تلویزیون

همه چیز درباره برنامه خندوانه

برنامه‌ تلویزیونی خندوانه,رامبد جوان کارگردان خندوانه

خندوانه برنامه‌ای تلویزیونی به کارگردانی رامبد جوان است

 ده
مدت : ۷۰ دقیقه خندوانه
ژانر : کمدی، مصاحبه
نویسنده : سجاد افشاریان
کارگردان : محمدفواد صفاریان‌پور
خلاق کارگردان : رامبد جوان
مجری :  رامبد جوان
بازیگران : نیما شعبان نژاد جناب خان
موسیقی متن : حبیب بدیری
آهنگساز : سجاد افشاریان
کشور سازنده : ایران
زبان‌ها : فارسی
تهیه‌کننده : جواد فرحانی
تدوین‌کننده : مهدی قنبری
فیلمبرداری : فرهاد جابری یزدی
دوربین : بهرنگ دزفولی‌زا
پخش کننده: شبکه اصلی  شبکه نسیم
اولین نمایش در  :۲۱  خرداد ۱۳۹۳

کارگردان یرنامه خندوانه,خندوانه 94

 برنامه خندوانه برنامه‌ای برای جا انداختنِ بیشترِ خنده در ایران است

خندوانه برنامه‌ای تلویزیونی به کارگردانی رامبد جوان است که از ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ در شبکه نسیم شروع به فعالیت کرده است. موضوع برنامه هر شب متفاوت است اما مضمون اصلیِ آن خنده است، و در اصل برنامه‌ای برای جا انداختنِ بیشترِ خنده در ایران است. این برنامه از هنرمندانِ محبوب و معروفِ دیگری نیز بی‌بهره نمانده است. و هفته‌ای چند شب یک استند آپ کمدین به برنامه می‌آید، همچنین میهمانان دیگری نیز دارند و این افراد، افراد موفقِ جامعهٔ ایرانی هستند. این برنامه به برترین لبخند تندیس به‌یادماندنی برنامه را تقدیم خواهد کرد، در این برنامه میهمانان باید پنج ثانیه به دوربین خیره بمانند و لبخند بزنند.

هر شب در برنامه آهنگ برنامه را همگی با صدای بلند می‌خوانند. خواننده و آهنگساز این آهنگ حبیب بدیری است. این برنامه یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های ماه رمضان ۱۳۹۳ معرفی شد.

سری اول این برنامه در ۳ آبان ۱۳۹۳ با نقش آفرینی رامبد جوان در نقش جد بزرگ و حضور عوامل سریال خانه سبز پایان یافت و سری دوم آن از ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ با دکور جدید به روی آنتن رفت.

خندوانه هر شب ۱۰۰ تماشاچی از کسانی که با خندوانه تماس گرفته‌اند را به صورت رایگان در خود جای می‌دهد.

در سری اول برنامه نیما شعبان نژاد در نقش کاراکترهای مختلف همچون آقای کجوکی و .. به ایفای نقش پرداخت. در سری دوم عروسک جناب خان نیز اضافه شد.

 ایده اولیه
ایده اجرای برنامه خندوانه یک بار در سال ۸۳ توسط رامبد جوان به شبکه ۲ سیما داده شده بود ولی بخاطر تأمین نشدن بودجه و مسائل این چنینی ساخت آن به تعویق افتاد. از دو هزار مقاله‌ای که دربارهٔ خندیدن و خنده در جهان تألیف و نوشته شده بود تقریباً ۹۰۰ مورد استخراج و بن مایه علمی برنامه خندوانه شد و بارزترین بخش این مقالات توجه به اثرات حیرت انگیز خنده در انسانها بود.

 تصاویر یرنامه خندوانه,خندوانه 94

سری دوم برنامه خندوانه از ۲۹ فروردین ۱۳۹۴  به روی آنتن رفت

محتوای برنامه

این برنامه از تماشاگرانی تشکیل شده که با تست خنده و از میان صدها هزار متقاضی به برنامه وارد شدند و در طول برنامه لبخند به لب دارند و به آن‌ها هیئت داوران خندوانه گفته می‌شود. برنامه با مقدمهٔ رامبد جوان شروع می‌شود و پس از آن او و حضار تیتراژ شاد برنامه را می‌خوانند. بعد، مهمان برنامه را همراه با تشویق به داخل دعوت می‌کنند. ابتدا گفتگویی با دو نفر از دوستان و همکاران وی نشان داده می‌شود. گفتگو با مهمان شروع می‌شود که با شوخی و خنده همراه است. در پایان از مهمان برنامه خواسته می‌شود که پنج ثانیه به سمت دوربین لبخند بزند و هیئت داوران خندوانه در برنامهٔ پایانی هر هفته بهترین لبخند را گزینش می‌کنند. در طی برنامه نیما شعبان نژاد کارهای خنده‌دار انجام می‌دهد.

از بخش‌های دیگر برنامه می‌توان به استندآپ کمدی، مسابقه، میان برنامه (مصاحبه با مردم داخل تهران، استان‌های ایران، خارج از کشور، میان برنامه (انیمیشن) و … نام برد.

ساعت پخش
خندوانه هر شب ساعت ۲۲:۰۰ پخش می شد. اما با فرا رسیدن ماه رمضان ۱۳۹۴، به خاطر پخش پایتخت ۴ در همان ساعت، زمان برنامه به ۱۹:۳۰ تغییر پیداکرد. البته این برنامه در ساعت های ۲۴، ۷ صبح، ۱۱ صبح و ۱۶ بعد از ظهر بازپخش می شود.

 تصاویر خندوانه,عکس های برنامه خندوانه

رامبد جوان  طراح، کارگردان و مجری برنامه خندوانه

عوامل

* رامبد جوان (طراح، کارگردان و مجری)
*  جواد فرحانی (تهیه‌کننده)
*  فرهاد جابری یزدی(عکاس)
* سجاد افشاریان (نویسنده، میان برنامه)
* محمد بحرانی (صداپیشه جناب خان)
* بهرام عظیمی (ایده پرداز، ساخت تیتراژ و انیمیشن)
*  حبیب بدیری (موسیقی متن)
*  بزرگمهر حسین‌پور (ایده پرداز)
*  ابوالفضل صباغ (گزارشگر لندن)
*  بهروز بقایی (گزارشگر استان‌ها)
* نیما شعبان نژاد (بازیگر)
*  جناب خان (بازیگر)
*  دانیال (بازیگر)

رامبد جوان در برنامه خندوانه, برنامه خندوانه


کمدین‌ها
*  مهران غفوریان
*  سروش صحت
*  علی‌رضا خمسه
*   رضا شفیعی‌جم
*  امیرحسین رستمی
*  بیژن بنفشه‌خواه
*  علیرضا مسعودی
*  امیر کربلایی‌زاده
* محمدرضا علیمردانی
*  شقایق دهقان
*  سیدجواد رضویان
*  الیکا عبدالرزاقی
*   بهنوش بختیاری
*   نصرالله رادش
*   اکبر عبدی

 خندوانه,میهمانان برنامه خندوانه

 برنامه خندوانه یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های صدا و سیما در ماه رمضان سال ۹۳ شناخته شد

بازخوردها
نقدها
روزنامه وطن امروز عنوان سرگردوانه، خلأخنده یا هویت؟! چاپ کرد که در آن به شدت از محتوا و فرم برنامه انتقاد کرد. علت اصلی انتقاد حضور معصومه ابتکار در برنامه خندوانه بود.

 شهرام شکیبا (شاعر و نویسنده) در خصوص این برنامه بیان داشت: نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است که دارند ما را سوق می‌دهند به سمت خندیدن بی‌شعور و به ما آموزش می‌دهند، بیایید در تلویزیون و ما برای شما دلقک بازی در می‌آوریم و ۱۰ ثانیه همه شماها الکی بخندید. به ما یاد می‌دهند که خندیدن یک کار غریزی است و هیچ ربطی به تفکر ندارد در حالی که با خود این فرهنگ، اگر بر پایه غریزه‌ها قرار است ما برنامه بسازیم، می‌توان اشکال دیگری را نیز بسازیم و در خارج از کشور نیز این کار را می‌کنند کاملاً هم بر اساس غریزه است.

 روزنامه رسالت در یادداشتی نوشت: سبک خاص آقای رامبد جوان در تکرار این جمله که «ما خیلی با حالیم»، در نگاه مخاطب نوعی، سبُک و جلف به نظر می‌رسد؛ آن قدر جلف و سبک که حتی مکرراً جلف بودن برنامه از سوی کمدین‌های دعوت شده توسط خود برنامه نیز گوشزد شده است.

 تصاویر خندوانه, برنامه خندوانه

 «خندوانه» زمان و مسائل زمان را خوب می‌شناسد و متناسب با اهداف جمهوری اسلامی کار می‌کند

استقبال‌ها
این برنامه از روزهای ابتدایی پخش خود بیننده‌های زیادی داشت و با استقبال کم‌نظیری همراه شد. این برنامه یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های صدا و سیما در ماه رمضان سال ۹۳ شناخته شد. در جلسهٔ نقد و بررسی خندوانه که در ۱۰ شهریور ۹۳ برگزار شد نظرات مثبتی از سوی کارشناسان وجود داشت که در زیر آورده شده:

عزت‌الله ضرغامی برنامه خندوانه را یکی از پدیده‌های رسانه‌ای دانست که توانست گستره وسیعی از مخاطبان با طیف‌های مختلف را زیر یک چتر جمع کند. ضرغامی هوشمندی در طرح موضوعات مناسب، انتخاب میهمان و اجرای حرفه‌ای، مفرح و مودبانه رامبد جوان را از جمله دلایل موفقیت این برنامه دانست.

جلال مقامی: برنامه «خندوانه» رامبد جوان خیلی جذاب است.

 علی درستکار: رامبد جوان پیامبر شادی است.

 محمدرضا زائری: می‌خواهم پیامی را به شما بدهم که وقتی تیمی برنده می‌شود، بزرگان نظام به بازیکنان آن پیام را می‌دهند: «از اینکه دل مردم ایران را شاد کردید متشکرم». کاری که باعث شود، دل مردم در این شرایط اقتصادی و فرهنگی شاد شود، ارزشمند است. تصور غلط وجود دارد و آن اینکه دین فضای گریه است در حالی که خدا آفرین می‌گوید کسی را عامل شادی مردم است و قاعده این است که خنده ارزش دارد.

محمدرضا شهیدی‌فرد: می‌توانم استدلال کنم که هیچ رقیبی برای این برنامه وجود ندارد. برنامه خندوانه بزرگ‌ترین و موفق‌ترین برنامه در ماه‌ها یا سال‌های اخیر است. به نظرم در تاریخ ایران پیدا نمی‌کنید که یک برنامه در ماه اول پربیننده شود؛ آن هم در شبکه‌ای که تازه تأسیس شده است. مقامات و افراد قبول کردند در برنامه «خندوانه» از ته دل بخندند و این عجیب است. بخشی از موضوع این برنامه سبک زندگی است که موضوع اساسی کشور ماست. «خندوانه» زمان و مسائل زمان را خوب می‌شناسد و متناسب با اهداف جمهوری اسلامی کار می‌کند. ما یک کلمه نابجا در این برنامه نمی‌شنویم در حالی که در برنامه‌های کمدی، زبان فارسی زیر سؤال می‌رود و از اصطلاحات نادرست استفاده می‌شود.

 رامبد جوان: ما هر چه بلدیم را داریم خرج می‌کنیم و در طول مسیر هم صاحب تجربه می‌شویم. اکنون با تمام قوا کار می‌کنیم و می‌دانیم مسیر آینده باید تغییر کند.

تصاویر برنامه خندوانه,عکس رامبد جوان در برنامه خندوانه

 برنامه خندوانه از روزهای ابتدایی پخش خود بیننده‌های زیادی داشت

گردآوری:بخش سرگرمی بیتوته

 منابع:wikipedia.org- chehnews.ir

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا