خانه داری

نحوه شست و شو و اتوکشیدن لباس های مشکی

توصیه هایی برای شستن لباس های تیره و مشکی

شستن لباس های مشکی

توصیه هایی برای شستن لباس های تیره و مشکی

چادر و لباس های مشکی معمولا خیلی زود بور و کمرنگ می شود و کمتر کسی است که با این مشکل رو به رو نشود . اما در این مطلب قصد داریم توصیه هایی برای بور نشدن لباس های مشکی بیان کنیم …

در زمان شست و شوی لباس های مشکی و تیره اولین نکته این است که لباس رنگ خود را از دست ندهد. برای دوام رنگ لباس های مشکی و بور نشدن آنها راه های زیادی وجود دارد. بهترین توصیه این است که لباس های مشکی و تیره و لباس های جین را با ماشین لباسشویی نشویید و با دست بشویید. لباس های تیره را در وان بزرگی که دارای 1 فنجان سرکه سفید، مایع شست و شوی لباس، مایع ظرفشویی و آب سرد است بیندازید و بعد از نیم ساعت خیس خوردن لباس ها را به آرامی بشویید و با آب سرد آب کشی کنید. سرکه سفید باعث می شود که رنگ لباس از بین نرود و همواره براق و مشکی بماند.

راه دیگر برای دوام رنگ لباس های تیره و مشکی این است که آن ها را در ظرفی که حاوی مقداری نمک است قرار دهید و بعد از پنج دقیقه بشویید . این کار را با سرکه سفید هم می توانید انجام دهید و در زمان های گذشته از آب اسفناج پخته برای این منظور استفاده می کردند .

امروزه مایع لباسشویی برای لباس های مشکی به بازار آمده است که اگر این مایع در دسترس نبود از روش های دیگر استفاده کنید . باید دقت داشته باشید که لباس های مشکی و تیره را حتما با آب سرد بشویید زیرا آب سرد رنگ لباس را حفظ می کند . به جای استفاده از پودر و صابون های شوینده از شامپو استفاده کنید تا با بور شدن لباس های تیره رو به رو نشوید و لکه های سفید روی آن نماند .

لباس های مشکی به دلیل بالا بردن میزان تعریق بدن باید بیشتر از سایر لباس ها شسته شود و لازم است جنسی را انتخاب کنیم که بعد از شستشو به راحتی اتو کشیده شود . لباس ها و به خصوص چادر مشکی پرز زیادی به خود می گیرد و ناراحت کننده است . برای جلوگیری از این وضعیت باید از نرم کننده استفاده کنید تا این وضعیت ایجاد نشود .

نباید لباس های مشکی را به منظور خشک کردن جلوی نور مستقیم آفتاب قرار دهید و باید این لباس ها را در هوای آزاد خشک کنید زیرا آفتاب باعث بور شدن این لباس ها می شود .

لباس های مشکی در حین اتو کشیدن احتمال برق افتادن روی انها وجود دارد . پس باید در زمان اتو کشیدن لباس های مشکی خصوصا چادر را پشت و رو کرد و از قسمت داخلی اتو بکشید یا پارچه نازکی روی ان بیندازید تا جای اتو روی لباس نماند و لباس رنگ و حالت خود را حفظ کند .

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا