حیوانات

اطلاعاتی جالب پیرامون زندگی کوآلاها !

کوآلاها روزی 18 ساعت می خوابند

اطلاعاتی جالب پیرامون زندگی کوآلاها !

زندگی کوآلاها,کوآلاها روزی 18 ساعت می خوابند,Interesting information about the life of koala!

کوآلاها روزی 18 ساعت می خوابند

در زبان بومی کوآلا به معنای هیچ آبی وجود ندارد می باشد. این در حالی است که کوآلاها خیلی کم آب می نوشند و آب مورد نیاز بدن شان را از خوردن برگ درختان به دست می آورند. کوآلاها خواب آلود ترین موجودات روی زمین هستند، به طوری که شب ها کارهای خود را انجام می دهد و در طول روز نزدیک به 18 ساعت در میان شاخ و برگ های دنج درختان و شاخه های پنهان می خوابند. کوآلاها کیسه دارانی هستند که حدود 20 سال عمر می کنند و دارای طول 60 تا 85 سانتی متر و 9 کیلوگرم وزن می باشند.

کوآلا,زندگی کوآلاها,کوآلاها روزی 18 ساعت می خوابند,Interesting information about the life of koala!

کوآلای تازه متولد شده به اندازه یک دانه باقالی است، کور و بدون مو است. نوزاد کوآلا شش ماه نخست زندگی اش را در کیسه ی مادرش سپری می کند و در ماه هفتم و هشتم برای چند ساعت از کیسه مادر بیرون می آید و دوباره شب به کیسه اش بر می گردد. کوآلای مادر با فرزندانش رابطه گرم و صمیمانه ای دارد. او با شعف و مهربانی زیاد نوزاداش را همیشه در کیسه اش حمل می کند تا وقتی که نوزاد به اندازه ی لازم بزرگ و مستقل شود.

کوآلا,زندگی کوآلاها,کوآلاها روزی 18 ساعت می خوابند,Interesting information about the life of koala!

کوآلاها در مناطق شرقی استرالیا روی نوع خاصی از درخت اکالیپتوس به نام درخت صمغ زندگی می کنند. این موجودات مانند خیلی از حیوانات دیگر مهاجرت نمی کنند. کوآلاها مغز خیلی کوچکی دارند و با خوردن برگ هایی که هیچ ماده مغذی ندارد، زنده می مانند؛ به طوری که روزی یک کیلوگرم برگ می خورند. آنها سیستم گوارشی منحصر به فردی دارند، میکرو ارگانیسم های موجود در روده این جانوران سم موجود در برگ درختان را از بین می برد.

جالب است بدانید کوآلاها شناگرهای قابلی هستند و خیلی راحت می توانند از میان رودخانه بگذرند. حتی در زمان وقوع سیل جان خود و فرزندانشان را نجات می دهند و به راحتی از خطر می گریزند.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا