خانه داری

کاربردهای جالب یخ در خانه داری

چربی اضافه غذا را با یخ بگیرید

کاربردهای جالب یخ در خانه داری

کاربردهای یخ در خانه داری

چربی اضافه غذا را با یخ بگیرید

  یخ تنها برای خنک کردن نوشیدنی تان کاربرد ندارد بلکه از آن می توانید در کاربردهای خانه داری هم استفاده کنید. در ادامه به چندین کاربرد جالب یخ اشاره خواهیم کرد …

چروک لباس را با یخ باز کنید

اگر لباس تان بیش از اندازه چروک است و برای شست و شوی دوباره آن وقت ندارید، پیش از اطوکشی یک تکه یخ درون پارچه ای نرم بگذارید و روی لباس تان بکشید.

جای میز و صندلی را از روی فرش برطرف کنید

اگر پایه های سنگین میز و مبلمان روی فرش جا انداخته است، نگران نباشید؛ با استفاده از یخ این مشکل حل خواهد شد. باید یک تکه یخ روی قسمت مورد نظر بگذارید تا آب شود. بعد از آن با کشیدن مسواک پرزهای فرش به جای خود بر می گردد.

گرفتگی سینک ظرفشویی با یخ رفع می شود

اگر به خاطر جمع شدن چربی در سینک، آب به خوبی رد نمی شود از قطعات یخ استفاده کنید. باید چند قطعه یخ در سینک بیاندازید تا چربی ها به آن بچسبد و گرفتگی راه آب باز شود.

سس سالاد را با یخ درست کنید

اگر می خواهید سس سالادتان روان و یک دست باشد، تمام محتویات سس را در ظرفی دردار بریزید و یک قطعه یخ به آن اضافه کنید. درب ظرف را ببندید و خوب تکان دهید تا سس یکدستی همانند سس های بیرون داشته باشید.

با یخ از بریدگی سس جلوگیری کنید

اگر هنگام درست کردن سس و اضافه کردن محتویات آن، سس حالات بریده بریده دارد. یک تکه یخ در ظرف سس بریزید و هم بزنید تا سس روان و یک دست شود.

آدامس را با یخ از روی لباس جدا کنید

وقتی آدامس روی لباس تان می  چسبد، با خونسردی یک قطعه یخ روی آن بکشید و با استفاده از یک قاشق آدامس را از روی لباس تان بردارید.

برنج را با یخ گرم کنید

اگر برنج تان در هنگام گرم کردن در مایکروفر خشک می شود، یک تکه یخ روی آن بگذارید تا با آب شدن یخ رطوبت مورد نیاز برای گرم کردن برنج فراهم شود.

ذرات فرو رفته در دست کودک را با یخ بیرون بیاورید

برای این که ذرات فرو رفته در دست کودک را بدون درد و زودتر بیرون آورید، جای مورد نظر را با یخ ماساژ دهید و با سوزن استریل بیرون بیاورید. به این صورت بدون داد و فریاد کارتان را انجام می دهید.

یخ مزه دارو را از بین می برد

بچه ها تمایلی به خوردن دارو ندارند. قبل از خوردن دارو یک قطعه یخ به او بدهید تا حس چشایی او بی حس شده و بتوانید بدون دردسر دارو را به خورد کودک تان دهید.

با یخ از چسبندگی بتونه جلوگیری کنید

بتونه به خاطر چسبندگی زیاد به انگشتان شما می چسبد و وقتی بی تجربه باشید، نتیجه کار برایتان آزار دهنده است. روی خط بتونه یخ بکشید تا مشکل چسبندگی آن را حل کنید. یخ باعث یکنواخت شدن بتونه می شود و به دست هم نمی چسبد.

روغن اضافه غذا را با یخ بگیرید

اگر خورشت شما بیش از اندازه چرب است، درون ملاقه فلزی مقداری یخ بریزید و درون خورشت فرو کنید. با این کار چربی غذا دور ملاقه جمع می شود و با روشی سریع و آسان چربی خورشت را بیرون می کشید.

با یخ از تاول زدن جلوگیری کنید

روی قسمت های سوخته بدن تان یخ بگذارید تا جلوی تاول زدن را بگیرید. البته باید توجه داشته باشید که گذاشتن یخ روی بافت هایی که دچار سوختگی شدید شده اند باعث آسیب بیشتر به بافت خواهد شد.

گل های آویزی را با یخ آبیاری کنید

اگر برای آبیاری گل های آویز باید صندلی داشته باشید، با استفاده از قطعات یخ این کار را برای خود راحت تر کنید. چند قطعه یخ در گلدان بیندازید تا با آب شدن یخ، آب مورد نیاز گل را بدون ریزش ناگهانی از ته گلدان فراهم کنید.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا