخچال درآورید، از هر خمیر به اندازه یک نخود بردارید و به شکل‌ها و رنگ‌های مختلف در کنار هم بگذارید تا شیرینی‌های رنگارنگی مانند تصویر داشته باشید. می‌توانید چهاررنگ مختلف کنار هم بگذارید و با خمیر قهوه‌ای‌رنگ یک نوار کاکائویی درست کنید و دور این چهاررنگ بپیچید تا به شکل مربع درآیند.

5. سینی فر را آماده کنید و شیرینی‌ها را به دلخواه درست کرده و روی سینی بچینید.فر را با درجه حرارت 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. بعد از گرم شدن، سینی را در طبقه وسط فر به مدت 20ـ  15 دقیقه حرارت دهید تا روی شیرینی‌ها طلایی شود.بعد از پخت شیرینی‌ها، سینی را از فر بیرون آورده و مدتی صبر کنید تا آنها خنک شوند. بعد یکی یکی از سینی جدا کرده در ظرف مورد نظر بچینید.

منبع : .bartarinha.ir

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا