خیاطی

آموزش تصویری دوخت زیر لیوانی بسیار زیبا

در این خودآموز یاد می گیرید با پارچه، مناسب با دکور و رنگ وسایل آشپزخانه تان، زیر لیوانی پارچه ای درست کنید.دوخت زیر لیوانی،درست کردن زیر لیوانی،زیرلیوانی پارچه ایSewing Coasters, making Coasters, Coasters fabric

وسایل لازم

        پارچه با طرح دلخواه

لایی حریر

یراق (نوار پارچه ای) در طرح دلخواه

رنگ سیاه و سفید

نخ

سوزن

چرخ خیاطی

مراحل ساخت

1. برای درست کردن شش عدد زیر لیوانی، شما به 12  پارچه دایره ای و 12 لایی حریر برای هر کدام از پارچه ها نیاز دارید. بعد از بریدن پارچه و لایی حریر به شکل و اندازه مورد نظر، هر کدام از لایی حریرها را زیر پارچه بگذارید و آنرا اتو کنید تا به پارچه بچسبد.

دوخت زیر لیوانی،درست کردن زیر لیوانی،زیرلیوانی پارچه ای

2. با مداد یک دایره کوچکتر روی پارچه ای که در مرحله قبل بریدید، بکشید.دوخت زیر لیوانی،درست کردن زیر لیوانی،زیرلیوانی پارچه ای3. یراق یا نوار پارچه ای را روی دایره کوچکتر بدوزید.دوخت زیر لیوانی،درست کردن زیر لیوانی،زیرلیوانی پارچه ای4. پارچه دایره ای دیگری را روی پارچه و یراقی که دوخته اید بگذارید و با سوزن آن ها روی هم ثابت کنید. دقت کنید که روی پارچه ها به سوی هم باشد و از طرفی که لایی حریر دارند دیده شوند. با چرخ روی دوخت قبلی(جایی که یراق را دوخته اید) را بدوزید.

دوخت زیر لیوانی،درست کردن زیر لیوانی،زیرلیوانی پارچه ای5. قبل از اینکه زیر لیوانی را به روی اصلی پارچه برگردانید، با قیچی برش های کوچکی روی لبه های پارچه بزنید. با قیچی تیز دور تا دور پارچه ها را ببرید، دقت کنید که نوار را نبرید.
دوخت زیر لیوانی،درست کردن زیر لیوانی،زیرلیوانی پارچه ای6. پارچه را به روی اصلی برگردانید و آنرا اتو کنید.

دوخت زیر لیوانی،درست کردن زیر لیوانی،زیرلیوانی پارچه ای7. برای کشیدن طرح روی زیر لیوانی، ته قلمو راداخل رنگ مشکی کنید. مطابق عکس چند نقطه روی زیر لیوانی بگذارید.

دوخت زیر لیوانی،درست کردن زیر لیوانی،زیرلیوانی پارچه ای8. با نوک قلمو بقیه طرحتان را تکمیل کنید.

دوخت زیر لیوانی،درست کردن زیر لیوانی،زیرلیوانی پارچه ایدوخت زیر لیوانی،درست کردن زیر لیوانی،زیرلیوانی پارچه ای

منبع: berdook.com

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا