خانه داری

ترکیبات موثر برای پاک کردن لکه عرق از روی پیراهن !

از بین بردن لکه عرق با جوش شیرین

ترکیبات موثر برای پاک کردن لکه عرق از روی پیراهن !

از بین بردن لکه عرق

از بین بردن لکه عرق با جوش شیرین

عرق بدن به صورت لکه های زرد روی لباس های رنگی و مشکی به جا می ماند و یکی از سرسخت ترین لکه ها در حین شست و شوی لباس می باشند. در ادامه به شما می گوییم که چگونه با چند ترکیب ساده خانگی لکه های عرق را از بین ببرید.

بوی عرق انسان برای هر کسی ناخوشایند و آزار دهنده است. هرچند عرق کردن برای سلامتی مفید است اما بوی آن باعث آزار اطرافیان می شود. عرق علاوه بر بد بو و چسبناک بودن، لکه های سفید و زردرنگی روی لباس به جا می گذارد. برای حفظ بهداشت باید به تمیز بودن و شست و شوی منظم لباس ها دقت ویژه ای داشت اما گاهی با وجود شست و شوی مرتب لباس ها باز هم بوی نامطبوع عرق باقی می ماند.

  • یکی از بهترین روش ها پهن کردن لباس ها در مقابل نور خورشید و در هوای آزاد است.
  • پیش از شست و شوی لباس ها دو پیمانه جوش شیرین به مواد شوینده اضافه کنید. با این روش هر نوع بویی از روی لباس از بین می رود.
  • روش دیگر این است که یک قاشق غذاخوری پودر تارتار، 3 عدد آسپرین له شده و یک پیمانه آب ولرم را ترکیب کرده و با برس روی قسمت های زیر بغل بمالید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بماند و بعد از آن با آب ولرم شست و شو دهید. این روش شاید خیلی عجیب به نظر برسد اما تاثیر خوبی دارد.
  • برای از بین بردن بوی عرق از روی لباس باید آن را در محلولی از آب و یک پیمانه سرکه سفید به مدت یک شب خیس کنید.
  • یک قاشق غذاخوری اسید بوریک و کمی آب را مخلوط کرده تا به صورت خمیری در آید. این خمیر را با برس روی لکه عرق بمالید و بعد بشویید.
  • لباس را در محلول 2 پیمانه سرکه سفید و یک پیمانه آب به مدت چند ساعت خیس کنید و بعد از آن در ماشین لباسشویی بشویید.
  • روی لکه عرق آب لیمو بریزید و آن قسمت را به هم مالیده و بعد از نیم ساعت بشویید. حتی می توانید بعد از ریختن آب لیمو روی لکه زیر نور آفتاب پهن کنید.
  • برای از بین بردن لکه عرق از روی لباس های سفید باید مقدار مساوی پراکسید هیدروژن و آب روی لکه بریزید و بعد از نیم ساعت شسته و در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.
  • به جای این که برای پاک کردن لکه عرق زمان زیادی صرف کنید، از همان ابتدا جلوی آن را بگیرید. برای این منظور بهتر است لایه نازکی از دئودورانت زیر بغل تان بمالید زیرا لایه ضخیم از ضد عرق باعث ایجاد لکه در لباس می شود. لایه ی نازک ضدعرق از تراکم اسید و نمک های آلومینیومی روی لباس جلوگیری می کند. علاوه بر آن زیر بغل پیراهن تان را با آب سرد بشویید؛ آب سرد خنثی کننده ی خوبی است که با اسیدها مقابله کرده و جلوی ایجاد لکه عرق را می گیرد.
امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا