آشپزی

قیمه بوشهری و شکر پلوی متفاوت!

قیمه بوشهری و شکر پلو,قیمه بوشهری و شکر پلوی متفاوت!
طرز تهیه:

1-پیاز را سرخ می‌کنیم زردچوبه را به آن اضافه می‌کنیم گوشت را به پیاز اضافه می‌کنیم. (گوشت را می شود همراه با لپه جوش داد) لپه را جدا می‌گذاریم بپزد. وقتی گوشت و پیاز را تفت دادیم یک مقدار به اندازه نیم لیوان آب به آن اضافه می‌کنیم و سیب زمینی را هم اضافه می‌کنیم.

2- وقتی همه مواد پختند با گوشتکوب آن را می کوبیم وقتی همه مواد را کوبیدید دوباره همه را بگذارید روی اجاق رب گوجه و یک لیوان آب و زیره کوبیده شده را به قیمه اضافه می‌کنید. در آخر هم کمی لیمو عمانی می‌ریزید.

شکر پلو  یکی از پلوهای خوش آب و رنگ است که معمولاً در مجالس به همراه انواع خورش سرو می شود.قیمه بوشهری و شکر پلومواد لازم :

  • برنج      ۲ پیمانه
  •  شکر      ۱ پیمانه
  •  گلاب     ۱ فنجان
  •  زعفران     مقداری

طرز تهیه:

1-برنج را جوش می دهیم ولی کم. بعد برنج را آبکش می‌کنیم. برنج را که آبکش کردیم. گلاب روا جوش می دهیم و با زعفران مخلوط می‌کنیم و آن را دم می دهیم.

2- وقتی زعفران و گلاب آماده شد با شکر آن را مخلوط می کنیم و آن را می ریزیم داخل برنج و خوب با هم مخلوط می‌کنیم و می‌گذاریم دم بکشد.
قیمه مزه اش ترش و شوره و شکر پلو هم تا حدی شیرین. ترکیب طعم آن خاص است و به نظر من خیلی خوشمزه. عطر خیلی خوبی هم دارد. با قیمه هم زیره سیاه بخورید که نفخ آن را بگیرد.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا