خانه داری

نحوه شست و شوی پارچه های قدیمی


شستن پارچه های قدیمی,شست و شوی رومیزی های گران قیمت,How old wash cloth

آموزش قدم به قدم رومیزی های گران قیمت

شست و شو و تمیز کردن پارچه ها و رومیزی های گران قیمت و قدیمی ترفندهایی دارد تا از ارزش آن کم نشود . نباید این پارچه ها در ماشین لباسشویی شسته شود و نیازی هم نیست برای تمیز کردن آنها هزینه زیادی را پرداخت کنید بلکه خودتان می توانید با رعایت نکاتی پارچه های با ارزش را بشویید. برای تمیز کردن و شست و شوی پارچه های گران قیمت به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • پارچه و رومیزی گران قیمت را به شکل مثلث یا مربع تا کنید و تا جای ممکن کوچک کنید تا وقتی پارچه را خیس کردید، بتوانید به راحتی با دستان تان بردارید. با نخی هم رنگ و هم جنس با پارچه، لایه های پارچه را با دقت به هم کوک بزنید و حواستان باشد که نخ انتخاب شده رنگ پس ندهد.
  • اگر پارچه مورد نظرتان ضخیم است، از شب قبل در محلول پودر صابون و آب گرم خیس کنید. البته باید صابون به خوبی در آب حل شده باشد . روز بعد محلول را خالی کنید و پارچه تا خورده را ته ظرف فشار دهید.
  • دوباره ظرف را پر از آب ولرم یا سرد کنید و پارچه را به آرامی آبکشی کنید. باید حواستان باشد که پارچه صاف بماند. این کار را تاجایی تکرار کنید تا تمام مواد صابونی از پارچه خارج شود.
  • وقتی مطمئن شدید تمام صابون از پارچه خارج شده است، با دست تا جای ممکن آب اضافی پارچه را بگیرید. نباید پارچه را بچلانید و در حالت صاف آب آن را بگیرید.
  • اکنون به آرامی تمام کوک ها را بشکافید و پارچه را صاف روی حوله ای پهن کنید تا خشک شود. نباید پارچه را در معرض نور خورشید قرار دهید.
  • پرده های توری که در مقابل نور خورشید مقاومت خود را از دست داده و نازک شده اند را به همین شیوه بشویید. البته قبل از آخرین مرحله آبکشی، در آب چند قاشق نمک بریزید تا پرده صاف بماند و کمتر چروک شود.
  • برای اتو کشی پارچه های قدیمی و گران قیمت، در زمان خیس بودن اتو بکشید. پارچه باید کمی آب دار باشد و نیازی نیست خیلی خیس خیس باشد؛ باید کمی مرطوب و آبدار باشد.
امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا