خانه داری

چگونه خراش های روی اجاق گاز را از بین ببریم ؟

از بین بردن خراش های اجاق گاز,چگونه خراش های روی اجاق گاز را از بین ببریم ؟

بیشتر خانم های خانه دار با مشکل خراش افتادن روی وسایل و لوازم آشپزخانه رو به رو هستند. با استفاده از جوش شیرین و آب یا ماده های مخصوص پولیش آهن می توانید خیلی از خط و خراش های سطحی روی اجاق گاز را از بین ببرید.

از مخلوط جوش شیرین و آب  استفاده کنید

قبل از این کار باید دمای گاز را پایین بیاورید و برای تمیز کردن و از بین بردن خراش های روی اجاق گاز اقدام کنید. با این کار دمای گاز در حین کار به دست هایتان آسیب نمی زند. جوش شیرین و آب را مخلوط کنید تا خمیری شود. با قاشق این مخلوط را هم بزنید تا مطمئن شوید هیچ گلوله جوش شیرینی وجود ندارد، زیرا این توده ها می تواند باعث ایجاد خراش های بیشتر شود. با یک پارچه نرم مخلوط جوش شیرین و آب را روی سطح گاز بمالید، روی اجاق گاز حرکت دورانی انجام دهید تا این ماده بهتر سطح گاز را بپوشاند. با پارچه ای نرم تر اضافه جوش شیرین را از روی گاز پاک کنید و آن را خوب خشک کنید.

با پولیش آهن خط و خش های گاز را از بین ببرید

ابتدا باید ماده پولیش مناسب با اجاق گازتان را انتخاب کنید . برای انتخاب بهتر باید با افراد متخصص مشورت کنید تا بهترین ماده پولیش را برای اجاق گازتان انتخاب کنید. با یک پارچه نرم و تمیز تمام خط و خراش های روی سطح اجاق گاز را از بین ببرید. برای این کار باید پارچه را به ماده پولیش آغشته کنید و با حرکت دورانی روی قسمت های خراش افتاده بکشید. بعد از این که تمام قسمت های دارای خراش را با ماده پولیش پوشاندید، از پارچه ی دیگری استفاده کنید و مابقی ماده پولیش را از روی گاز بردارید. چند دقیقه صبر کنید و بعد از آن ماده پولیش را به طور کامل از روی گاز تمیز کنید و به این صورت سطح  گازتان را صاف و بدون خط و خراش ببینید.

نکاتی موثر برای جلوگیری از خراش افتادن روی سطح اجاق گاز

  • ظروفی که برای آشپزی استفاده می کنید را از روی گاز بلند کنید تا با کشیدن آنها روی سطح گاز خراش نیفتد.
  • قبل از استفاده کف ظروف پخت و پز را تمیز کنید.
  • وقتی نمی خواهید از گاز استفاده کنید ، هیچ وسیله ای را روی آن قرار ندهید تا روی سطح گاز هیچ خطی نیفتد.
  • از ظروف پخت و پز با سطح زیرین تخت استفاده کنید.
امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا